• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Scooter windscherm

morphf

Detailing chief
1 jun 2008
205
103
40
wellicht en wat ongebruikelijke vraag, maar anderzijds ook wel weer interessant.

De zoon van een collega heeft een vespa scooter met daarop een hoog windscherm.
Dit scherm is donkerder gespoten. (Gecoat zeg maar dmv blanke lak met een tintje)

echter door een schuiver door gladheid is er schade aan de scooter ontstaan.
Daarbij is het windscherm op 3 plaatjes beschadigd.
dwz plekken waar de lak er dus af is en ook krassen zitten in het scherm.

Nu was ik benieuwd, is het mogelijk om alle lak er af te schuuren waardoor het scherm weer transparant wordt en daarna gepolijst kan worden?

zo ja in welke stappen?

en niet onbelangrijk komt daarbij veel vertekening/vervorming in het zicht beeld?

Hallo,
Het gaat hier om een kunststof scherm en dat kan in principe altijd door stapsgewijs meerdere malen te schuren weer helder gemaakt worden.
Echter .... de diepte van de krassen en de verdere beschadiging is van belang en zeker het feit dat het scherm is gespoten met blanke lak en een tintje.
Waar het tintje uit bestaat is niet duidelijk gemaakt en dus is ook niet duidelijk op welke wijze deze laag is ingewerkt in het plexiglas. Als dit een echte diepe
hechting is aangegaan met het oppervlak, dan is het maar de vraag of je het er echt wel afkrijgt. Normaal gesproken zal er geen vervorming optreden,
mits je het goed en geheel volgens de regels doet.
En al gaat het "vrij " gemakkelijk, moet je je wel realiseren dat het een erg intensieve klus is. Zeker ook omdat deze schermen vol met curven en hoeken zitten.
Ik vraag mij dan ook af dat het aanschaffen van een nieuw scherm mogelijk het beste alternatief voor je zal zijn.
Sterkte met het maken van de afweging.
Groet,
Jan

Het scherm is volgens mijn collega gewoon gespoten.
Hier is zwarte lak door de blanke lak gemengd.

Dit is dus een laagje op de buiten kant van het scherm.

de krassen(diepte) valt opzich mee. Maar er zijn 2 plaatsen waar er dus geen lak coating meer op zit.

Daarom dacht ik te proberen er alles af te halen en te kijken hoe ver ik kan komem.
Ook als expiriment.
Een nieuw scherm kost voor zijn model bijna 200 euro, lukt dit niet kan dat altijd nog.
Ik vind het wel een leuke uitdaging :)

Welke stappen met welke producten kan ik het Beste aanhouden?

Er is al eerder meerdere malen aandacht aan besteed op het forum. Ga even zoeken en je vind alle antwoorden. Succes ermee.
Jan

Als je geirriteerd bent reageer dan niet,

het hele forum staat bomvol met zesvoudig dubbele vragen....
en als je zo goed weet waar ht staat plaats dan gelijk een linkje

• Leuk
Reacties: Quantoxx
Als ik geirriteerd zou zijn, dan had ik uberhaupt niet naar je gereageerd. Het forum is er om te helpen en dat heb ik gedaan.
Ik zit al jaren op het forum en heb mijn kennis voor een groot deel vergaard door te lezen en te blijven lezen.
Het is dan ook zeer onterecht dat je met bovenstaande reactie aan komt.

Morphf, ik denk dat je t scooterscherm hetzelfde zal moeten aanpakken alsdat een plastic koplamp wordt gerestaureerd, en oppassen met de warmte ontwikkeling