• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schuim foamlans veel te waterig

White

Detailing rookie
26 dec 2011
2
0
Hallo,
Ik heb een Kranzle junior 120 bar hogedrukreiniger, van een paar jaartjes oud.
Nu heb ik van mijn familie een foamlans cadeau gekregen..
Ik heb de Autobrite Peardrop Snow Foam shampoo.

Ik had mijn wagen al 3 weken nietmeer gewassen, en wou dus vandaag de foamlans eens proberen..
Toen ik alles wat afgeregeld had kon ik eraan beginnen, maar het zeepsel wat veel te waterachtig..
Nadat de hele wagen ingefoamt was, en even had laten 'losweken' wou ik de wagen afspuiten.
Ik riskeerde het niet om 'volle druk' mijn wagen af te spuiten, dus zette ik hem op de allerminste druk..
Je kan het vergelijken met een tuinslang die je op je wagen richt, zo'n druk ongeveer..

Tot mijn verwondering ging er niets van het vuil af, nergens!
Ik zette de druk wat hoger maar had band om de lak te beschadigen, dus probeerde ik het op mijn velg.
Het vuil ging er wel af, maar je zag perfect welke 'curve' ik gemaakt het met de hogedrukreiniger, volgens mij veel te riskant voor op de lak..

Wat kan ik hier aan doen ?
Ik veronderstel dat mijn wagen helemaal moet bedekt zijn onder een dikke laag zeep, en dat het vuil er dan makkelijk af te spoelen is ?

Kan iemand me helpen aub.

Aan de HogeDrukreiniger zelf zal het niet liggen. Voor de foamlance mag die best op 120 staan
Foam in een verhouding van 50 tot 100 ml per liter in de fles van de lance (aanvullen met warm water)
De knop op de lance bijna dicht, kwart slag zeg maar. Plaatjes aan de voorzijde (in de spuitmond) klein beetje uit elkaar

Foam weekt wel los, maar daarna moet je echt nog even wassen (aanraken) om schoon te maken
Met foamen ben je in ieder geval het zand kwijt en is de rest van het vuil ingekapseld
Afspuiten met 100 bar en een afstand van een cm of 50 a 60 zou moeten kunnen

PS test wel even de aanvoer door de kraan, minimaal 10 liter per minuut (zie handleiding Kranzle)

Een autolak mag best wat hebben hoor, kijk maar eens als je langs een carwash rijd hoe ze daar op de auto's vlammen met HD's .

Bij mijn HD is er wel een speciale kop bij die ik enkel voor de auto gebruik (er staat denk ik zelfs een auto als symbool op dat stuk ).

Als je perfect kan zien bij je velg waar je bent geweest , kijk dan ff na of ie ook "beschadigd" is : indien niet : goed bezig en voortdoen maar WEL op ruime afstand natuurlijk !

Altijd proberen onder een hoek van 45° te spuiten , zo heb je het minste kans op beschadigingen.Ook proberen om de auto van voor naar achter af te "blazen" ivm de rubbers en sluitingen die hierop voorzien zijn. (= zoals rijden in de gietende regen , het water wordt dan ook altijd naar achter "geblazen" )

Kan je de straal niet veranderen van bvb smal naar breed ? Probeer altijd een brede straal te nemen die toch voldoende kracht heeft.

Misschien eens informeren of je wel het juiste stuk gebruikt om de auto af te spoelen/spuiten.

De HD zal ook nooit zo goed proper maken als een washmitt of (auto)spons . Zelfs als de auto niet zo vuil ziet en ik neem de foamspuit en HD , dan nog moet ik er met een washmitt over om het echte vuil er af te krijgen.

Wel dan denk ik dat mijn druk veel te laag was waarmee ik de auto afspoelde.
Ik dacht er nog aan, bij de carwash is de druk wel aanzienlijk groter..

Nuja, de 'schrik om de lak te beschadigen' dan maar even uit mijn hoofd zetten en eens proberen met 100 bar en op een afstand van 50cm..

De knop op de foamlans staat inderdaad bijna dicht, en de plaatjes ook bijna tegen elkaar; maar nog is er veel teveel water bij het zeepsel..

Probeer volgende dit keer als je gaat foamen :

Laat de HD +- 1 minuutje water geven ZONDER dat ie opstaat , enkel een gewoon waterstraaltje dus , dan is zeker alle lucht uit de leiding/slang.

Maak je fles klaar door eerst WARM water er in te doen en dan pas de zeep .(juiste verhouding: bvb 500 ml warm water en bvb 50 ml foamshampoo of probeer een dubbele dosis shampoo als je er toch een wax opzet achteraf )

Draai de knop helemaal toe (zoals reeds is aangehaald hierboven door redcat ) en zorg dat de plaatjes bijna dicht staan.

Probeer nu (met volle druk) of je meer schuim hebt.

Soms heb je wel mooi schuim , maar is deze weg na nog geen 2 minuten........, kijk dan ook ff naar je fles dat je niet te lang blijft doorfoamen want anders heb je nog net schuim maar vooral OOK VEEL WATER ..... en dan is de schuim natuurlijk direct weg.

Oh ja : op dat schrijven van "ik had reeds 3 weken mijn auto niet gewassen" :|~*