• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Silliconen in Mother's FX Spraywax?

piponld

Detailing addict
14 feb 2013
91
55
Zit net ergens een draadje te lezen dat als je een droogdoek gebruikt (en dat doe ik sinds kort) deze minder water opneemt als je wax met silliconen op je auto hebt zitten.

Vraag me af of een van jullie mij kan vertellen of de spraywax die ik gebruik silliconen bevat? Heb even op de site van Mother's gekeken maar kon het niet vinden :|
 
Jup zitten erin. Maar ik denk wel dat het met wasmiddel eruit gaat.
 
Sow das snel antwoord :)

Zijn er ook alternatieven voor de spraywax van moeders zonder silliconensh..t?
 
https://forum.Carclean.com/cc_postsm142647/De-mythe-rond-siliconen-in-produkten.aspx#post142647

Let wel, gaat voornamelijk over de DJ producten, maar zet je wel aan het denken.
 
pff ik was net zo tevreden over DJ Red Mist!

Terwijl ik alle producten afzweerde zoals last touch en andere producten omdat ze siliconen bevatten.

Kan dit eigenlijk kwaad siliconeproducten op de wagen :s
 
Volgens mij is er geen enkele wax zonder siliconen.

Gewoon gebruiken, deze producten kunnen absoluut geen kwaad voor de wagen.
Als je geen siliconen wilt gebruiken kan je maar beter een andere hobby zoeken :)
 
Ben ook niet bang voor mn wagen hoor, glimt heerlijk dankzij Moeder's :)

Vrees alleen voor droogvermogen van droogdoek icm siliconen die erin gaan zitten. Enfin ik ga t in de gaten houden.

Thanks.
 
piponld;319048 zei:
Zit net ergens een draadje te lezen dat als je een droogdoek gebruikt (en dat doe ik sinds kort) deze minder water opneemt als je wax met silliconen op je auto hebt zitten.

Zolang je de auto eerst wast met een ph-neutrale shampoo , zal de hoeveelheid siliconen in een wax volgens mij geen of zeer weinig verschil geven om je auto goed af te drogen.

Ik gebruik af en toe "showroom-shine" van Kenotek (verdunt ss/water : 1/3 ) en hiervan wordt algemeen aangenomen dat dit produkt erg veel siliconen bevat .
Na het afspoelen van m'n auto maak ik zelfs eerst m'n droogdoek een beetje vochtig met deze combo en vind niet dat die doek dan minder water opslorpt. Mocht de doek toch wat nat gaan aanvoelen dan wring ik hem gewoon uit en droog er verder de wagen mee. Wat me wel opvalt tegenover s&w is dat met deze showroomshine de auto toch meer blinkt .

Red mist geeft ook wel een (redelijk) mooi resultaat , al heb ik persoonlijk de indruk dat dit meer "vettig" is tegenover andere produkten ( ik krijg er precies een nep-wetlook van oid )
 
Ik kan me nou echt niets voorstellen bij een "nep-wetlook"?
 
ik vind red mist een topproduct als QD!

Heb ook al die Kenoitek Showroom Shine gebruikt en vond m'n auto meer een bruine glans hebben dan een zwarte,
terwijl ik Mequiars Ultimate QUick Wax moeilijker te verwerken vind dan Red Mist
 
Vergeet niet dat er honderden typen siliconen zijn, van goedkoop tot duur, van simpel tot complex.

Siliconen van hoge kwaliteit kunnen weinig kwaad.
 
Zo lang het werkt? De producenten van de producten weten echt wel waar ze mee bezig zijn lijkt me. Dus echt "kwaad" zal het niet kunnen. Zoals ook in het stuk van Dodo Juice staat een sealant is een siliconenmiddel, iedereen is en blijft toch positief over bijv. Ex-P van PBW en Red Mist van DDJ!? Zo lang dat is, is het toch prima.
 
Wout_RS;319083 zei:
Heb ook al die Kenotek Showroom Shine gebruikt en vond m'n auto meer een bruine glans hebben dan een zwarte

Dan zal je die wel "puur" gebruikt hebben en dat is de reden waarom ik deze verdun...tot 4 keer zoveel :-"

Die nep-wetlook had ik vorige winter na een wasbeurtje toen het niet zo warm was ...........zal proberen om die foto eens terug te vinden want ik had ze al verwijderd van m'n fotobucket...
 
@gsm: probeer eens te omschrijven wat je met een nep-wetlook bedoelt, plaatje komt vanzelf wel een keer ( snap het namelijk ook niet helemaal )

Wat betreft het siliconen verhaal: dit is met name ontstaan toen men Meg's Last Touch gebruikte voor alles wat los en vast zat.
Werd gebruikt om te kleien, om ramen mee na te lopen, als drooghulp, detailerspray en ga zo maar door. De grootverbruikers merkten na jaar of wat dat de doeken minder werden.
Zoals gezegd zit zga overal wel een silicoonmonster in verstopt maar is echt niet zo dat als ie af en toe wat gebruikt dat de doek na een maand niks meer doet of zo .... gaat in mijn ogen weer een stapje te ver.

Nu er middelen op de markt zijn die net zo goed of 'beter' werk leveren dan stap je gewoon over. Is het niet om de kwaliteit van het middel dan wel om de 'voorkomen is beter dan genezen' reden
 
Ik heb ooit eens een verhaal gelezen van PJ van Dodo Juice over siliconen. Dat verhelderde een hoop moet ik zeggen.
Er bestaan over weinig dingen zoveel vooroordelen als over siliconen.
 
met die nep wetlook bedoel je dan mss zo'n plastiekachtige glans?

gisteren ook een show off gezien op detailingworld van een jaguar en die zag er nogal te gemaakt glanzend uit. dat stond die wagen niet
 
Heb de foto gevonden............m'n camera stond mogelijk niet al te best ingesteld , maar irl vond ik die "look" ook niet erg euh..mooi .

07022012005_zpsafe35a98.jpg

:weetniet