• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

slepende rem - speling koffer

grandscenicman

Detailing guru
30 mrt 2011
3.284
115
Meteen maar ff een paar foto's :
kofferspeling rechts : (groter dan links)
0308122010.jpg

kofferspeling links : ( kleiner dan rechts dus)
0308122011.jpg

schade die aan de linkerzijde zit thv de kofferklep : (let niet op de eventuele zichtbare krassen , die polijst ik er (ooit) wel eens gedeeltelijk uit omdat het plastic is :-b )
0308122006.jpg


Vraag 1 : is de schade die je ziet (witte streepjes) er gekomen door het dichtslaan van de kofferklep of moet ik mijn dealer geloven die me deze week zei dat er niets te zien was in die aard , maar WEL een barst(je) in de lak omdat er iemand tegen geduwd zou hebben met z'n bumper ?? (de auto was toen vuil , maar ik had geen tijd om deze te wassen en het was dan ook niet helemaal duidelijk..)

Zou het kunnen dat er iets heeft geduwd (heb een fijn streepje ontdekt tijdens de wasbeurt, amper zichtbaar) en dat daardoor nét op de plaats waar je het witte lijntje ziet een barstje is gekomen ? (ik geloof het niet en ga de bumper morgen proberen te polijsten daar om een barst te zoeken....) Ik zag vandaag wel een krasje thv de klep , waarschijnlijk vuil tussen de washmit en de lak en denk dat de dealer dit aanzien heeft als een barst :weetniet

Vraag 2 : enkele maanden geleden is er 1 remschijf+klauw+blokjes vervangen (rechtsachter) omdat er 1 blokje was blijven "hangen" en ik na een tijdje ijzer op ijzer was aan het remmen ]-0
Dit was al een tijdje zo (het slepen , niet het ijzer-op-ijzer ) , daarom was mijn verbruik maar niet wat het moest zijn (en ik dacht dat het door de koude alleen kwam )

Dit alles is opgelost onder garantie (mede omdat ik er op stond dat dit zou gebeuren omdat er nog ......3 van de 4 remblokjes +- 8 mm dik waren ...

echter deze week terug hetzelfde probleem en de garage mag enkel de remblokjes vervangen zolang er verder geen schade is .

De auto is nagekeken en het probleem is NIET opgelost , in Brussel wist men mij zelfs te vertellen dat ze nog meer van die type wagens hadden met dit probleem én dat ze voorlopig zelf niet weten hoe dit op te lossen :schaam

Is er iemand die mij wat tips kan geven om dit probleem netjes aan te kaarten , ik ben namelijk van plan om naar Frankrijk te schrijven om dit probleem asap van de baan te hebben .
Op jaarbasis reken ik op een meerverbruik van +- 300 euro en daar kan ik andere dingen van doen .

Voorlopig heb ik gemerkt dat na stoppen van de motor ( dan springt de automatische electronische handrem op ) ik er goed aan doe om deze meteen terug af te zetten omdat ik vermoed dat het probleem zo ontstaat .
( warme schijf al dan niet door te remmen of door te weinig speling , remschoen plakt ertegen en na terug starten sleept er iets .... )

Aan de linkerzijde is er helemaal niets aan de hand , ik vermoed dan ook niet dat het komt door de "wekelijkse" velgenwasbeurt .

Iemand enkele tips ?
 
Volgens mij is er iemand over of tegen je wagen gekomen/gerold ? lastig om te zien waardoor dit is gekomen.

Dat van je remschijf doe je goed, je handrem moet je alleen gebruiken als het NODIG is.
Lekker slim van een automerk om dit automatisch te maken, vooral zoals je zegt na een lange rit en wat dacht je van in de bergen bijvoorbeeld op vakantie naar beneden rijdende?!!

Ik doe zelf heel erg lang (bovenmatig lang trouwens) met al mijn blokken puur omdat ik geen pedaalridder ben ook in tijden dat ik weer wat meer rij.
Ik denk idd. dat het probleem komt door de automatische rem, die zal ook best met kracht de remmen aantrekken!

Veel meer kan het niet zijn dan dat je blokken "plakken" bij warmte en elke keer de houder daardoor ook weer wat meer naar de schijf gaat staan etc. Zelfs de schijf kan er minimaal krom door worden, alles werkt op elkaar in..

Een auto moet zoveel mogelijk in zijn versnelling staan, scheelt ook flink afstellen van de handrem kan ik je vertellen.
Maar ik denk dat je dat probleem idd. daar moet zoeken helaas.
 
Ook ik heb een automatische parkeerrem. Echter niet last van de problemen die jij ervaard. Wel de welbekende piepende remmen waar ik knettergek van word. Schijven + blokken zijn al vervangen. Ik zet mijn auto al 4 jaar lang altijd op de handrem in zn vrij weg. Zo is het me ook geleerd. Laat hem nooit in de versnelling.
 
Die schade aan de bumper zoiets heb ik ook in mijn wagen omdat er iemand/iets tegen aan heb heb gedrukt.

Jouw "deukje" zat toch ook aan de linkerkant? Misschien heeft dit er ook allemaal mee te maken er iets tegen je wagen aan heb gezeten met als gevolg: deukje, klep iets scheef en schade aan bumper?
 
@deukje : dat wist ik al nog voor ik dit topic startte :ja

@geen spullen meer bij cc : te laat : ik ben verslaafd :roll

@repareren in garage : ze weten de oplossing zelf niet :weetniet

@handrem NIET gebruiken : toen enkele maanden geleden de herstelling uitgevoerd was en iedereen dacht dat het in orde zou zijn , wou ik reeds de "truc" met het niet op handrem zetten toepassen(en in 1e vitesse zetten) ........echter een andere garagist zei me dit niet te doen omdat ik anders net zeker wist of alles echt in orde was .

@aantrekken van die "automatische rem" : ik heb een reactie van iemand gekregen die ook zoiets zegt :

"Hallo,

Zelf kun je niks doen eigenlijk wat het warm worden van de rem zal verminderen. Tijdens het rijden wordt de rem alleen maar warm als deze niet goed vrij komt, dus vervuild/vast zit. Wat ik denk is dat de automatische parkeerrem met een te grote kracht staat ingesteld waardoor deze ook tijdens het 'niet' remmen de blokjes iets aanspant. Dit omdat dezelfde auto's met conventionele parkeerrem deze problemen helemaal niet hebben. Je zou dus de dealer kunnen vragen of hier iets van bekend is en of ze mogelijk de kracht iets minder strak kunnen instellen. Echter mag dit zomaar niet omdat eventuele gevolg schade kan ontstaan. Denk bijv aan op een helling parkeren en dat de auto iets achteruit rolt.. Mocht het al mogelijk zijn kan het alleen in overleg met de techline van Renault.
Een auto met een iets aanlopende rem kan voor problemen zorgen dus de garage moet dit op lossen. Alleen is er nog niet echt een oplossing...
Het is gewoon een vervelende situatie maar de dealer kan je hier zeker in tegemoet komen. Want niet elke scenic/megane heeft dit probleem."

Het lijkt er dus al sterk op dat het (te) harde aantrekken van de rem het probleem kan/zal veroorzaken in combinatie met warme schijven .

Ik vind het wel raar dat het dan enkel rechts zo is .
 
Denk dat dit topic niks gaat opleveren.....

Maar als de schade zeg maar zo is aan de bumper:

36084_7616.jpg


Dan heeft er echt wat tegen je bumper aangezeten (gebost, gedrukt, paaltje, winkelwagen), de lak is gesprongen de bumper zelf zitten echt geen barst. Je kan dit niet wegpolijsten alleen opnieuw spuiten.
 
Mark1986 zei:
Is het niet een kwestie van een remklauw revisie?

#1 : " enkele maanden geleden is er 1 remschijf+klauw+blokjes vervangen (rechtsachter) "

Eerst was er enkel een nieuwe schijf gestoken , 2 dagen later ook een nieuwe klauw omdat men "dacht" dat de klauw niet naar behoren werkte....

@barstjes in bumper : zulke barstjes als hierboven zijn het zeker niet , ik ga er zelf vanuit dat het een krasje is en de dealer niet aan die bumper wou gaan "prutsen"

De krasjes in de bumper had de andere garagist ook al gezien en me erbij gezegd om het te laten bijstellen , nu de auto nog in garantie is .
 
@erikjeeh: wat je leert hoeft niet per definitie altijd goed te zijn :roll ...

Handrem hoef ik nooit te stellen van mijn auto's die ik doorgaands wel lang heb. Mjjn pa (-de van vroegere automonteur zijnde) roept dat ook altijd maar hij is echt nog zoiemand die iets doet met zijn handen op gevoel. Terwijl hij juist altijd de naam had van iedereen dat, als er iets vastzat ze zeiden "oh dat heeft marco zeker vastgezet" vertelde hij weleens haha (-hij is geen grote brede man ofzo)

Het kan geen direct kwaad hoor met je handrem maar horizontaal vlak; gewoon in zijn 1 wegzetten.
Zeker na het rijden moeten spullen de tijd krijgen om af te koelen en te kunnen werken.
just a little tip van flip.
 
en als je pech heb kun je bij de jaarlijkse keuring het handremmechaniek gangbaar maken omdat hij nooit gebruikt wordt...
 
Je moet alles aan je auto ook weleens gebruiken/testen...ik zei niet dat je het dan nooit moet gebruiken ;)
Maar idd. dat doet niet iedereen regulier misschien.
Ik maak het zelf gangbaar door het om de zoveel tijd te demonteren en te "verzorgen" en dan weer juist af te ronden.
Zo ook bougies die ik met een koperborstel schoonmaak en afstel nou ja, gewoon dat soort kleine dingen.

Mijn Audi kwam van de dealer als A-Occasion ook met sterk vervuilde remklauwen en vastzittende blokken afgeleverd, puur omdat ze daar geen aandacht aan schenken en als hij remt vinden ze het al snel prima in de garage en kijken niet meer naar onderdelen apart.
Ik heb liever dat de blokken vrij en schoon zitten in de houders.
 
Na polijsten van de bumper thv de kofferklep is mij enkel opgevallen dat er idd wat krasjes in zitten en GEEN barst.
Binnenkort nog maar eens langs de garage om die speling te laten nakijken.
voor :
0308122006.jpg

na :
0408019.jpg

Deze keer zal ik het goed nazien of er terug van die horizontale "streepjes" bijkomen na een aantal keren de koffer te hebben dicht gedaan.