• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Slickrims Bandendressing

Jansen

Detailing guru
Tester of Bling
13 apr 2015
4.378
193
Utrecht
Omdat ik een bandendressing aanbrengen altijd een beetje een gedoe vindt (alles wordt plakkerig en vet door de Meguiar's bandengel), heb ik afgelopen winter de zomerbanden goed schoongemaakt en de Tuf Shine bandenclearcoat aangebracht. Hiermee hoopte ik minder vaak, of niet meer, de banden aan te hoeven pakken. Kennelijk heb ik toch iets verkeerd gedaan, want op de voorbanden was het er na 2 maanden al af, terwijl het op de achterbanden nog wel aanwezig was.

Hoe dan ook: Ik wilde graag iets anders proberen dus heb ik producten van Slickrims besteld. Gisteren heb ik van Slickrims de Tyre Treatment en Tyre Dressing binnengekregen. De Treatment wordt in de omschrijving beschreven als een wat duurzamere bandendressing, of zelfs als 'basislaag' voor een andere dressing, terwijl de Dressing qua omschrijving erg lijkt op Gyeon Tire. Omdat deze producten pas sinds kort in het assortiment zitten is er nog weinig over bekend, dus het leek mij handig om hier een kleine review over te schrijven.

Voor een goede vergelijking heb ik de linkerkant behandeld met de Treatment en de rechterkant met de Dressing. Uiteraard heb ik de banden voor het aanbrengen goed schoongemaakt met APC van Meguiar's.

Dit zijn de banden ná het schoonmaken en vóór het aanbrengen van de dressing. De achterbanden zien er eigenlijk nog goed uit, omdat daar de Tuf Shine nog (gedeelteijk) op zit.

Linksvoor
20160611_143458.jpg


Linksachter
20160611_143517.jpg


Rechtsachter
20160611_143536.jpg


Rechtsvoor
20160611_143529.jpg


En dit zijn de banden ná het dressen

Linksvoor (Treatment)
20160611_145405.jpg


Linksachter (Treatment)
20160611_145415.jpg


Rechtsachter (Dressing)
20160611_145429.jpg


Rechtsvoor (Dressing)
20160611_145442.jpg


De Treatment is duidelijk glimmender dan de Dressing. Beide producten zijn gemakkelijk aan te brengen en te verdelen. De Treatment is meer een gel en de Dressing is echt heel erg vloeibaar. Ik heb beide producten op een pad aangebracht en daarmee de banden ingesmeerd, al kan je de Dressing ook direct op de band spuiten.

Ik ben van plan om hier een beetje bij te houden doe de dressings zich houden. Daarnaast wil ik bijvoorbeeld ook de Dressing over de Treatment aanbrengen en kijken hoe dat werkt. Omdat ik mezelf ken ga ik ongetwijfeld vergeten dat ik dit topic begonnen ben, dus mocht je willen weten hoe het ervoor staat of als je andere vragen hebt, schroom dan niet om ze te stellen.


Jan
 
Ziet er goed uit maar ben vooral benieuwd naar de standtijd. In de praktijk vind ik die weleens tegenvallen van bandendressings in het algemeen. Momenteel gebruik ik (naar tevredenheid) Gyeon tyre.
 
Ze moeten over elkaar.
De gel is de voeding de dressing is de sealer. ;)

Ik kan nu al vertellen dat de banden met alleen de gel ruk zijn in duurzaamheid.
Staat overigens ook echt kut op de producten hoor.
 
  • Leuk
Reactions: Emi
@Istnogferarie Ik zal het proberen :D

@nicknameless Dat staat dus inderdaad NIET op de verpakking, maar goed dat ik het weet, dan hou ik daar rekening mee. 'Use as a stand alone treatment or as a base layer under your favorite dressing'. Anyway, ik zal voor nu even kijken hoe lang het blijft zitten en de volgender keer zal ik de dressing erover doen. Thanks voor de info!
 
Heeft diegene misschien invloed op de tekst op de etiketten? Het zou zonde zijn als een product niet werkt omdat mensen niet weten hoe het gebruikt dient te worden.
 
Helaas @Jansen

Wel weet ik dat de Slickrims binnenkort komt te vervallen en/of wordt vervangen door...

13412951_510480842485670_813508451287529237_n.jpg


Slickrims products soon to be re-branded under Waxaddict. Slicks spray tyre dressing will remain the same formula, Feeder is a totally new cream dressing with Si02 and the wheel sealant will be replaced with a wheel wax! All coming soon!
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Ik vond het al zo vreemd dat de Treatment een andere distributeur (Waxybox) heeft dan de Dressing (Waxaddict).
 
Vandaag de auto gewassen, dus gelijk maar even een update. Ik heb niet veel gereden (om en nabij 400 km), maar wel veel kilometers in de regen en in bosrijke omgeving. De eerste foto's zijn voor het wassen en de tweede set foto's is van na het wassen. Ik heb de banden niet aangeraakt of schoongemaakt met borstels/shampoo/APC, maar alleen afgespoten met de HD. De banden waren ook niet echt vies en het vuil dat erop zat was er zó vanaf. De waterafstotende werking was duidelijk zichtbaar. Wat mij opvalt was dat de linkerzijde (met de Treatment) er nog prima uitziet, ook al werd ik gewaarschuwd dat deze eigenlijk bedoeld is als basislaag en in zijn eentje niet zo lang zal blijven zitten. De eerste twee foto's zijn wat waziger dan de andere, omdat ik erachter kwam dat er wat zooi op de camera zat, maar ik had geen zin meer om nieuwe foto's te maken. Volgende week volgt nog een update en dat zal denk ik de laatste zijn, omdat ik niet denk dat de producten heel erg anders zijn dan de meeste andere dressings en ik en dan wel weer een nieuw laagje op wil smeren. Als iemand heel graag wil zien hoe de banden er over 3/4 weken uit zien dan stel ik het smeren van een nieuwe laag even uit.

Dit is dus voor het wassen:

Linksvoor (Treatment):
20160617_095939.jpg


Linksachter (Treatment):
20160617_095947.jpg


Rechtsachter (Dressing):
20160617_100054.jpg


Rechtsvoor (Dressing):
20160617_100101.jpg


En dit is erna:

Linksvoor (Treatment):
20160617_122512.jpg


Linksachter (Treatment): Deze foto vertekent het beeld een beetje. Al dat witte op de band is namelijk reflectie, maar het lijkt juist alsof het product daar weg is.
20160617_122527.jpg


Rechtsachter (Dressing):
20160617_122547.jpg


Rechtsvoor (Dressing):
20160617_122539.jpg
 
Omdat ik de auto de afgelopen weken niet heb gewassen is het er ook niet van gekomen om op het verzoek van @tembaco in te gaan. Vandaag heb ik de auto ontdaan van zijn vuiljasje en heb ik de banden behandeld met de Treatment en daarna met de Dressing. Stappen waren als volgt:

- Banden twee keer schoongemaakt met Poorboys APC (1:4) De banden waren hierna nog steeds enigszins waterafstotend, dus het vorige product zal niet helemaal verwijderd zijn.
- Banden drogen
- Aanbrengen Treatment
- Na ongeveer 20 minuten aan brengen van de Dressing

Ik moet erbij zeggen dat, voor het wassen, de linkerkant van de auto (de kant die ik een tijd terug alleen met de Treatment had behandeld) er beter uit zag dan de rechterkant. Het zag er allebei niet uit, maar de linkerkant was net wat beter. Kennelijk is de Treatment wel degelijk als stand-alone product te gebruiken.

Dan nu de foto's met alleen de Treatment.

Linksvoor (Treatment)
20160707_174040.jpg


Linksachter (Treatment)
20160707_174052.jpg


Rechtsachter (Treatment)
20160707_174108.jpg


Rechtsvoor (Treatment)
20160707_174131.jpg



En ook de foto's waarbij de Dressing is aangebracht


Linksvoor (Treatment + Dressing)
20160707_181515.jpg


Linksachter (Treatment + Dressing)
20160707_181526.jpg


Rechtsachter (Treatment + Dressing) Ik zie nu dat deze foto niet helemaal lekker is. Helaas, pindakaas.
20160707_181535.jpg


Rechtsvoor (Treatment + Dressing)
20160707_181551.jpg




De Treatment laat zich wat minder makkelijk egaal verdelen over de band dan de Dressing. Het lijkt erg snel in de band te trekken, waardoor je toch een aantal keer per band extra product op de pad moet doen. De Dressing is daarentegen enorm makkelijk en twee pufjes op een pad zijn genoeg om een band rond te gaan. De Dressing voegt nog wat extra dekking en glans toe, al ben ik niet de grootste fan van glans, maar ik denk dat dit snel minder zal worden. Overigens heb ik van de week een Honda Civic dezelfde behandeling gegeven. Mochten daar interessante dingen uit komen dan zal ik die hier ook posten. Die auto wordt een stuk minder vaak gewassen, dus misschien wel leuk om te laten zien hoe die er na aantal weken uitzien.


Jan
 

Bijlagen

  • 20160707_141121.jpg
    20160707_141121.jpg
    195,5 KB · Weergaven: 286
  • 20160707_141126.jpg
    20160707_141126.jpg
    180 KB · Weergaven: 290