• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Showroomstaat

MCM

Detailing rookie
5 nov 2021
7
15
Dag mensen,

Onlangs heb ik een auto aangeschaft die gepoetst afgeleverd is door de dealer. De lak was kras vrij en glimde natuurlijk.
Maar na 2 wasbeurten is de laag wat er op zat aan het verdwijnen. Nu komen er krasjes tevoorschijn die al op de auto zelf zaten. İk was de auto met een washand met zachte vezels en de 2 emmer methode. (İk weet zeker dat ik de krassen niet veroorzaak).
Mijn vraag is; wat gebruikt de dealer om de auto krasloos af te leveren? İk wil namelijk hetzelfde effect terug krijgen. Ook al gaat dit een paar wasbeurten mee. İk weet dat het niet om een polijst methode gaat. Zou waxen dit effect kunnen geven? Weet iemand welke methode hiervoor gebruikt moet worden?
 
Verbergen is een sport opzich en is sterk afhankelijk van de soort beschadiging
Je zou een vettige wax kunnen proberen of een glaze, maar ik denk dat je er niet blij van gaat worden
Polijsten is eigenlijk de enige manier om het fatsoenlijk te doen
 
Daar gaat het uiteindelijk naar toe, dat begrijp ik.
Maar heb het nog nooit gedaan.
İk kijk en lees wel veel how to's over polijsten.
Tot ik de juiste middelen en vertrouwen heb wil ik het op deze manier doen.
 
De garage heeft een glaze of een vullende wax gebruikt. Je kan ook een all in one gebruiken, licht polijstende werking, glaze en wax. De glaze verdwijnt na een aantal keren wassen en de krasjes poppen weer op.
Polijsten is uiteraard het mooiste maar er zijn ook mensen die blij zijn dat de auto gewoon glimt.
Mocht je willen leren polijsten, kijk dan gewoon een keer met iemand mee of gooi er een paar euro’s tegenaan en laat het “goed” doen, ben je gelijk klaar. Succes
 
  • Leuk
Reactions: Zrobb
Dank u voor de snelle reacties! İk heb even in de shop gekeken en PB's Black Hole schijnt een goeie glaze te zijn.
 
  • Leuk
Reactions: PizzaPieter
Een glaze als vuller en een wax als beschermer is een dikke prima. Kost bij elkaar een tientje of vier en houdt 2-3 maanden de boel netjes. Met bijvoorbeeld een fles Collinite 845 en Poor Boys Black Hole kun je meerdere jaren vooruit als je enkel je eigen auto doet o_O

Mocht je voor een all-in-one willen gaan dan is Autoglym Super Resin Polish je vriend, maar die gaat het geen maanden volhouden. SRP is een echt 'poetsmiddel' en biedt goed resultaat voor korte duur.
 
  • Leuk
Reactions: MCM
Autoglym Super resin polish is veelzijdiger als blackhole. Aftoppen met een collinite wax of Menzerna liquid carnauba protection.
 
Met de black hole waar je dan een goede wax of sealant overheen zet, kun je echt maanden vooruit, zeker als je de auto af-en-toe wast met een shampoo met toegevoegde wax. Als je nog wat verder wilt, kun je een black hole eerst van een laagje sealant (bijvoorbeeld Poorboys Exp) voorzien, en na (bij deze temperaturen) een dagje curen, de auto opnieuw afspoelen en dan van een laagje Collonite 845 voorzien. In combinatie met af en toe wassen met shampoo met wax kun je dan een standtijd van 5-6 maanden goed halen.
 
  • Leuk
Reactions: Yelrah en MCM
Wat (o.a.) Cordoba hierboven ^ schrijft.
Favoriet bij garagisten is Autoglym Super Resin Polish. Grote kans dat dit er bij jou ook op zat.
 
Heb net op youtube gekeken naar de resultaten van Autoglym. İk denk dat ik voor deze ga en dan erachter met collinite.
Zal de wax er voor zorgen dat de Autoglym er wat langer op zit of maakt dit niet zo veel uit voor de levensduur?
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Kan de wax gelijk na de glaze toegepast worden of moet er een bepaalde tijd overheen?
 
@MCM een glaze kan leuk zijn en jouw lak meer tot zijn recht brengen, echter is het in mijn geval wel duidelijk dat een glaze de standtijd van een wax aanzienlijk inkort. Dit vind ik persoonlijk ook iets om mee op te nemen.
 
Persoonlijk wachtte ik vroeger 20 minuutjes tussen de black hole en de exp, onder het motto kan geen kwaad hooguit beter. Dat de standtijd van een wax op een glaze minder lang is, lees ik vaker, maar eigenlijk nooit bewijs voor gezien. Persoonlijk denk ik dat de geclaimde langere standtijd zonder glaze meer voortkomt uit een betere voorbereiding, zoals ontvetten voor het aanbrengen van een wax, terwijl ik dat als voorbereiding bij een glaze bijna nooit lees. In de tijd dat ik nog een glaze gebruikte en die aftopte met exp, standtijden van meer dan 5 maanden gehaald, en dan moest ik echt nog wel de bescherming verwijderen (was dus nog lang niet aan zijn eind). Ik ontvette altijd wel (met Prep) vóór ik een glaze aanbracht, dus dat kan het verschil wel verklaren.
 
  • Leuk
Reactions: MCM
ik zou eigenlijk ook de Super Resin Polish als glaze/lichte polish aanraden vanwege de eerder genoemde, onvoorstelbare veelzijdigheid. Ik gebruik het op vanalles en nog wat; velgen, lak, sommige gelakte interieurdelen,... Kortom een heel erg goed product die vaker van pas kan komen dan je denkt!
 
Persoonlijk wachtte ik vroeger 20 minuutjes tussen de black hole en de exp, onder het motto kan geen kwaad hooguit beter. Dat de standtijd van een wax op een glaze minder lang is, lees ik vaker, maar eigenlijk nooit bewijs voor gezien. Persoonlijk denk ik dat de geclaimde langere standtijd zonder glaze meer voortkomt uit een betere voorbereiding, zoals ontvetten voor het aanbrengen van een wax, terwijl ik dat als voorbereiding bij een glaze bijna nooit lees. In de tijd dat ik nog een glaze gebruikte en die aftopte met exp, standtijden van meer dan 5 maanden gehaald, en dan moest ik echt nog wel de bescherming verwijderen (was dus nog lang niet aan zijn eind). Ik ontvette altijd wel (met Prep) vóór ik een glaze aanbracht, dus dat kan het verschil wel verklaren.

Met exp bedoel je Autoglym extra gloss protection?
 
@MCM een glaze kan leuk zijn en jouw lak meer tot zijn recht brengen, echter is het in mijn geval wel duidelijk dat een glaze de standtijd van een wax aanzienlijk inkort. Dit vind ik persoonlijk ook iets om mee op te nemen.
Is dit iets wat je zelf hebt ondervonden? Ik denk daar de laatste tijd wel eens over na.
Het is leuk al die verschillende producten met verschillende eigenschappen, maar ik kan me goed voorstellen dat een wax op een ontvette lak, het langste blijft zitten.
Mooiste blijft een gepolijste auto met een fancy coating over de lak, maar dat is niet voor mij weggelegd.