Meteen maar ff een paar foto's :
kofferspeling rechts : (groter dan links)
kofferspeling links : ( kleiner dan rechts dus)
schade die aan de linkerzijde zit thv de kofferklep : (let niet op de eventuele zichtbare krassen , die polijst ik er (ooit) wel eens gedeeltelijk uit omdat het plastic is :-b )
Vraag 1 : is de schade die je ziet (witte streepjes) er gekomen door het dichtslaan van de kofferklep of moet ik mijn dealer geloven die me deze week zei dat er niets te zien was in die aard , maar WEL een barst(je) in de lak omdat er iemand tegen geduwd zou hebben met z'n bumper ?? (de auto was toen vuil , maar ik had geen tijd om deze te wassen en het was dan ook niet helemaal duidelijk..)
Zou het kunnen dat er iets heeft geduwd (heb een fijn streepje ontdekt tijdens de wasbeurt, amper zichtbaar) en dat daardoor nét op de plaats waar je het witte lijntje ziet een barstje is gekomen ? (ik geloof het niet en ga de bumper morgen proberen te polijsten daar om een barst te zoeken....) Ik zag vandaag wel een krasje thv de klep , waarschijnlijk vuil tussen de washmit en de lak en denk dat de dealer dit aanzien heeft als een barst :weetniet
Vraag 2 : enkele maanden geleden is er 1 remschijf+klauw+blokjes vervangen (rechtsachter) omdat er 1 blokje was blijven "hangen" en ik na een tijdje ijzer op ijzer was aan het remmen ]-0
Dit was al een tijdje zo (het slepen , niet het ijzer-op-ijzer ) , daarom was mijn verbruik maar niet wat het moest zijn (en ik dacht dat het door de koude alleen kwam )
Dit alles is opgelost onder garantie (mede omdat ik er op stond dat dit zou gebeuren omdat er nog ......3 van de 4 remblokjes +- 8 mm dik waren ...
echter deze week terug hetzelfde probleem en de garage mag enkel de remblokjes vervangen zolang er verder geen schade is .
De auto is nagekeken en het probleem is NIET opgelost , in Brussel wist men mij zelfs te vertellen dat ze nog meer van die type wagens hadden met dit probleem én dat ze voorlopig zelf niet weten hoe dit op te lossen :schaam
Is er iemand die mij wat tips kan geven om dit probleem netjes aan te kaarten , ik ben namelijk van plan om naar Frankrijk te schrijven om dit probleem asap van de baan te hebben .
Op jaarbasis reken ik op een meerverbruik van +- 300 euro en daar kan ik andere dingen van doen .
Voorlopig heb ik gemerkt dat na stoppen van de motor ( dan springt de automatische electronische handrem op ) ik er goed aan doe om deze meteen terug af te zetten omdat ik vermoed dat het probleem zo ontstaat .
( warme schijf al dan niet door te remmen of door te weinig speling , remschoen plakt ertegen en na terug starten sleept er iets .... )
Aan de linkerzijde is er helemaal niets aan de hand , ik vermoed dan ook niet dat het komt door de "wekelijkse" velgenwasbeurt .
Iemand enkele tips ?
kofferspeling rechts : (groter dan links)
kofferspeling links : ( kleiner dan rechts dus)
schade die aan de linkerzijde zit thv de kofferklep : (let niet op de eventuele zichtbare krassen , die polijst ik er (ooit) wel eens gedeeltelijk uit omdat het plastic is :-b )
Vraag 1 : is de schade die je ziet (witte streepjes) er gekomen door het dichtslaan van de kofferklep of moet ik mijn dealer geloven die me deze week zei dat er niets te zien was in die aard , maar WEL een barst(je) in de lak omdat er iemand tegen geduwd zou hebben met z'n bumper ?? (de auto was toen vuil , maar ik had geen tijd om deze te wassen en het was dan ook niet helemaal duidelijk..)
Zou het kunnen dat er iets heeft geduwd (heb een fijn streepje ontdekt tijdens de wasbeurt, amper zichtbaar) en dat daardoor nét op de plaats waar je het witte lijntje ziet een barstje is gekomen ? (ik geloof het niet en ga de bumper morgen proberen te polijsten daar om een barst te zoeken....) Ik zag vandaag wel een krasje thv de klep , waarschijnlijk vuil tussen de washmit en de lak en denk dat de dealer dit aanzien heeft als een barst :weetniet
Vraag 2 : enkele maanden geleden is er 1 remschijf+klauw+blokjes vervangen (rechtsachter) omdat er 1 blokje was blijven "hangen" en ik na een tijdje ijzer op ijzer was aan het remmen ]-0
Dit was al een tijdje zo (het slepen , niet het ijzer-op-ijzer ) , daarom was mijn verbruik maar niet wat het moest zijn (en ik dacht dat het door de koude alleen kwam )
Dit alles is opgelost onder garantie (mede omdat ik er op stond dat dit zou gebeuren omdat er nog ......3 van de 4 remblokjes +- 8 mm dik waren ...
echter deze week terug hetzelfde probleem en de garage mag enkel de remblokjes vervangen zolang er verder geen schade is .
De auto is nagekeken en het probleem is NIET opgelost , in Brussel wist men mij zelfs te vertellen dat ze nog meer van die type wagens hadden met dit probleem én dat ze voorlopig zelf niet weten hoe dit op te lossen :schaam
Is er iemand die mij wat tips kan geven om dit probleem netjes aan te kaarten , ik ben namelijk van plan om naar Frankrijk te schrijven om dit probleem asap van de baan te hebben .
Op jaarbasis reken ik op een meerverbruik van +- 300 euro en daar kan ik andere dingen van doen .
Voorlopig heb ik gemerkt dat na stoppen van de motor ( dan springt de automatische electronische handrem op ) ik er goed aan doe om deze meteen terug af te zetten omdat ik vermoed dat het probleem zo ontstaat .
( warme schijf al dan niet door te remmen of door te weinig speling , remschoen plakt ertegen en na terug starten sleept er iets .... )
Aan de linkerzijde is er helemaal niets aan de hand , ik vermoed dan ook niet dat het komt door de "wekelijkse" velgenwasbeurt .
Iemand enkele tips ?