• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Simmke: de collectie

Simmke

Detailing guru
Tester of Bling
29 mrt 2016
423
153
Hoorn
Ook maar eens even gekeken wat ik intussen verzameld heb :)

* PB slick & suds
* PB prof polish
* PB black hole
* PB EX-P
* PB natty's blue liquid (niet op foto)
* PB QD+
* PB wheel sealant
* Monello raffini veloce
* Monello raffini mezzo
* Monello raffini finale
* Monello non-ferro
* Rain-X
* Dodo juice Clay pads duo
* Gyeon bathe (niet op foto)
* ArmorAll wheel cleaner (niet op foto)
* dashboard cleaner spray (van lidl of action ofzo) (niet op foto)

* Monello extra dikke wash mitt
* Oude wash mitt (voor de velgen)
* 4 Monello peluche Verde
* 2 Monello senza acqua klein
* 1 Monello senza acqua groot
* een berg applicatie en polijst pads
* nog wat andere MF doeken

* DAP500 v3 met 4 monello pads (zwart, geel, oranje, wit)

Nog op het verlanglijstje:

* emmers met gritguard
* metaal polijstmiddel (Mothers mag&alu polish?)
* autoglym engine cleaner
* valet pro citrus bling

8a85886f457739c3817c9fe08a9e5d6b.jpg
 
  • Leuk
Reactions: FredFR1908
Als ik een suggestie mag doen voor de metaalpoets: Triomf Metaalpoets. Gebruik ik op de chromen bumpers, spiegels en chroomlijsten van de Peugeot 304.
Werkt echt goed.
Wel niet te vinden op Carclean.com.
 
Die kleine flesjes zijn in verhouding best duur inderdaad, maar ik vind ze wel lekker handig werken :) passen zo makkelijk in een broekzak of buidelzak van een sweater. Nu gewoon bijvullen uit de grotere fles als ze leeg zijn.

Die pastel groene senza acqua's vind ik ook wel geiniger was een peluche verde bij terecht gekomen :D
 
  • Leuk
Reactions: FarAlley
Mooie verzameling!
Als aanvulling mss nog eens een banden-dressing erbij?
Die staat ook nog op het lijstje inderdaad! Heb je een advies? Bij voorkeur eentje die een soort satijn band geeft, die hoogglans zwart glimmende banden vind ik maar niks
 
Binnenkort nog maar eens een bestelling doen zodat de DS eens goed onder handen genomen kan worden...

Op het lijstje staan onder andere:
Autoglym engine cleaner
Valet pro citrus bling of PB Spray & wipe
Mothers Mag & Alu polish
PB Bold 'n Bright tyre dressing
303 High tech fabric guard (voor de stoffen bekleding van de DS)

Ik heb wel nog een aantal vragen:

1/ Is er een belangrijk verschil tussen citrus bling en spray&wipe? Ik wil deze gaan gebruiken als clay lube, detailspray, bird sh*t remover...
2/ Ik lees veel enthousiaste verhalen over Collinite 845. Als beginnend detailer kan ik echter moeilijk inschatten of het verschil groot is met de PB Natty's blue liquid die ik nu gebruik. Hierover zou ik graag wat advies willen. Voornamelijk voor gebruik op mijn DS, die echt als oldtimer met mooi weer in het weekend gereden zal worden en altijd binnen zal slapen.
3/ Ik heb bij het power pack van mijn DAP een zwarte finishing pad gekregen. Is deze erg verschillend van de rode finishing pad? Welke zou geschikter zijn voor het aanbrengen van de Collinite 845 dan wel PB Natty's blue liquid?

Alvast bedankt!
 
Ik kan alleen vraag 3 beantwoorden.
De rode en zwarte zijn niet echt verschillend. De rode is alleen nog zachter.
De zwarte is dan ook bedoeld voor gebruik met een Finishing Polish of Glaze
De rode is voor Glaze of Wax
 
Ik zou lekker de natty's opmaken of een totaal andere wax kopen.
Harde wax, show wax, dure wax oid.
Natty's en collinite lijken volgens mij wel wat op elkaar, dus zal 1 van deze 2 in de kast blijven verstoffen.
 
@Simmke ikzelf ben geen fan van Liquid Blue en wel van Collinite dat gezegd hebbende is het zo dat wanneer je auto toch altijd binnen slaapt enz je net zo goed bij die Liquid Blue kan blijven.
 
De natty's die ik nog heb staan is ook niet veel meer. Dat was een restje dat ik had gekregen om eens te proberen. Kopen moet ik dus sowieso.
Daarnaast wil ik toch voor een redelijke budgetoplossing kiezen, waar ik ook niet al te vaak naar moet omkijken. De lange standtijd van de collinite en de prijs van beide is dus een grote pré. Omwille van de grote vlakke oppervlaktes plaatwerk van de DS is het machinaal aanbrengen wel lekker makkelijk, vandaar de keuze voor vloeibaar.
 
Heeft iemand nog een inzicht/mening/meer info mbt de keuze tussen PB spray & wipe of Valet Pro citrus bling?
 
Ik heb beide gebruikt... Maar was niet helemaal tevreden over de citrus bling.. Als lube had ik het idee dat je sneller maring kreeg en als detail spray was het helemaal drama.

Waar S&W naar mijn mening onmisbaar is! Als detail spray, clay lube maar in gebruik het ook voor vogelpoep en zelfs om de schermen in de auto schoon te maken.. Durf oom wel te zeggen dat ik verslaafd aan de geur ben... Zal het bijna drinken zo lekker..
 
Citrus Bling zou je 1:16 kunnen gebruiken om te kleien. Ik gebruik het 1:10, omdat ik het anders wat te schraal vind. Toch geef ik de voorkeur aan Spray & Wipe 1:1
 
  • Leuk
Reactions: Simmke
Bedankt voor de info!
Wat zijn de gebruikte verdunningen van s&w?
1:1 voor kleien, voor andere toepassingen ook, of dan onverdund?