• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Seat Ibiza ST 2011 Candy White Detail + GYEON Coatings

Ziet er weer netjes uit. En nu mag je er nog een rondje in rijden en ervan genieten ook. Dat is dan ook wel leuk naar al de uren.

Glans in de velgen zit er ook goed in. Gepolijst alvorens Rim?

Wat mij opviel is dat je eerst de steenslag bij tipt en vervolgens gaat polijsten en ontvetten. Heb je zo niet een deel of misschien meer van de steenslag er weer uit "getrokken"? Ik doe meestal polijsten, ontvetten en dan steen slag bij tippen. Of je moet dit al weken van te voren gaan doen zodat de verf volledig kan uitharden.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ziet er weer netjes uit. En nu mag je er nog een rondje in rijden en ervan genieten ook. Dat is dan ook wel leuk naar al de uren.

Glans in de velgen zit er ook goed in. Gepolijst alvorens Rim?

Wat mij opviel is dat je eerst de steenslag bij tipt en vervolgens gaat polijsten en ontvetten. Heb je zo niet een deel of misschien meer van de steenslag er weer uit "getrokken"? Ik doe meestal polijsten, ontvetten en dan steen slag bij tippen. Of je moet dit al weken van te voren gaan doen zodat de verf volledig kan uitharden.
Velgen zijn gekleid, gepolijst, ontvet en toen in de Gyeon RIM gezet.

Ik heb een detailer oo Facebook gevraagd hoe hij de steenslag bijwerkte op auto's.
Die gaf me deze tip. Omdat je dan de bijgetipte lak weer iets vlak polijst.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Daar gaat het om ;)

Een metallic lose lak is meestal wel wat vergevingsgezinder dan een metallic lak.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ziet er heel netjes uit.
Even voor mijn beeldvorming, is dit een uni-witte kleur? (zonder metalic-deeltjes?)

Was het niet lastig om te zien of je het beste resultaat hebt bereikt qua polijsten?
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ziet er heel netjes uit.
Even voor mijn beeldvorming, is dit een uni-witte kleur? (zonder metalic-deeltjes?)

Was het niet lastig om te zien of je het beste resultaat hebt bereikt qua polijsten?
Is inderdaad Uni Wit.
Ik heb na het polijstwerk / Onvetten de lak geïnspecteerd met de Monello Faro. Dat gaat prima.
 
Ziet er netjes uit!!
Nog een vraagje. Hoe vind je de glas polish werken van nanolex. Ik heb ook nog wat ramen die erg smerig zijn, dus zit er aan te denken om de glas polish aan te schaffen.
 
Ziet er netjes uit!!
Nog een vraagje. Hoe vind je de glas polish werken van nanolex. Ik heb ook nog wat ramen die erg smerig zijn, dus zit er aan te denken om de glas polish aan te schaffen.

Werkte wel goed. (In de schaduw). Als je proffesional polish hebt liggen, zou ik die eerst gebruiken en proberen.
Je ruiten worden wel goed ontvet met de glass polish! Maar krasjes krijg je er niet uit hoor. ;)