• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Slijpsel op de lak?

KoenW

Detailing rookie
21 jun 2012
5
0
Beste mensen,

Ik zal me even kort voorstellen, en mijn probleem beschrijven. Mijn naam is Koen, en ik ben een Volkswagen Kever aan het restaureren. Mijn kever staat in de garage, maar ik ben buiten de garage druk bezig geweest met slijpen lassen enzovoorts. Dit betekent dat ik meestal bezig was op een afstand van ong. 2 meter van mijn auto. Omdat ik niet wist dat die slijpspetters zo schadelijk konden zijn voor de lak, heb ik daar totaal geen rekening mee gehouden. Gevolg: mijn lak voelt ruw aan, en ik vrees dat er op sommige plekken dus inderdaad slijpsel op terecht is gekomen/ingebrand.

Echter, ook aan de voorzijde van de auto, waar die slijpspetters nooit kunnen komen, heb ik ook last van een wat ruwe lak. Auto staat inmiddels al 1,5 jaar onder een dikke laag stof, kan het zijn dat dit een beetje vast is gaan zitten op de lak? Het is namelijk wel zo, dat als ik met mijn nagel over de lak ga, ik de ruwe laag er vrij gemakkelijk af kan halen. Zodoende hoop ik dus nog dat mijn lak goed te redden is!

Ik hoop eventuele spetters te kunnen verwijderen voordat ik ermee ga rijden, zodat ik roestputjes kan voorkomen!

Wat zijn jullie tips en tricks, ik ben een absolute leek op het gebied van carcleaning!:grinning:

Alvast bedankt,

Koen
 
Heb al het e.e.a. doorgelezen, maar er zijn zoveel oplossing!;) haha

Ik zal morgen even een foto schieten. Voordeel is dat ik de spatborden en dergelijk allemaal kan demonteren en zodoende dat gemakkelijk gebruiken als proefstuk!
 
Eerst eens dat stof er afspoelen.
Daarna je wagen wassen met het 2 emmer systeem.
En dan mag je aan de gang met het wonder middel IRON-X.

Maar niet eerder dan dat je hier foto's hebt gepost.
O ja welkom hier op dit verslavende forum
 
Oke top, zodra ik de auto ga wassen, over een week of 2 vermoed ik, dan zal ik foto's schieten en kijken wat het resultaat is!
 
Hou er wel rekening mee dat als de spettertjes van lassen en slijpen nog warm op de auto zijn gekomen, ze er als het ware 'inbranden'.
Ik ben zelf in mijn ontzettend bescheiden schuurtje wat aan het lassen en slijpen geweest en daar is wat slijpsel op een raampje terechtgekomen.
Met Iron-X kwam er wel een en ander af, maar nog niet alles. Na een paar keer het raam te hebben behandeld werd het wel beter.
J zult het bij je auto ook wel een paar keer moeten uitvoeren om de boel helemaal netjes te krijgen.
 
Ja dat verwacht ik ook wel, maar ben al blij als alles eraf gaat. Die dag schrobben op 1,5 jaar knutselen maakt dan ook niet meer uit;) Ik krijg het met mijn nagel wel vrij gemakkelijk weg, dus misschien valt het mee..
 
In jouw geval zou ik na het afspoelen , gelijk een iron-x behandeling doen en dit misschien nog eens herhalen.......wat al weg is voor je echt gaat poetsen hoef je niet meer over de lak te wrijven ....

........en dan pas poetsen .:ja
 
Even als materiaal deskundige deze vraag: Wat voor materiaal heb je geslepen?

Pisbakkenstaal is wat anders dan gehard of roestvast staal,bij de laatste 2 is het slijpsel tot wel 3x heter. Logisch ook,harder materiaal heeft meer weerstand=hitte nodig om bewerkt te kunnen worden.

Op 2 meter afstand zou het gewonen zachte pisbakken ijzer niet erg veel schade brengen denk ik. De pitjes zijn dan redelijk oppervlakkig en met voorzichtigheid wel weg te krijgen. Wel zal het nodig zijn,als je alle ijzer weg hebt, om te polijsten.

Met wat geluk heb je een harde lak.

Succes.
 
Nouja boenen en schrobben, kan beter zeggen poetsen oid:-"

Wat betreft het staal, het is dunwandige uitlaatbuis, geen rvs, niet gehard. Ik vermoed pisbakken staal, vliegt er zo doorheen met een slijptop, en kostte me een tientje per 2 meter ofzo..