• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sirach, even kennismaken.

sirach

Detailing addict
2 aug 2014
24
60
79
Delft
Ik zal me even voorstellen, mijn roepnaam is Hans, ik ben 69 jaar oud en ben 27 jaar automonteur/chef werkplaats geweest tot 1988, daarna nog een poosje als BOA bij de rijkspolitie en KLPD, poetsen heb ik al in mijn opleiding tot automonteur geleerd en de basis principes zijn nog steeds hetzelfde, alleen 50 jaar geleden gebruikten we al cleaner van Commander, rood voor de grove korrel, geel-bruin voor de fijnere korrel en polish met een fijne korrel voor het lichte werk, vaste wax was in hoofdzaak nog in vaste vorm,als poetslappen werden gebruikt, schoongemaakte lorren en in handzame doeken ingedeeld en per baal aan geleverd door de toen al bestaande poetsdoeken-mij, alleen de lakken zijn heel anders geworden, eerst cellulose lakken met heel veel poetswerk daarna kwamen de synthetische lakken en acryllaat, gevolgd door lak op waterbasis.
Sinds een jaar of 4 klant bij carclean en sinds kort met modern materiaal de auto aan het wassen en poetsen, de laatste nieuwe auto is een Honda Insight van enkele weken oud in de kleur premium white metallic.
Iedereen veel plezier met het detailleren van haar of zijn auto.

De oude en nieuwe manier van werken is voor mij, een gepensioneerde man van 67 jaar, ook niet vreemd.
Er is wel enorm veel verandert, maar de resultaten zijn heden ten dage ook veel beter.
Ook ik heet je welkom op het forum en wens ook jouw veel plezier toe bij het detailleren

Ja JRTN, ervaring heb ik al genoeg op gedaan met poetsen, vooral cullose lakken poetsen is erg zwaar, want gespoten celluloselakken moeten in een paar lagen worden opgebracht en tussen elke laag geschuurd worden met zeer fijn nat schuurpapier en zeep daarna de laatste laklaag poetsen met cleaner, urenlang werk, maar een mooie diepe glans.
Kanjer je heb gelijk er is veel veranderd en de resultaten zijn ook veel beter dan vroeger met wat wij hadden.