• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Smart Carpet, hoe werken jullie ermee?

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
Laatst heb ik een flesje Smartwax - Smart Carper besteld: https://www.Carclean.com/product/Smartwax/SmartCarpet_473ml_101395

Maar hoe gebruiken jullie het precies. Ik las bij de ervaringen van het product dat iemand het inspuit en uitwrijft met een borsteltje en weg is het. Ik heb het product gebruikt zaterdag en moet zeggen dat het een lekker citroengeurtje heeft, na het insprayen en inwerken heb ik het nabehandeld met mijn extractor met alleen water. Ik zag na die tijd een paar kringen (was een licht stoffen interieur). Kan je nu gewoon zonder nabehandelen gebruiken?
 
Effe een mini review die ik eens op een ander forum gepost had:

Ik heb geen extractor dus ben aangewezen op andere alternatieven, en ik gebruik hier momenteel de SmartCarpet voor.

Ben begonnen met de matjes te stofzuigen, en daar was veel vuil uitgekomen.
Dan een matje als voorbeeld en de gebruikte tools:
28bh076.jpg


Product op het matje nevelen en dit een minuutje laten trekken:
er9y10.jpg


Dan is het tijd om eens goed te gaan schrobben met de carrand tapijtborstel.
Zoals je kan zien word door het schrobben ook het dieper zittende vuil uit de mat gehaald, wat je met een stofzuiger niet kan opzuigen:
2cia7uv.jpg

i44ewn.jpg


Dan heb ik alles opgezogen met mijn karcher alleszuiger, zo is het bovenliggende vuil en vocht weg.
Daarna wat drooggedept met een doek en binnen in huis laten drogen.

Resultaat is toch behoorlijk:
Voor:
28bh076.jpg

Na:
8zlcwn.jpg


Wat het product betreft:
- goede citrus geur
- reinigt behoorlijk goed
- schuimt hard
- inwerken met borstel blijft echt nodig wil je vlekken verwijderen
 
Nee geen water gebruikt.

Volgens bronnen kan men die SmartCarpet ook verdunnen, maar zelf heb ik er zo een beetje mijn twijfels over of het dan nog wel doeltreffend gaat reinigen.
Sinds bijna een jaar gebruik ik nu ValetPro interior cleaner, betaal voor 5l evenveel als een flesje 500ml SmartCarpet en doet het werk evengoed en kan ook gebruikt worden op andere materialen dan enkel tapijt en stoffen.
Een duidelijke win-win situatie dus :ja
 
Een alternatief voor mensen die geen extractor hebben ja, maar even doeltreffend is het natuurlijk helemaal niet.
Voor onderhoud zeer geschikt maar voor echte diepe of erge vlekken nee.
 
De Smartcarpter werkt op zich wel goed, en blijft schuimen na het inborstelen. Maar ik gebruik het voor specifieke vlekken anders is binnen notime je sprayflesje leeg.
 
@Binnetie: Schat ook in dat het daar ook meer voor bedoelt is. Wil je meer .... dan kom je toch op je extractor verhaal