• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Smartwax

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbert

Detailing rookie
15 mei 2010
94
0
Op het forum heb ik al veel berichten gelezen, maar nergens kom ik het merk smartwax tegen. Ik gebruik het nu een tijdje en het bevalt perfect. Zijn andere merken beter?
 
Er zijn betere maar ook minder goede merken (Valma, Turtle Wax). Smartwax is vooral erg duur, gelukkig is het bij Carclean.com normaal geprijsd.
 
Andere merken zijn niet per definitie beter, maar dit forum is aan een webshop verbonden namelijk Carclean.com. Deze voeren vanaf het oprichten een X aantal merken. Smartwax is daar pas kort geleden bij gekomen. Dat zou misschien een reden kunnen zijn dat je het hier niet veel tegenkomt.

Maar deel je smartwax ervaringen met ons, schrijf reviews, plaats foto's van smarwax resultaten. Misschien kunnen die daar verandering in brengen:grinning:
 
Toen ik pas bezig was met detailen, vond ik Smartwax vreselijk interessant. Zag er leuk uit in hippe verpakkingen.
Is ook best prima spul, maar zoals Dibbuz al aangaf: het kan soms wat prijzig zijn.
Ik ben zelf erg tevreden met de Rimwax. De Smartcarwash ben ik zelf niet zo over te spreken.
Het testertje Smartdetail dat ik heb gehad, vond ik ook wel lekker werken/ruiken.
Het is dat ik voor detailspray erg happy ben met Poorboy's World Spray&Wipe, wat ook in grotere verpakkingen leverbaar is.
 
Veel Smartwax producten hebben ook de goedkopere Chemical Guys tegenhanger.
Bv Smartdetail vs Pro Detailer van Chemical Guys of de Smartwax vs de Cherry wet wax.

De kleur kan iets minder (of meer) roze zijn, de viscositeit kan iets meer of minder zijn maar voor 99% zijn het dezelfde producten alleen andere fles en andere prijs.
Smartwax is een alles in 1 product, dus met cleaner. Niet handig als je daarvoor een glaze gebruikt hebt.
 
Bedankt.

Ik vond het resultaat met Smartwax niet slecht. Maar mijn referentie materiaal was allesreiniger en turtlewax en dat verschil zie ik heel duidelijk. Daarom ben ik nu al behoorlijk tevreden!

Over de prijs kan ik niet veel zeggen, ik ken de prijzen van andere producten niet. Maar 2x in de week moet ik eur 70,- aan diesel in die wagen gooien, in vergelijking daarmee vind ik de bedragen van waxen, shampoo's, sponsen, droogdoeken, etc. reuze meevallen.

Grappig om te lezen dat Smartwax gelijk is aan de spullen van Chemical guys. Komt e.a. uit de zelfde fabriek met een duurder plakkertje erop? Is bijvoorbeeld Maguires veel beter dan Smartwax?

Heren bedankt voor jullie snelle en goede antwoorden!!! Echt super!
 
Soepergrover zei:
Over Smartwax is overigens al de nodige discussie geweest. Kijk bijvoorbeeld ook eens in dit topic.

Thnx. Wat ik wel zie is dat er nog weinig ervaring mee is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.