• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sidekick versus Air force blaster

Welke Metropolitan Blaster zou jij nemen

  • Air force Blaster 4HP

    Stemmen: 0 0,0%
  • Air force Blaster 8HP

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    4

Dylandr

Detailing chief
28 jul 2014
349
100
Amsterdam
Beste forumleden,

Ik zit er aan te denken om een Metropolitan droger aan te schaffen, alleen zit ik er een beetje mee welke.
Daarom wil graag jullie mening horen de Sidekick of de Air Force blaster.
Ondanks de huidige aanbieding van de Air Force blaster scheelt het altijd nog 150 euro(inclusief de wielen voor de airforceblaster.
Ik weet dat de hele auto drogen met de blazers niet optimaal is alleen als die goed in de wax staat. Maar is de Air force blaster nog zo significant beter dat hij sneller kiertjes en velgen enzovoorts droogt?

Alvast dank voor jullie reactie!
 
Ik heb de Sidekick gehad en nu inmiddels de Metro Vac N Blo (4pk piek vermogen). Ik deed ook altijd hele auto's met de Sidekick. Dit is idd echt geen probleem als de auto goed in de LSP staat.

Ik heb toen de Metro Vac N Blo gekocht omdat ik ook een nieuwe stofzuiger wilden hebben.

Het grote voordeel vind ik van de Grote broer is de lange slang. Gerbuik er meestal 2 (3,6m) en dat gaat echt als de brandweer. Ik kreeg altijd een beetje een lamme arm van het droog blazen met de Sidekick. Maar het gaat wel.

Dus heb je wat meer budget dan zou ik ongetwijfeld voor de Master Blaster gaan. Echter voldoet de Sidekick ook gewoon voor wat die moet doen. Het zijn beide erg degelijke apparaten.
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Dank voor je reactie @tembaco
Maar als ik toch voor de master blaster ga dan kan ik ook net zo goed de vac n blow nemen. Meer opties, meer opzetstukken en voor niet zo heel veel meer. Dat is anders slecht bezuinigen naar mijn mening :) Alleen het verschil in de vac n blow en sidekick 200 euro. Van die 200 kan ik ook weer wat andere spullen kopen haha dat is een beetje het dubio
 
Helemaal eens met @tembaco.
Ik heb zelf de Sidekick genomen uit kostenoverweging.
Spijt heb ik niet want het apparaat werkt supergoed, ik kan de hele auto drogen en als ik ga rijden loopt er nergens meer water uit kieren of spiegels.
Wel zou ik achteraf liever ook de Vac n Blo willen hebben omdat ik nu ook nog los de stofzuiger erbij moet pakken.
Doe je meer dan je eigen auto's dan zou ik zeker voor de combi met stofzuiger gaan, anders is de sidekick ruim voldoende.
 
Ik heb vorige week voor het eerst met de side-kick kennis mogen maken. Wat een heerlijk apparaatje om naden en kieren droog te blazen! Ik zou hem voornamelijk vóór het polijsten gebruiken en dan is dit ruim voldoende! Je blaast naden en kieren zo droog en de rubberen spuitmond voorkomt schade aan lak als je een keer verkeerd gaat... Hier gaat ie in ieder geval op de verlanglijst!!
Overigens off-topic, maar ik heb daar ook voor het eerst de FARO gezien en dat is ook wel een machig mooi ding zeg!
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Een setje oordoppen komt trouwens ook goed van pas. Als je met hoge luchtdruk langs gaatjes en kieren gaat fluit het behoorlijk hard. In een afgesloten ruimte zelfs pijnlijk aan de oren. Wil je geen gehoorbeschadiging, koop dan een setje oordoppen.
 
Een setje oordoppen komt trouwens ook goed van pas. Als je met hoge luchtdruk langs gaatjes en kieren gaat fluit het behoorlijk hard. In een afgesloten ruimte zelfs pijnlijk aan de oren. Wil je geen gehoorbeschadiging, koop dan een setje oordoppen.
Gelukkig ben ik daar wel in voorzien. Ik gebruik ze ook altijd als ik met de DAP bezig ben. Maakt soms ook echt een k*t geluid aan mijn oren