• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

sealant aftoppen?

rick1988

Detailing trainee
17 apr 2014
44
37
Beste mede poetsers,

Ik zit te twijfelen om op onze auto de volgende combo te doen:

- Poorboys World - White Diamond (aanschafen)

-Poorboys World - EX Sealant with Carnauba - 473ml (aanschafen) [h=1][/h]

https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/EX_Sealant_with_Carnauba_473ml_PB_EX16_100727

-Poorboys World - Natty's Paste Wax Red - 235ml (al in bezit)

zorgt de wax nu dan voor extra bescherming voor de sealant of kan ik nu beter wat meer uitgeven en b.v een coating doen van

Nanolex - Si3D Paint Coating Complete Kit - 30ml?

Als de Pb combo beter is,

zou ik dan b.v ook de sample flessen kunnen nemen i.p.v ful size dit omdat het ander weer de kast in gaat voor 6 maanden.

M.v.g

Rick

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat is precies het plan? Wil je de coating over je sealant doen of als alleenstaande bescherming? Als ik je verhaal zo lees dan kom ik er niet uit.:-B

Hey Rick,

Een WAX aanbrengen over je SEALANT is inderdaad een extra bescherming.

Wat betreft; 'méér uitgeven voor een coating', Ja, een coating is duurzamer dan een sealant/wax laag, maar kost dan ook meer en vergt ook meer en/of betere voorbereiding.
Denk hierbij aan alle voorbereidende stappen als kleien - polijsten - etc. Ikzelf rijd op dit moment niet een waardevolle auto en vind een coating dan ook overkill. Daarnaast vind ik het ook leuk om zo-nu-en-dan de auto te wassen en een nieuwe waxlaag aan te brengen. Ik gebruik Collinite 845 en dit werkt, zeker wanneer je layered, een aantal maanden. Toch heb ik recent de auto een nieuwe laag gegeven omdat ik het leuk vind en de bestaande bescherming simpelweg weer een frisse boost krijgt.

Poorboys World - White Diamond : Ik weet niet wat de staat/type van je lak is, maar een glaze heeft na een goede voorbereiding vaak weinig effect. Met enkele uitzonderingen, waar het enorm veel effect heeft. Maar, nogmaals, dit is een stap die vaker niet veel extra waarde heeft, dus om de prijs te drukken kan je deze weglaten.

Poorboys World - EX Sealant with Carnauba: Dit is een sealant die ik veel voorbij zie komen, net als de EX-P. Volgens reviews en tests is dit een goed product.

Een wax heb je al in bezit. Natty's over de EX(-P) schijnt een goede combi te zijn.

Je zou inderdaad de sample-flesjes kunnen aanschaffen. Niet alleen omdat je het ná gebruik een tijdje in de kast zet, maar ook om de producten te proberen.

Jansen: Ik denk niet dat Rick een coating over een sealant heen wil leggen. Lijkt me ook niet ideaal voor de hechting van een coating. Lijkt me eerder andersom?

Greetz

hey,

Inderdaad ik zat te twijfelen wat ik inderdaad zou willen,

of de combinatie van poor boys of een coating.

Bedankt voor de antwoorden .

Wat betreft de staat van de lak: deze is vrij redelijk hier en daar wat swirls maar dat is het ook.

Alles valt of staat met voorbehandeling...
Ga je de wagen compleet cleanen en polijsten? Dan de Si3D, doe je alles met de hand?
Sealant + wax...

Miss heeft Rick´s hand ook wel 900 watt en een uitslag van 8mm..? Wie gebruikt dan nog een DAP? ;-p

Rick, wat je ook doet, met de hand en alleen cleanen of machinaal polijsten; Voorbereiding is alles! Een goedkope kutwax zou nog enigszins goed uit een test komen wanneer je voorbereiding goed gedaan is, bij wijze van spreken.

Zoals Ivo's aangeeft is het verstandiger om bij een minder goede voorbereiding (zoals handmatig vs. machinaal) niet een duurdere coating aan te brengen. Je mist immers de nodige voorbereiding. Zou je deze voorbereiding doen met een machine, waarbij de lak brandschoon en glad word, dan zal de hechting/standtijd enorm verbeteren van zowel een wax/sealant als coating.

Ik zou dus de sealant aanschaffen en deze aftoppen met je wax. (Die je al hebt)

Greetz