• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Seat ibiza

Arjan21

Detailing trainee
28 mei 2019
47
40
Na een week op een festival gestaan te hebben (voor werk) en een redelijk drukke tijd achter de rug te hebben was het weer eens tijd om de auto goed onder handen te nemen.
Helaas was het in de middag opeens goed zonnig, waardoor de auto te warm werd en ik minder heb kunnen doen als ik wilde.

Ik heb eerst het volledige interieur onder handen genomen. Dit heb ik gedaan met nanolex interior cleaner, apc (voor rubbers) en de nanolex dressing.

Daarna begonnen aan de buitenkant.
86573F4D-60AF-409B-918F-6D9DBFA14DF5.jpeg


Aan de velgen te zien was het goed nodig. Toen met het lakwerk begonnen. Deze heb ik eerst in de nanolex professional prewash gezet (foam word hier niet zo gewaardeerd), daarna met de nanolex shampoo gewassen.

Uiteindelijk wilde ik de nanolex glass sealant aanbrengen, dus was al begonnen met de nanolex glass polish en een dap 900 (later bleek dat ik dit beter voor het wassen had kunnen doen), helaas kwam de zon door waardoor alles veel te warm werd en ik heb moeten stoppen.

Door tijd gebrek heb ik de sealant en het kleien laten zitten en maar in de collinite 845 gezet. Daarnaast ook de banden in nanolex rubber restorer.

Het resultaat mag er wezen al had ik er liever nog meer aan gedaan. Maar na vandaag weer redelijk druk voor een feestje in België.
Ik was een beetje vergeten om tijdens en before foto’s te maken, maar hier is het resultaat.

F3FD7FBE-8930-4D83-B884-1C15854C3CB7.jpeg
C65B6234-C238-48FA-9D19-A362F90999F8.jpeg
 
Lekker bezig

Dat probleem met het ineens verschijnen van de zon heb ik ook altijd! Dat is denk het leven van een buiten detailer

Je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt waarom foamen niet gewaardeerd wordt?
 
Veel sop (foam) lijkt slecht voor het milieu.

Ja die zon daar baalde ik wel van.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Farson
Hahah gelukkig zien ze dat niet. En als ik het afspoel zorg ik dat het niet op straat blijft liggen.