• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sinaasappel lak

JDorenbos

Detailing trainee
12 feb 2018
7
32
Delfzijl
Hallo mensen

Hier is waarschijnlijk al genoeg over geschreven maar wil hier toch graag een eigen topic over starten, aangezien ik een festool shinex rotary heb aangeschaft en er nog nooit mee gewerkt heb:oops:.

Zoals op de foto te zien is heeft mijn BMW e91 op sommige plekken nogal een sinasappel huidje.
20180224_111536.jpg

Nu is mijn vraag welke combo het beste te gebruiken incl. De rotary dus pads en polijstmiddel? Zelf zat ik te denken aan de producten van scholl. Iemand tips suggsties zodat ik een mooie bestelling bij cc kan doen:D
 
Ik vind het een beste stap als je nog nooit met een Rotary heb gewerkt, en weet niet of het verstandig is.

Maar als je het toch wil proberen moet je de denim pads nemen.. dat lijkt me duidelijk. Verder vind ik Veloce van Monello het fijnste werken met orange peelen. Beter dan de Scholl middelen in dit geval.

Meestal als ik roterend werk doe ik dat met volle toeren.. maar met peelen zet ik de machine iets rustiger, standje 4 op mijn Rupes, ik weet niet of de Festool in toeren gelijk is.

Heb je ook een lakdikte meter? Dat vind ik wel een must bij het peelen.

Je zegt dat je op sommige plakken last van orange peel heb, dan ga ik er van uit dat sommige delen over gespoten zijn. Kan goed zijn dat op 1 deel de lak dikte niet zo snel afneemt en op een ander deel als een malle.
 
Op zich ben ik niet zo bang dat ik niet met de machine overweg kan, heb er wel feeling voor om het zo te zeggen, en anders heb ik nog wel wat testpanelen om te gebruiken.

En ben even de Auto rond geweest en het is eigenlijk maar 1 plek waar ik wat last van orange peel heb.
Het bereik van de festool
20180224_122418.jpg


Zo gauw ik weer wat kan doen ga ik het gewoon proberen, ben nu nog herstellende van een voorste kruisband reconstructie. Maar men vingers jeuken vreselijk om aan de slag te gaan.
 
Laatst bewerkt: