Heya GlimKezen & GlansPoppen,
Zoals jullie misschien nog wel weten heb ik een tijd geleden een test gedaan omtrent het afschalen van compounds + pads.
Hierbij maakte ik op een zwarte sloop-motorkap een overzicht tussen de verschillen in afschalen.
Tijdens de test werd gebruikt gemaakt de Monello Foam pads en compounds.
Even snel een reminder gemaakt -->
Het volgende wat ik wilde testen, of simpelweg wel eens duidelijker wilde zien, is het verschil tussen 2 waxen die ik gebruik en een sealant.
DDJ - Purple Haze,
Collinite 845,
WaxOyl100+.
Bij de Purple Haze verwacht ik dat hier wat meer olie en/of carnauba is toegevoegd om die beloofde wetlook te verkrijgen.
De Collinite 845 is wat mij betreft een hybride wax die lang stand houdt en een crisp-glans geeft.
De ''lakverzegeling' van WaxOyl100+ moest het afleggen tegen Poorboys EX-P, maar blijft uiteraard een goede Sealant.
De Purple Haze doet het naar mijn idee, 2 lagen en inmiddels 1 maand op mijn auto, minder goed als de Collinite 845.
Na foamen en wassen komt de auto er doffer onder vandaan als ik gewend ben van de 845.
En dat nadat de auto is gepolijst met de Scholl Spiderpads en S3 Gold en dus nét wat strakker is geworden als
met Monello Foam en polijstmiddelen en Collinite 845.
De bescherming is zeker wel aanwezig, kenbaar door de dikke beading, maar de kleur is minder.
Wat er de laatste tijd door mijn hoofd spookt is dat met een wax de auto smeriger zal opdrogen als bij een sealant.
Denk hierbij aan het opdrogen na een regenbui.
Dit is dan ook de reden dat een sealant wilde proberen voor de wintermaanden.
Maar, dit wilde ik eerst proberen op de sloopkap.
--> Eerst maar eens de kap strak maken. Kon ik meteen de Spiderpad + S20 Black uitproberen.
--> Zachte unilak. Wat komt er toch een hoop bende van af.
--> Net zoals de Scholl S3 vind ik deze S20 ook lekker verwerken. Finished eveneens mooi.
--> LSP aanbrengen; Purple Haze - Collinite 845 - WaxOyl100+ (845 met DAP)
-- >Tijdens eerste regenbui
Opvallend was dat de Purple Haze het snelst een mooie beading gaf en druppels begonnen af te rollen.
Dit terwijl de druppels op de WaxOyl veel dikker en boller waren, maar nog lang bleven liggen.
Ik had dus verwacht dat de druppels sneller zouden afrollen bij de WaxOyl.
--> Tijdens eerste regenbui -
De kap droog getrokken en opnieuw nat laten regenen. Zelfde resultaat als hierboven.
Veel beading bij beide waxen en tussen de dikke druppels enorm veel kleine.
De Sealant vertoont bollere en grotere druppels, maar rollen niet af.
--> Ná de regenbui.
Opnieuw duidelijk dat de druppels bij de sealant boller zijn. Eveneens opvallend is dat er verder weinig verschil is tussen de waxen en sealant.
Ik had verwacht dat de sealant anders op zou drogen.
* NA 2 WEKEN *
Het is de afgelopen tijd afwisselend geweest qua weersomstandigheden. Ik mis uiteraard de omstandigheden waarbij deze kap daadwerkelijk op een auto zit en kilometers maakt, maar afwisselend weer is dan wel een pluspunt voor deze test.
Ook gebruik ik een grote drukpomp om te verstuiven. Zonder regen kan ik weinig testen of foto's maken.
-- Ranzige kap. Geel poeder en vuil. Zo ziet mij auto er ook uit na een dag.
-- Beading Purple Haze
-- Beading Collinite 845
-- Beading WaxOyl
--> Hoogste punt nevelen/spuiten tot de druppels te zwaar worden om te blijven liggen.
Opvallend is dat de druppels bij beide waxen allemaal hun eigen weg kiezen.
Bij de sealant zie je dat er brede banen overblijven waar de druppels niet zijn afgerold.
Dus lijkt het dat meer druppels over dezelfde weg afrollen.
-- Opnieuw nevelen. Beading gehele kap + ineens schuin zetten + 'sheeting'
-- 'Sheeting' Purple Haze
-- 'Sheeting' Collinite 845
-- 'Sheeting' WaxOyl
Zoals jullie misschien nog wel weten heb ik een tijd geleden een test gedaan omtrent het afschalen van compounds + pads.
Hierbij maakte ik op een zwarte sloop-motorkap een overzicht tussen de verschillen in afschalen.
Tijdens de test werd gebruikt gemaakt de Monello Foam pads en compounds.
Even snel een reminder gemaakt -->
Het volgende wat ik wilde testen, of simpelweg wel eens duidelijker wilde zien, is het verschil tussen 2 waxen die ik gebruik en een sealant.
DDJ - Purple Haze,
Collinite 845,
WaxOyl100+.
Bij de Purple Haze verwacht ik dat hier wat meer olie en/of carnauba is toegevoegd om die beloofde wetlook te verkrijgen.
De Collinite 845 is wat mij betreft een hybride wax die lang stand houdt en een crisp-glans geeft.
De ''lakverzegeling' van WaxOyl100+ moest het afleggen tegen Poorboys EX-P, maar blijft uiteraard een goede Sealant.
De Purple Haze doet het naar mijn idee, 2 lagen en inmiddels 1 maand op mijn auto, minder goed als de Collinite 845.
Na foamen en wassen komt de auto er doffer onder vandaan als ik gewend ben van de 845.
En dat nadat de auto is gepolijst met de Scholl Spiderpads en S3 Gold en dus nét wat strakker is geworden als
met Monello Foam en polijstmiddelen en Collinite 845.
De bescherming is zeker wel aanwezig, kenbaar door de dikke beading, maar de kleur is minder.
Wat er de laatste tijd door mijn hoofd spookt is dat met een wax de auto smeriger zal opdrogen als bij een sealant.
Denk hierbij aan het opdrogen na een regenbui.
Dit is dan ook de reden dat een sealant wilde proberen voor de wintermaanden.
Maar, dit wilde ik eerst proberen op de sloopkap.
--> Eerst maar eens de kap strak maken. Kon ik meteen de Spiderpad + S20 Black uitproberen.
--> Zachte unilak. Wat komt er toch een hoop bende van af.
--> Net zoals de Scholl S3 vind ik deze S20 ook lekker verwerken. Finished eveneens mooi.
--> LSP aanbrengen; Purple Haze - Collinite 845 - WaxOyl100+ (845 met DAP)
-- >Tijdens eerste regenbui
Opvallend was dat de Purple Haze het snelst een mooie beading gaf en druppels begonnen af te rollen.
Dit terwijl de druppels op de WaxOyl veel dikker en boller waren, maar nog lang bleven liggen.
Ik had dus verwacht dat de druppels sneller zouden afrollen bij de WaxOyl.
--> Tijdens eerste regenbui -
De kap droog getrokken en opnieuw nat laten regenen. Zelfde resultaat als hierboven.
Veel beading bij beide waxen en tussen de dikke druppels enorm veel kleine.
De Sealant vertoont bollere en grotere druppels, maar rollen niet af.
--> Ná de regenbui.
Opnieuw duidelijk dat de druppels bij de sealant boller zijn. Eveneens opvallend is dat er verder weinig verschil is tussen de waxen en sealant.
Ik had verwacht dat de sealant anders op zou drogen.
* NA 2 WEKEN *
Het is de afgelopen tijd afwisselend geweest qua weersomstandigheden. Ik mis uiteraard de omstandigheden waarbij deze kap daadwerkelijk op een auto zit en kilometers maakt, maar afwisselend weer is dan wel een pluspunt voor deze test.
Ook gebruik ik een grote drukpomp om te verstuiven. Zonder regen kan ik weinig testen of foto's maken.
-- Ranzige kap. Geel poeder en vuil. Zo ziet mij auto er ook uit na een dag.
-- Beading Purple Haze
-- Beading Collinite 845
-- Beading WaxOyl
--> Hoogste punt nevelen/spuiten tot de druppels te zwaar worden om te blijven liggen.
Opvallend is dat de druppels bij beide waxen allemaal hun eigen weg kiezen.
Bij de sealant zie je dat er brede banen overblijven waar de druppels niet zijn afgerold.
Dus lijkt het dat meer druppels over dezelfde weg afrollen.
-- Opnieuw nevelen. Beading gehele kap + ineens schuin zetten + 'sheeting'
-- 'Sheeting' Purple Haze
-- 'Sheeting' Collinite 845
-- 'Sheeting' WaxOyl