• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schurende werking van Lime prime een beetje te vergelijken met ssr1?

Glimworm

Detailing rookie
7 sep 2008
22
0
Okay mensen ik vroeg me het volgende af.:
De mild schurende werking van LP is een beetje te vergelijken met ssr1.
LP heeft ook cleaners weet ik maar puur de polijstgraad is toch nagenoeg gelijk toch?
groetjes alex
 
SSR1 heeft ook cleaners! SSR1 is dus een cleaner met milde polijstkorrel. Het is alleen geen glaze.

De LP (Lime Prime dus) is een cleaner, met polijstkorrel en een glaze (dus voedende glansolie).

De polijstkorrel is van beiden inderdaad vergelijkbaar. Heel mild dus.
 
Lime Prime is ook wel mooi om te gebruiken na de SSR1, hij verfijnt toch nog ietsje en maakt de lak superglad.

Tim, is de Wolfgang Paintwork (Pre-Wax) Polish Enhancer te vergelijken met de LP? (Ben hier wel vanuit gegaan eigenlijk, gezien de beschrijving op de Wolfgang site).
 
Ik zit ook nog ff met een vraag in deze onderwerpen, vandaar dat ik hem maar hier plaats. Gezien de bewering dat SSR1 ongeveer dezelfde polijstkorrel heeft als de Lime Prime, zou ik dan bijvoorbeeld eerst de auto kunnen behandelen met de SSR2 en vervolgens afronden met Lime Prime alvorens een wax aan te brengen? Daarbij vroeg ik me nog af of ik beter de SSR2 of 2,5 kan nemen voor een VW golf 4, als dit al zo te zeggen is zonder de lak daadwerkelijk te zien?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

Patrick
 
Je weet pas zeker of dit werkt als je een testspot gedaan hebt, er is nu eenmaal niet te zeggen of het op een bepaald type auto wel of niet werkt, iedere lak (ook dezelfde kleur) kan verschillen in eigenschappen.
 
Wat Adrie zegt klopt, maar in de regel kan je SSR2 inderdaad keurig nabewerkingen met de Lime Prime! (Inmiddels is het aangeschaft en we horen graag je bevindingen!)