• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Seat Leon 1M upgrade naar full 2.5" Supersprint uitlaat

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.501
198
44
Tijdje geleden was er een te koop advertentie van iemand met een Leon (zelfde motorcode) die zijn Leon binnenkort gaat verkopen.
Aangezien zijn uitlaat die er 1.5 jaar onder zat niets extra oplevert bij een inruil zocht hij iemand met een originele uitlaat die wou ruilen.
Uiteraard moest er nog wat bij natuurlijk ;)

Gisteren was dan eindelijk de grote dag. Afspraak gemaakt bij Carfluids, paar straten achter Carclean.com, om de uitlaten te wisselen.
De Leon op de brug:
IMG_20130713_110517_zps735f3a81.jpg


De oude uitlaat eronder uit:
IMG_20130713_095020_zps3e61fc1b.jpg


De vervanger:
IMG_20130713_101734_zps87403688.jpg


Eronder en gepolijst:
IMG_20130714_144732_zps3a7f734e.jpg


IMG_20130714_144724_zpsd8bd5534.jpg


Filmpje van de nieuwe uitlaat (toen nog niet netjes gemaakt)



Erg blij mee! Geluid is tot 3000 toeren gewoon netjes.
Ga je vol gas dan komt de uitlaat echt tot leven :party:

Chippen is de volgende stap maar dat zal nog even duren.
 
Netjes Dibbuz! Heeft een lekkere roffel zo te horen op het filmpje, maar inderdaad zoals je zelf al zegt lijkt het niet storend. Vind de pijp ook netjes staan bij de auto!
 
Ziet er stukken beter uit en een paar pk extra van supersprint. Op mijn cupra had ik ook zo'n brede eindtip.
(had jij nou wel of niet een Turbomotor?)

Leuk gefilmd! Maar in het echt klinkt het toch altijd anders maar roffels zijn altijd erg mooi.
(en laat hem gewoon op-maat tunen met dikke garantie, zelfde als met detailen ongeveer... niet alleen ff een basis/internet software chippie kopieeren waarbij de misfires je om de oren vliegen haha)
 
Het is een 1.8T inderdaad, dat is ook te zien in het filmpje ;)

Chippie wordt wel van een goede fabrikant, niet een kant en klaar gevalletje.
Grote kans dat het JD wordt.
 
Kijk dennis-now youre talking-al een idee welke chip je gaat nemen?Ik doe samen met een maatje aan chiptunen dus:-"
Ik rij zelf met 3" Gruppe A-extreme chip-met de standaard turbo KKK03
 
Ik heb m gehoord in real life en dat is toch nog een stuk beter dan op het flimpje. Serieus dikke grom zit er nu in.

We hebben wel is waar een kort ritje gedaan maar het geluid is totaal niet vervelend of overdreven aanwezig. Echt roffelen doet de wagen nu als je vol gas gaat :-b
 
Ah mooi! Yep, ben niet altijd even helder meer op sommige koos-slapeloostijden zoals 2:39 :-"
Altijd beter dan standaard en beter bij het Tunen later!

Turbo's zijn zeer goed te tunen en veilig. Heb zelf de K03s standaard en is op euro 98 zo 230pk en 340Nm uitgekomen.
Meer hoeft voor mij niet en hij is normaal rijdende, net zo zuinig/ietsje zuiniger geworden.
Zet er wel een Forge-DV op ipv kunststoffen Bosch, kleine moeite en bijna geen turbogat meer, normale luchtfilter kun je houden maar neem een K&N inleg.
(heb zelf Apollo set erin)

Enfin, JD verteld je alles wel, heb het zelf bij TVS gedaan 2 jaar terug ofzo, ver rijden maar een aktie van forum toen. Geen 1 tel spijt van en levenslange garantie daarop.
Mijn Turbo staat op 90% procent, ik had nog wat gas over met 226km/u in Duitsland op de TomTom. "Veilig" getuned zeg maar, ik kom van 150pk af ;)

Succes, wil ook nog filmpje maken, wilde dat al langer met de foon eens proberen.
(maar niet zo mooi als jij gedaan hebt want dan ben ik hem kwijt haha)


Nogmaals nette update!
 
DV wordt dan sowieso vervangen inderdaad. Ik heb een openluchtfilter (Apexi).
Chippen zal echt nog even duren vrees ik, even de beurs aanvullen :)
 
Heb met jd zeer goede ervaring, ga zelf binnenkort weer even her-chippen, na dat ik motorische aanpassing heb gedaan, carbonio inlaat, kat-mod enz.