• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Slecht gerestaureerd leer herstellen

Pikantje

Detailing rookie
26 aug 2018
1
2
Hallo allemaal,

Ik heb een gebruikt cognackleurig (Beechwood) lederen interieur gekocht voor mijn Volvo V60. Ik ben bang dat ik een kat in de zak heb gekocht, want toen ik e.e.a. in goed licht goed ging bekijken kwam ik erachter dat ooit iemand een poging heeft gedaan om het leer te "restaureren", door er met een doek of kwast een "verfje" of zoiets op te smeren; de kleur wijkt net iets af van het origineel (dat zie ik aan de zijkant van enkele delen) en ik zie de "vegen". Zie bijgevoegde foto's. Ik baal echt vreselijk nu :-(

Weet iemand óf en zo ja hóe ik die rommel van het leer af kan krijgen zónder de oorspronkelijke lak te beschadigen?

Bij voorbaat hartelijk dank!
 

Bijlagen

  • IMG_20180826_165120.jpg
    IMG_20180826_165120.jpg
    146,9 KB · Weergaven: 203
  • IMG_20180826_165139.jpg
    IMG_20180826_165139.jpg
    121,5 KB · Weergaven: 208
Welkom op het forum, Pikantje. :D

Poeff... Dat is wel zonde, inderdaad. Met name de brush strokes op de hoofdsteun.

Ik zou de zoekfunctie op het forum even gebruiken om te kijken of je info kan vinden, maar kan mij niet heugen dat er gevallen zijn geweest waarbij er met (leer)verf iets is vernaggelt. Laat staan hoe dit gerepareerd kan worden.

Maja.. is het wel verf? (Denk het wel, uit jouw verhaal te lezen) Je kan natuurlijk proberen om ledereinigers te gebruiken, maar ik betwijfel of dit iets gaat doen.
 
Mocht het schoonmaken niet lukken kan je altijd met Lederfresh(van colourlock, maken ze op kleur aan de hand van een staaltje) alles behandelen :p

Best kans dat dit ook zoiets is, alleen moet je dat aanbrengen met een sponsje(deppen) en krijg je normaal dus ook geen strepen.