[MOD]https://forum.Carclean.com/cc_postst12996/Regels-voor-het-aantal-foto-s-in-je-show-off.aspx[/MOD]
Goedenavond,
Na een hele lange winterstop is voor mij dan vandaag het detail-seizoen ook weer begonnen, werd ook wel weer eens tijd.
Nee, dit keer niet in Duitsland, maar vooralsnog de eerst komende auto's lekker thuis op de oprit.
Vandaag was er een Seat Altea uit 2006 aan de beurt. Eerst maar eens 5 fotootjes hoe de auto er uit zag bij aankomst:
Ben maar begonnen met het interieur.
Stofzuigen, ramen schoonmaken, trims behandelen, sponningen schoonmaken en dan is dit het eindresultaat van het interieur:
Auto was van de buitenkant niet schoon, maar ook niet heel erg smerig.
Zoals altijd (heb ook geen idee waarom eigenlijk, is meer een gewoonte), ben ik maar begonnen met de wielkasten / banden / velgen te reinigen met APC:
Daarna Iron-X toegevoegd om de moeilijke plekjes te kunnen verwijderen, die ik zo niet verwijderd kreeg, dus Iron-X aan het werk:
Daarna de auto goed afgespoeld, zodat alle stof/zand er af was.
Als 1e toen maar de trims ontvet, zodat ik dat ook niet vergat, en dan blijft de nieuwe "dressing" ook langer zitten.
Daarna de auto met gewone Valma Wash gewassen. Ik weet het, is geen goede autoshampoo, maar aangezien de auto toch een complete behandeling ging krijgen, maakt het me niet zoveel uit dat die oude waxlagen (indien aanwezig) weghaalt, dus nadat de auto gewassen was , zag hij er weer enigszins schoon uit:
Het meest irritantje aan het hele auto-detailen, moest toen gaan beginnen, het kleien. :|
Had die elastische Poorboys klei tot beschikking, dus die gebruikt in samenwerking met Quickdetailer van Meguiars.
Het dak, motorkap, en bovenkant van de deuren waren vrij schoon, alleen de achterklep en de onderste kanten van de deuren , zijscherm waren echt vuil.
Hier een stukje van de klei, na een deur gedaan te hebben:
Nadat de auto dan helemaal gekleid was, kwam de kleur alweer, naar mijn idee, een stuk beter tot recht:
Toen begonnen aan het onvermijdelijke afplakwerk:
Nadat ik alles afgeplakt had, eens de lak wat beter gaan inspecteren.
Het viel me eigenlijk enorm mee. Hier en daar wat lichte swirls en wat lichte krasjes:
In principe heb ik de auto met een middelmatige pad op Monello Mezzo behandeld, en waar nodig, ook de cuttingpad met de Inizio behandeld. Om de kleine krasjes te verwijderen en de swirls, was vrij aardig gelukt vond ik:
Vervolgens de auto netjes afgenomen met de Eraser:
Toen de Blackhole machinaal aangepakt. Op donkere kleuren vind ik dit echt een superproduct!
Na de Blackhole, handmatig de M26 aangebracht
Om alle stof te verwijderen, spoel ik de auto daarna altijd af, gewoon op "kraanwaterstraal", met als gevolg mooie beadingfoto's:
Daarna de velgen behandeld met wheelsealent, de trims allemaal netjes behandeld met Autofinesse (erg fijn spul).
De ramen allemaal schoongemaakt van buiten en binnen en de banden netjes zwart gemaakt.
Hier de eindfotos van het exterieur:
Nu even uitrusten, maar niet lang, morgenvroeg staat mijn volgende project op de oprit...
Dus die show-off komt ook morgenavond/maandag (ligt er aan of ik morgen alles doe).
Groeten,
Sharif
Goedenavond,
Na een hele lange winterstop is voor mij dan vandaag het detail-seizoen ook weer begonnen, werd ook wel weer eens tijd.
Nee, dit keer niet in Duitsland, maar vooralsnog de eerst komende auto's lekker thuis op de oprit.
Vandaag was er een Seat Altea uit 2006 aan de beurt. Eerst maar eens 5 fotootjes hoe de auto er uit zag bij aankomst:
Ben maar begonnen met het interieur.
Stofzuigen, ramen schoonmaken, trims behandelen, sponningen schoonmaken en dan is dit het eindresultaat van het interieur:
Auto was van de buitenkant niet schoon, maar ook niet heel erg smerig.
Zoals altijd (heb ook geen idee waarom eigenlijk, is meer een gewoonte), ben ik maar begonnen met de wielkasten / banden / velgen te reinigen met APC:
Daarna Iron-X toegevoegd om de moeilijke plekjes te kunnen verwijderen, die ik zo niet verwijderd kreeg, dus Iron-X aan het werk:
Daarna de auto goed afgespoeld, zodat alle stof/zand er af was.
Als 1e toen maar de trims ontvet, zodat ik dat ook niet vergat, en dan blijft de nieuwe "dressing" ook langer zitten.
Daarna de auto met gewone Valma Wash gewassen. Ik weet het, is geen goede autoshampoo, maar aangezien de auto toch een complete behandeling ging krijgen, maakt het me niet zoveel uit dat die oude waxlagen (indien aanwezig) weghaalt, dus nadat de auto gewassen was , zag hij er weer enigszins schoon uit:
Het meest irritantje aan het hele auto-detailen, moest toen gaan beginnen, het kleien. :|
Had die elastische Poorboys klei tot beschikking, dus die gebruikt in samenwerking met Quickdetailer van Meguiars.
Het dak, motorkap, en bovenkant van de deuren waren vrij schoon, alleen de achterklep en de onderste kanten van de deuren , zijscherm waren echt vuil.
Hier een stukje van de klei, na een deur gedaan te hebben:
Nadat de auto dan helemaal gekleid was, kwam de kleur alweer, naar mijn idee, een stuk beter tot recht:
Toen begonnen aan het onvermijdelijke afplakwerk:
Nadat ik alles afgeplakt had, eens de lak wat beter gaan inspecteren.
Het viel me eigenlijk enorm mee. Hier en daar wat lichte swirls en wat lichte krasjes:
In principe heb ik de auto met een middelmatige pad op Monello Mezzo behandeld, en waar nodig, ook de cuttingpad met de Inizio behandeld. Om de kleine krasjes te verwijderen en de swirls, was vrij aardig gelukt vond ik:
Vervolgens de auto netjes afgenomen met de Eraser:
Toen de Blackhole machinaal aangepakt. Op donkere kleuren vind ik dit echt een superproduct!
Na de Blackhole, handmatig de M26 aangebracht
Om alle stof te verwijderen, spoel ik de auto daarna altijd af, gewoon op "kraanwaterstraal", met als gevolg mooie beadingfoto's:
Daarna de velgen behandeld met wheelsealent, de trims allemaal netjes behandeld met Autofinesse (erg fijn spul).
De ramen allemaal schoongemaakt van buiten en binnen en de banden netjes zwart gemaakt.
Hier de eindfotos van het exterieur:
Nu even uitrusten, maar niet lang, morgenvroeg staat mijn volgende project op de oprit...
Dus die show-off komt ook morgenavond/maandag (ligt er aan of ik morgen alles doe).
Groeten,
Sharif