• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sealant op nieuwe auto

rafe002

Detailing trainee
31 dec 2014
9
35
Beste forum leden.

Deze week heb ik mijn nieuwe leon st fr gekregen. De auto is niet gepoetst door de dealer en ik wil hem graag poetsen en in de cancoat zetten. Ik weet dat de auto ongeveer 3 weken geleden geproduceerd is en ik vraag me af of de lak wel voldoende is uitgehard om er een sealant of coating op te zetten. Alvast bedankt voor jullie reactie.
 
Ik neem aan dat de lak gewoon uitgehard is. :) Je kan een nieuwe auto ook meteen al in een product laten zetten bij aflveringen en er word soms zelfs gepolijst op nieuwe auto's. ;)
 
Thanks. Ik heb slechte ervaringen met poetsbeury door de dealer. Daarom dit keer gekozen voor helemaal geen was en poetsbeurt. :) Ik twijfel op dit moment ivm temperatuur om hem eerst in de exp te zetten. In het voorjaar dan in cancoat.
 
Jup, de kou kan zeker parten spelen. Maar als je een garage hebt o.i.d, dan zou je wel iets kunnen doen.

Eventueel iets als een shampoo met toevoegingen om t9ch wa5 bescherming te hebben.
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
Ik neem aan dat de lak gewoon uitgehard is. :) Je kan een nieuwe auto ook meteen al in een product laten zetten bij aflveringen en er word soms zelfs gepolijst op nieuwe auto's. ;)

Dat wilt niet zeggen dat het goed is... Bij de dealer doen ze wel meer dingen waar je als detailer van gaat huilen.

Ik heb vaker gehoord om verse lak de eerste 6 weken niet te polijsten en de lak niet af te sluiten met wax/sealant/coating. Nu is natuurlijk de vraag of dat alleen geldt voor een auto die bij een spuiter gedaan is of ook voor fabriekslak. In de fabriek worden ze anders gedroogd, maar het valt ook niet uit te sluiten dat er nog wat met de hand aan gespoten is (transportschades etc). Ik zou dus op zeker gaan en de eerste paar weekjes alleen even wassen en dan pas wat erop zetten.
 
@EJ2NH503P - True! :D Maar een auto word voor transport ook al bestickerd en dergelijke. Voordat een auto bij een dealer aankomt is hij ook al bij een poetsbedrijf geweest of de dealer stuurt hem meteen naar een dealer bij aankomst. (Bij aflevering)

Helaas heb ik al heel wat nieuwe auto eigenaren indirect mogen oplichten in mij tijd bij poetsbedrijven. :p

@rafe002

Ik heb nog maar enkele auto's gedaan die recent gespoten waren. En inderdaad, de tijd die word gezegd te wachten ligt nogal breed. De ene zegt dat de lak is afgebakken en meteen behandeld kan worden, de ander zegt 6 weken niet polijsten en afsluiten, weer een ander zegt dat er wel al gepolijst mag worden, maar er niet afgesloten mag worden, etc. En dan nog de vergelijkbare gevallen waarbij er bijv. is afgebakken, maar de tijden ook enorm uit elkaar liggen.

In jouw geval mag je aannemen dat de lak prima is om te behandelen. Schade en spuitwerk mag je niet verwachten, dus zou je iets waxen en je krijg gezeik, dan ligt de bal bij de dealer. Wil je zekerheid, dan kan je het navragen bij de dealer of er product op mag. ;)
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie