• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Slechte lak van vriend zijn auto

jelle

Detailing chief
30 apr 2016
306
88
38
Zoals sommige weten wil ik de auto van een vriend ( nissan micra 1997 ) weer laten glimmen.

Ik heb de kunstof spoiler geprobeerd met monello orange en s30.
Eerste testpod
Glimd nu wel wat meer, de inperfecties zijn niet weg.
Toen scholl s3 op geel, nog niet het resultaat.
Maar wel wat beter.

Hier wat foto,s
Eerste foto is na het pokijsten met s3 op geel.

Andere foto,s zijn andere inperfectie,s
 

Bijlagen

  • IMG_20170402_201542.jpg
    IMG_20170402_201542.jpg
    149 KB · Weergaven: 235
  • IMG_20170402_200939.jpg
    IMG_20170402_200939.jpg
    199,9 KB · Weergaven: 239
  • IMG_20170402_200911.jpg
    IMG_20170402_200911.jpg
    150,3 KB · Weergaven: 265
  • IMG_20170402_200850.jpg
    IMG_20170402_200850.jpg
    195,3 KB · Weergaven: 264
Laatst bewerkt:
Hmmm.... Allereerst; Wat een grafbak, man! :p Een hoop krassen, zeg. :D

Ariel pod? TESTSPOT :p

Het eerste wat in mij opkomt; Is jouw polijsttechniek wel OK? Met een vrij grove combi als Geel - S3 zou je toch zeker wel verschil moeten zien op een vermoedelijk niet al te harde lak. Daarentegen kan het ook zijn de dat krassen simpelweg te diep zitten.



Greeetz
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Krassen op de foto,s zijn niet voelbaar met de nagel ( blijf er niet in hangen )
Als ze nat zijn zijn ze ook zo goed als verdwenen.

Na 1 hit was de polijstpasta transparand aan het worden toen een 2de hit op 4 gedaan
 
Hmm... Dat is een goede techniek, maar vergeet niet dat je dit doet omdat de korrel dan is afgebroken en je dan aan een Finish werkt. Met deze fijne korrels zal je een hoogglans creëren, maar niet het corrigeren van diepere krassen. :D

Altijd lastig om iets van een foto en onderbouwing te beoordelen.

Als je wat dieper gaat in de theorie, kan ook het materiaal waar de lak op zit enige invloed hebben. In dit geval kunststof en dat geleid warmte op een andere manier.
(Op dit moment heb ik even een brainfart, teveel tegelijk aan het doen, maar kunststof geleid de warmte slechter als plaatwerk)
 
Zou het niet kunnen wezen dat de spoiler overgespoten is ?
Maakt het uit dat de spoiler met een 5,5inch pad gedaan is ?
Op het dak ook een hit gedaan, dat gaf een beter resultaat.
De kras die er liep was zo goed als weg.

En ik hou zeker in mijn hoofd dat de auto niet voor de volle 100% mooi kan krijgen.
 
Zou het niet kunnen wezen dat de spoiler overgespoten is ?
Dat is een mogelijkheid. Vaak is deze lak harder.

Maakt het uit dat de spoiler met een 5,5inch pad gedaan is ?
Ooh, dat is het probleem! Je had het met een 5,4'' pad moeten doen. :p Zolang de pad mooi vlak kon lopen, moet dit geen probleem zijn.

Op het dak ook een hit gedaan, dat gaf een beter resultaat.
De kras die er liep was zo goed als weg.
Dit versterkt het idee dat de spoiler overgespoten is. Of met een hardere clearcoat is gespoten.

Jij zecht grafbak @Quantoxx ;)
Ik zeg mooi opject om op te trainen
JUUUISST! :p
 
Zal er een gele 4inch pad bij bestellen voor de spoiler, of een wollen pad doen ?

Wil nog een medium en groffe polijst middel bij kopen.
Twijfel tussen scholl en wolfs.

De wolfs Finishing vind ik goed werken en heefd een mooie fles waarmee je zonder geknoei polijstmiddel op je pad krijgt.
 
Het is niet een goede vergelijking; Foam in een kleinere maat of een Wol-pad. Wil je nu een kleiner oppervlak polijsten met een kleinere pad of wil je meer cuttingfactor hebben? :p

De S3 is al een grof polijstmiddel en als je een medium polijstmiddel wilt kan je kijken wat er tussen de S3 en de S30 in ligt. Volgens mij kom je dan uit op de S17 of S20.
Welk merk voor moet kiezen, dat kan je baseren op hoe de finishing van een merk werkt, maar dat zegt niet alles. Ik zou het dan gewoon bij één merk houden, zoals je al de S3 en S30 hebt.



Greeetz
 
Heb de 5,5 inch wolle pad van monello besteld.
En nog wat foam erbij.
En ook nog een aantal 4inch foam pads besteld.
Grof en medium polijstmiddel.
Monello picolo trio, vind ik fijne mf doeken.
Dodo juice born slippy clay lube.