• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schuurspons

Daikie

Detailing rookie
23 jun 2013
11
0
44
Goedendag.

Een kennis heeft een blauw kastje geraakt met d'r auto, wat verf blauwe strepen achter liet in de gespoten kunstof bumper.
Nu dacht ze even met een zachte spons weg te boenen dan ging niet zo....toen had ze maar een schuursponsje gepakt!!
Resultaat was blauwe verf strepen waren weg en 3 doffen plekken voor terug. Ze kon wel janken.

https://plus.google.com/10573300430...6124328800866906898&oid=105733004300527834081

( Ene ander manier werkt foto plaatsen niet direct of ik begrijp het gewoon niet. )

Kan ik dit nog weg polijsten met een Dap900? of rijp voor de autospuiter?
Zo ja, graag zou ik advies willen voor de polijst middel en pads erin.

schuurspons.webp

jezus man pff

:-(

Daikie;n417855 zei:
Goedendag.

Een kennis heeft een blauw kastje geraakt met d'r auto, wat verf blauwe strepen achter liet in de gespoten kunstof bumper.
Nu dacht ze even met een zachte spons weg te boenen dan ging niet zo....toen had ze maar een schuursponsje gepakt!!
Resultaat was blauwe verf strepen waren weg en 3 doffen plekken voor terug. Ze kon wel janken.

https://plus.google.com/10573300430...6124328800866906898&oid=105733004300527834081

( Ene ander manier werkt foto plaatsen niet direct of ik begrijp het gewoon niet. )

Kan ik dit nog weg polijsten met een Dap900? of rijp voor de autospuiter?
Zo ja, graag zou ik advies willen voor de polijst middel en pads erin.

Hoi Daikie

Heb je deze gezien :rules https://forum.Carclean.com/#handleidingen-tutorials-reviews-en-tests.34/6035-volledig-exterieur-stappenplan-machinaal-dap500-900

Gr fai

Daikie,
Je kan het altijd proberen ,wat voor pads polijstmiddel heb je ter beschikking en om wat voor auto gaat het?
Mijn eerste gevoel zou zeggen Scholl S3/Monello Veloce op een oranje of gele pad en kijken wat het resultaat is. Uiteraard nabewerken met S30 of Mezzo en Finale maar goed het blijft minimaal een stevig klusje.

Dit is naar alle waarschijnlijk goed op te lossen met de DAP900. Heb zelf ook al diverse malen soortgelijke klusjes gehad waarin mensen vogelpoep probeerden te verwijderen met schuursponsjes. Nagenoeg bijna altijd voor 100% kunnen herstellen. Zoals mainstreet zegt pas even op met die scherpe rand.

Begin met Mezzo op oranje. Indien nodig opbouwen naar Veloce op geel en dan weer afbouwen.

Misschien Microfiber cutting pad. Ik ben ook niet zo'n fan van veloce (wellicht door ontbreken van skills, maar stoft erg).

Ik boekte dit weekend fantastisch resultaat op mijn BMW met MF cutting met 1-step carpro fixer gevolgd door Monello Finale op zwart. Ben zeer blij met het resultaat!

4B594121-147E-4E54-A689-A1C604AC8015_zpsatm8krgf.webp

0C1AA798-8AB1-4000-8DAC-45300DAFE895_zpsy5l6rglf.webp

Dit is wel weg te krijgen hoor (foto is niet hetzelfde als voelen met de vinger uiteraard) maar inderdaad uitkijken met de randen dat je er niet doorgaat. Menzerna PF 2500 kan schuurkrassen weghalen tot korrel 2500 en FG 400 tot wel 1200. Ik zou als je dit niet in huis hebt gewoon wat hierboven al is gezegd en met een testspot beginnen.

Turorials genoeg gezien omtrent swirls en (lichte) krassen, maar niet voor een schuurspons.
Dat word de eerste x.:-"

Het gaat om een opel astra Cosmo uit 2004, zwart metalic.
Ik heb hier zelf nog een flesje veloce en een Raffini gele pad en een groene.
Bedoel je met de scherpen rand, dat je de verf niet breekt/afkest of niet te lang erop anders is het geen rand?

Wil a.s. zaterdag ieder geval poging doen.
- wassen
- milde cleaner
- kleien
- wassen
- Veloce met oranje/groen pad eventueel opbouwen naar geel. afbouwen met een final zwarte pad.
- Blackhole
- en daarna een eind wax purple haze of een Poorboys World - Natty's Liquid Blue.

Of mis ik iets voor het polijsten.
Betreft kleien, een milde klei set of een harde?
zelf dacht ik aan milde ivm harde klei de lak laag nog verder "los trekt"

Met de scherpe rand bedoelen we de vouw in de bumper.

Eigenlijk mis je de mezzo nog welke het verschil tussen finale en veloce opvult net als een witte pad.

Maar waarschijnlijk lukt het wel met de middelen die je hebt.

Wassen
Kleien (gewoon een milde klei)
Polijsten (veloce op geel/oranje dan naar finale op groen en dan finale op zwart) Het is ook een kwestie van proberen.
Wax

Dat is alles.

Kijk inderdaad hoe ver je kunt gaan voor een redelijk tot goed resultaat.
Als je heel veel hits moet doen of heel zwaar moet gaan zonder dat alles weg is (en dan bedoel ik de krassen :-D), dan zul je op een gegeven moment moeten stoppen.
Het zal er in ieder geval beter uit gaan zien dan nu.

Afgelopen zaterdag ermee bezig geweest.
Bij aanvang was het zicht nog erger dan op de foto.
Lakstreep was weg op de lange gezette kant, gelukkig zwarte kunstof bumper.

Toch aan de slag geweest,
opbouwend met de oranje pad met mezzo en veloce.
Toen de gele pad gepakt met mezzo, en daarna veloce.
en afgebouwd met groen final. en zwarte pad met final.
Blackhole, en natty's bleu erover heen.

Resultaat mag er wezen voor 90%. https://plus.google.com/photos/1057...6127944479865384658&oid=105733004300527834081
Kennis was dol blij na het polijsten al en dacht dat het al klaar was ,^^

Ik denk dat hij te weinig resultaat met oranje+mezzo had, toen oranje+veloce ook te weinig resultaat, waarna geel eerst weer mezzo en uiteindelijk geel+veloce
Makes sense to me. Al had ik geel+mezzo zeker overgeslagen ;)

Jepz, helemaal als het een eerste x is met polijsten van zulke schades, als ze maar nou niet vaker terug komt ermee :roll
Had voor gekozen opbouwend te doen oranje> geel. dan in fases tot het bijna behaalde resultaat was.
Dan afbouwend met groen> zwarte pads. totaal 6 hits. De rest van de bumper alleen met oranje/ zwarte pad gedaan want dat zag er namelijk nog goed uit.