• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Seat Ibiza Zwart Metallic

Steven

Detailing rookie
23 apr 2009
79
0
Beste mensen, ben reeds 5 dagen actief aan't lezen op deze site... Super hé! a volgende maand al de stappen die hier staan beschreven uittesten. Heb er zin in! Zal zeker foto's op de site plaatsen! Maar... Toch een vraag: heb ooit m'n auto gewaxt en merkte achteraf kleine kringetjes met een hologram effect in... Moet ik op voorhand rekening houden met iets? En, mag je kleien in de zon? Beter in schaduw zeker? Aan iedereen die de moeite doet om me uitgebreid te antwoorden, alvast heel erg bedankt!
 
Hey Steven.

Nee is geen probleem hoor kleien in de zon.
en hologrammen krijg je alleen door rotery's :) en niet van wax.
Wat jij omschrijft is denk ik niet goed uitgepoetste wax, wat te lang er op gezeten heeft.

Hoe ga je te werk gaan? machinaal zo ja met wat?
Welke producten ga je gebruiken?
 
Beste "ThaBird",

Leuk dat je me deze vraag stelt... Heb onlangs een goede topic ontvangen van 'Arjan': https://forum.Carclean.com/Default.aspx?g=posts&t=1493
Denk dat ik deze werkwijze ga hanteren... Indien je suggesties hebt, lees ik deze uitermate graag!

Ik denk vooral de produkten van Mequiars te gebruiken. Auto wassen zelf, doe ik meestal met Turtal autoshampoo. Het is ook met dit merk dat ik heb gewaxt en de hologrammen kreeg... Nogmaals mercie hé!
 
ThaBird zei:
Hey Steven.

Nee is geen probleem hoor kleien in de zon.
en hologrammen krijg je alleen door rotery's :) en niet van wax.
Wat jij omschrijft is denk ik niet goed uitgepoetste wax, wat te lang er op gezeten heeft.

Hoe ga je te werk gaan? machinaal zo ja met wat?
Welke producten ga je gebruiken?

En eenvoudig weg te polijsten met een excenter.
 
Steven zei:
Beste "ThaBird",

. Het is ook met dit merk dat ik heb gewaxt en de hologrammen kreeg... Nogmaals mercie hé!

zijn dus geen hologrammen he ;) is gewoon niet uitgepoetste wax resten.

Als advies wil ik je geven om de 845 te nemen als wax Klikkerdeklik

Deze heel dun aan brengen en een half uurtje er op laten zitten.
Lekker uitwrijven met een hoogpolig microvezel doek.