• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Shampoo met wax

Guest007

Detailing chief
16 mei 2009
262
85
Ik overweeg om een shampoo met wax op mijn verlanglijstje te zetten voor de volgende bestelling. Ik gebruik nu de Mothers Car Wash en zou de Mothers Car Wash & Wax daarvoor in de plaats gebruiken. Reden hiertoe is dat de wagen wekelijks een wasbeurt krijgt uit noodzaak (behoorlijk vies na een weekje te hebben doorgebracht op de parking van een staalfabriek). Kan de wax in deze shampoo de standtijd van een sealant verlengen of is dit verwaarloosbaar ?
De shampoo zonder wax zou ik blijven gebruiken bij een full detail omdat de wagen dan toch moet ontdaan worden van de oude sealant.
 
Een shampoo met toevoegingen zal de onderliggende LSP wat ontzien en dus de totale standtijd wat langer maken.
In jouw geval gebruik je een sealant en deze zijn bedoeld voor standtijd en het afstoten van vuil. Een wax daarintegen heeft minder standtijd en absorbeert vuil. :)

Mijn favoriet is de Bathe+, maar er zijn ook vele andere opties.
 
  • Leuk
Reactions: StijnV en Guest007
idd er zijn nog andere opties, maar ik hou het graag simpel en snel want het is sowieso al het knopje omzetten om week na week de wagen te wassen en wetende dat die paar dagen later evenvuil (=soms echt smerig) gaat staan. Meer werk insteken is zinloos tussen de full detailbeurten.

Maar als het al iets toedoet, al is het maar een weekje, dan ben ik al tevreden.
 
ik roep idd Mothers, heb al BtBM, Monello Lavare, Meguiars gehad, maar vind deze ook lekker werken en aangezien het aantal wasbeurten toch net iets goedkoper dan bvb Gyeon Bathe+, ....... Vind het nogal gekkenwerk dure shampoos erop te gooien als ie paar dagen nadien op die stoffige, zanderige parking moet vertoeven.
 
Bathe+ en Born to be Mild schelen een paar euries voor 1000ml. :D Wassen doe ik standaard met BtbM en om de paar weken met Bathe+ in de foamfles als extraatje.

De Bathe+ geeft een beading en sheeting waar de gemiddelde wax nog een puntje aan kan zuigen en als je dit over een wax aanbrengt dan rek je het best lang uit. Daarbij is wassen een peulenschil en drogen met water door de goede sheeting maakt drogen nog leuk ook, haha! xD
 
Ik heb geen ervaring met monello, gyeon of Dodo producten. Enkel Megs tot nu toe, maar ik vind de nieuwe mirror bright lijn niet slecht. De shampoo is ook van de wash & wax formule. Alleen kostelijk, omdat je er redelijk wat van nodig hebt...
 
Als je een shampoo met "iets extra" in zoekt, staat Gyeon Bathe+ bij mij ook op nummer 1.
Dodo Juice Sour Power kan ook, maar heb ik zelf alleen maar van horen zeggen.
 
Ik gebruik op dit moment de DJ Sour Power naar tevredenheid. Een eventuele opvolger zou denk ik de Gyeon Bathe+ zijn.
 
hum, mss dan toch even het verlanglijstje aanpassen. Lees net een leuke tip bij het gebruik van Bathe+ waarbij men het produkt op een natte wasmitt doet en zo de wagen nog eens naloopt na deze te hebben gewassen.
 
hum, mss dan toch even het verlanglijstje aanpassen. Lees net een leuke tip bij het gebruik van Bathe+ waarbij men het produkt op een natte wasmitt doet en zo de wagen nog eens naloopt na deze te hebben gewassen.

Dat is geen tip, dat is eigenlijk de manier waarop je het aan zou moeten brengen wanneer je geen coating hebt. :)
 
  • Leuk
Reactions: tembaco en Jansen
@Guest007 op welke staalfabriek zit je. Werk zelf op die van gent. En kan nog altijd niet eem mooie combo vinden die het lang volhoud. Een wax meestal de helft van de tijd dat gezegd word en een coating is meestal helemaal een drama wegens de toevoegingen die ze uitstoten.

Wat het lekkerste en mooiste resultaat had was de ex p met shampoo ssw
 
@Roy86 ook staalfabriek - AMG Gent - KG1 & 2, jij bent toch niet toevallig Roy van de electrische dienst ?

idd de wagens krijgen het daar hard te verduren, moet zeggen mijne komt er nog redelijk voor na 8 jaar op die parkings. Als er ooit een nieuwe wagen komt overweeg dan wel om die aan de hoofdingang te laten staan, een heel verschil met de wagens van collega's die kant koudwals enzo werken.
 
@Roy86 ook staalfabriek - AMG Gent - KG1 & 2, jij bent toch niet toevallig Roy van de electrische dienst ?

idd de wagens krijgen het daar hard te verduren, moet zeggen mijne komt er nog redelijk voor na 8 jaar op die parkings. Als er ooit een nieuwe wagen komt overweeg dan wel om die aan de hoofdingang te laten staan, een heel verschil met de wagens van collega's die kant koudwals enzo werken.
@Guest007

Ja toch wel zal je een pm sturen.
 
  • Leuk
Reactions: Guest007