• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Shampoo wel gebruiken of gewoon weer nieuwe kopen?

unobarrenove

Detailing addict
6 aug 2010
66
65
Gebruik al jaren de shampoo van mequiars ( Gold class car wash).
Toen ik aan een kennis aangaf dat de mequiars shampoo bijna op is , kwam hij met een grote bus Turtle wax ( Big Orange) .....
Wat is jullie mening ... is dit gewoon goed te gebruiken of deze bus weer weggeven en een andere shampoo aanschaffen?
 

Bijlagen

  • A21359CF-089B-4D86-B944-A4C1A6104131.jpeg
    A21359CF-089B-4D86-B944-A4C1A6104131.jpeg
    199,4 KB · Weergaven: 0
Ik had ook nog een fles goedkope Turtle shampoo staan uit mijn emmer, spons en zeem periode , deze heb ik opgemaakt in de wiel emmer.
 
het is een shampoo, dus waarom niet.
bevalt hij niet kan je nog doorschuiven, of gebruiken voor de velgen, fietsen, rolluiken thuis,...
 
Ik zou vooral even kijken wanneer je deze gebruikt.
Turtle Wax noemt het een sterk reinigende shampoo die een glans achterlaat. Het zal dus een "beschermend" component hebben en het zal een sterke reinigende werking hebben. Ik zou even goed kijken hoe wax-safe die is als je een wax hebt. Op de verpakking en in de beschrijving spreekt men van sinaasappel olie als reinigend component, en citrus olie is niet altijd even fijn voor een bestaande wax... Als je een coating op je auto hebt staan zou ik me er helemaal niet zo'n zorgen over maken..
En voor velgen etc is zoiets natuurlijk altijd goed...! Kan een prima product zijn en je zult het moeten ervaren. Hoe wax-safe die is vraag ik me wel af... Ik heb er zelf dus geen ervaring mee en kan er zo 123 ook geen betrouwbare uitspraken over vinden..
 
De Gold Class vind ik persoonlijk gewoon een hele fijne pH neutrale shampoo. Deze zegt dat het de lak 'conditioned', maar ik zie geen verschil met andere shampoos. Ik weet wel dat je best wel wat moet gebruiken per emmer, vandaar dat ik ook ben overgestapt naar andere shampoos.
 
5L shampoo voor twee tientjes; Ik verwacht eerder dat het niet zo sterk reinigt als beweerd, maar er simpelweg wax en dergelijke in zit waardoor het resultaat beter c.q. schoner lijkt. ;)

Zal redelijk zijn ding doen als shampoo + toevoeging, lijkt mij. Maar check even of de shampoo glibberig genoeg aanvoelt tussen je vingers en probeer het gewoon eens.