• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

selfmade padwasher,kan dan nog andere dingen kopen!!

grandscenicman

Detailing guru
30 mrt 2011
3.284
115
Heb ondertussen in een nieuw topic mijn ,,nieuwe,, padwasher voorgesteld,dit is de eerste versie,de 2e is makkelijker proper te maken in 1-2-3:-)^

Hallo ieder,
Hierbij stel ik mijn selfmade padwasher voor(sorry cc , ik ga het uitgespaarde bedrag wel voor andere nuttige dingen voor mijn wagen gebruiken hoor :-b )
Nodig:
1 emmer met een juiste diameter(274 mm diameter,hoogte 254 mm )+ deksel
1 gritt guard(265 mm diameter)
pvc-buis +- 1200 mm lang 32 mm diameter(in mijn geval)
2 ,sorry : 3 sponzen à 1.40/stuk (zie foto) 56 dik en +- 200 mm op 120 mm(niet gemeten)
4 wondersponskes à 42 cent/stuk 110 x 62 x 28 mm
vijzen(liefst inox ,maar heb ff gyprocvijzen genomen(roest komt later wel,en worden vervangen :-b )
,,dopkes,, om vijzen weg te werken,oftewel ,,afdekkapjes,, genoemd.(komen op de grittguard)
1 waterbestendig plaatje en wat latjes(volkern in mijn geval),dit om alle sponzen op z'n plaats te houden.
4 doppen van spuitbussen
4 ,,voetjes,, voor onder de emmer,(de bodem komt wat ,,bol,, staan door het plaatje een beetje op te spannen naar beneden om de sponzen op hun plaats te houden)
een ,,kit,, om alles waterdicht te maken en om wat dingen vast te plakken
De foto's :
buizen in emmer:90 van bovenkant, lengte 110
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
zo ziet het er ,,voorlopig,, uit :buizen op elkaar afstellen.
lengte buizen aan grittguard: 160 mm
zo ziet het plaatje er uit om het te ,,centreren,, , wordt nog omgedraaid om de sponzen beter aan te duwen.
zo ziet het er uit met de doppen die vastgevezen zijn aan de buizen(beetje aanduwen bij vastzetten van dit geheel)
detail van de grittguard,bovenste dopje is enkel ter illustratie(voor de foto dus)en doet niet mee!!
de dopjes zijn vastgelijmd.
tenslotte nog 2 fotokes met dap om te laten zien dat het geheel wel degelijk ,,veert,,
let op het hoogteverschil van de dap.
afstand grittguard tot deksel:33 mm tot 60 mm
bedankt voor het lezen,de grittguard veert wel degelijk en komt ook terug naar boven,heb dit al ff getest met water in de emmer:cool
misschien nog ff verder zoeken naar hogere dopjes die voor een beter poetsresultaat kunnen zorgen.
Groeten Danny

Neen,de emmer lekt ook niet!!:-"

Knap gemaakt, mijn complimenten. Blijft leuk om te zien hoe creatief en inventief men kan zijn.
Helaas reikt mijn inventiviteit niet zover en ben ik in afwachting van de levering van de padwasher uit de group-buy.

Een zeer nette variant hoor :love
Wel vaker van dit soort projecten gezien en altijd wel waardering voor het inventieve en rechterhanden gedrag ! !

@Sjeng: Een i-car(avan) ?

@mk-us: Na een ipod en ipad dan ook maar een icar dacht ik zo. Tja ..... een mens moet toch wat niet waar.

Hey,
Die werking komt wel goed hoor,er zit genoeg gewicht in de emmer met al dat water!!:cool
suggesties ivm een paar grotere ,,knopjes,, in 't midden van de grittguard zijn welkom!!

Groeten danny:-"

ps: kostprijs van dit alles samen : +- 25 euro:jippie

Knap werk! Zo te zien weet je goed hoe een "echte" padwasher in elkaar steekt. Mijn zelfbouw padwasher heeft niet eens een verende functie. :schaam

@VIRUS :

er zijn best wel foto's te vinden van de padwasher en hoe die er binnenin uitziet hoor!!

Danny

heb de foto ff bij mijn topic gevoegd:-b

Ik kan ook de foto's niet zien. Eigenlijk nooit bij imageshack.

Wel jammer. Was wel benieuwd ernaar

Stuur GSM even een PM, hij zal je vast wel wat info kunnen geven en misschien zelfs nog foto's hebben

Op verzoek :
Heb ondertussen deze al eens weggegeven omdat ik een "echte" heb kunnen scoren voor een prikje.......maar hij deed zeker z'n werk .

P1090029-800_zps8beef26f.webp

+
P1090034-800_zps00ceab75.webp

+
P1090025-800_zps0c8d86a3.webp

;)