Dag forumgenoten,
Een aantal weken terug heb ik voor het eerst een rotary gebruikt (Flex PE-2 150). Dat ging goed totdat ik de pads had schoongemaakt en ik ze (licht vochtig) weer ging gebruiken. Doordat de pad nog wat nat was werd het polijstmiddel gemakkelijk naar de randen van de pad gewerkt en vloog er ook product onder de pad vandaan, met als gevolg dat de hele auto onder de spetters zat. Op de pad kon je ook duidelijk zien dat de 4 dotjes polijstmiddel zich naar de buitenkant van de pad hadden gewerkt. Dit gebeurt ook als de pad droog is, maar bij een licht vochtige pad gaat het logischerwijs nog wat sneller, met alle gevolgen van dien. Hetzelfde probleem had ik afgelopen week toen ik een witte spiderpad gebruikte die licht bol stond. Hierbij werd ook het polijstmiddel onder de pad vandaan geslingerd.
Is dit te voorkomen door anders te polijsten of andere maatregelen te treffen?
Ik kon mijn antwoord niet vinden op het forum, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Jan
Een aantal weken terug heb ik voor het eerst een rotary gebruikt (Flex PE-2 150). Dat ging goed totdat ik de pads had schoongemaakt en ik ze (licht vochtig) weer ging gebruiken. Doordat de pad nog wat nat was werd het polijstmiddel gemakkelijk naar de randen van de pad gewerkt en vloog er ook product onder de pad vandaan, met als gevolg dat de hele auto onder de spetters zat. Op de pad kon je ook duidelijk zien dat de 4 dotjes polijstmiddel zich naar de buitenkant van de pad hadden gewerkt. Dit gebeurt ook als de pad droog is, maar bij een licht vochtige pad gaat het logischerwijs nog wat sneller, met alle gevolgen van dien. Hetzelfde probleem had ik afgelopen week toen ik een witte spiderpad gebruikte die licht bol stond. Hierbij werd ook het polijstmiddel onder de pad vandaan geslingerd.
Is dit te voorkomen door anders te polijsten of andere maatregelen te treffen?
Ik kon mijn antwoord niet vinden op het forum, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Jan