• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Smurf`s project Abbey

RST-Smurf

Detailing guru
25 mrt 2010
2.851
105
Vandaag m`n nieuwe projectje opgehaald

In juni op het idee gekomen om er 1 te gaan aanschaffen , wrom???Gewoon verdomd handig.

En na een weekendtreffen die ik had in juni in N`leeusen sprak ik er met m`n buurman erover.En nog geen dag later kreeg ik een sms van iemand , en die had er 1 in de aanbieding voor me.En toen een keer wezen kijken bij dit gevaarte.

En was er 1 van het merk Abbey.Bouwjaar is `70 dus lekker old skool:cool: .
Alleen ding staat al een jaar of 3 opdezelfde plek en stond dus al aardig ingebouwd
Eigenaresse ging eerst op vakantie .En was vorige week trug.Gister hadden ze al ruimte gemaakt zodat die weg kon.

En vanmiddag met een bekende van me de Abbey wezen ophalen.Was nog wel ff een flink steekwerk om de Abbey weg te krijgen daar.Maar tis gelukt.En is de Abbey veilig aangekomen hier op de dam.

En dus hiier m`n Abbey :

DSCN4617.jpg



En nou hoor ik al een aantal mensen denken , wat the f*ck is een Abbey?????


Nou wel dit is een Abbey :


DSCN4586.jpg

DSCN4587.jpg



En zoals we hier zeggen : een Slephutte:party:

Dus hier wat foto`s van de staat hier bij aankomst :

DSCN4590.jpg

DSCN4591.jpg

DSCN4594.jpg

DSCN4595.jpg

DSCN4598.jpg

DSCN4611.jpg

DSCN4614.jpg

DSCN4623.jpg



En van binnen :

DSCN4599.jpg

DSCN4601.jpg


En ook de voortent is ook nog aanwezig :

DSCN4605.jpg

DSCN4606.jpg

DSCN4610.jpg




Ding heeft dus een aantal jaren tussen de beschoeiing gestaan dus emmer met Poorboys SS&S met APC en Megs SD en aan de slag met wat borstels :

DSCN4626.jpg

DSCN4618.jpg

DSCN4628.jpg

DSCN4622.jpg


En de emmer met het sopje ( en ook meerdere malen te zijn ververst ) :

DSCN4620.jpg


En dan na zo`n 5 uurtjes schrobben en spoelen heb je dit :

DSCN4636.jpg

DSCN4641.jpg

DSCN4642.jpg

DSCN4643.jpg

DSCN4647.jpg

DSCN4648.jpg


Hierna de sleurhut naar de schuur hiernaast verplaatst waar die de komende tijd ff zal staan :

DSCN4649.jpg

DSCN4652.jpg


En alvast een klein beginnetje gemaakt aan de wieldoppen en aan de gang gegaan met de Meg SD voor het schoonmaken en de Wolfgang metal serie met een wollen pad op de dap. :

DSCN4655.jpg

DSCN4657.jpg


Is de bedoeling dat ik van de week er weer verder mee ga en dan de wielen eraf haal en de remmen ed ga bekijken.En natuurlijk zal de gehele caravan worden aangepakt:party:
 
Leuk project Smurf! Is dit een oldtimer caravan of iets speciaals? Heb absoluut geen verstand van caravans! Mijn opa en oma hadden een Tabbert of iets dergelijks. Joekel van een ding kan ik mij goed herinneren.
 
Ding is lekker old skool en daarom pas die perfect bij de wagen die er straks voor staat , een Ford Granada Turnier van `81:cool: :party: .

Of het iets speciaals is weet ik niet , heb dit ding ook maar gekregen dus ben er al blij mee.En voor de vele weekend treffens die ik doe is dit wel verdomd handig:D
 
Die auto en die caravan samen!
Schitterend man.

Ik zou dan ook dito kleding dragen met een dito zonnebril en dan naar de camping rijden hahaha
En dan in de avond uren zwart wit tv kijken buiten op van die klapstoelen in geel bloemen motief
Gewoon voor de grap.

Gekheid, maar succes met deze klus want je hebt er wel een KLUS aan zeg maar.
 
Tjonge, had ik maar eerder geweten dat je een caravan wilde hebben...

We hadden er ook nog wel 1 voor je gehad, gratis en voor niets...Hoe dat zo?
Mijn vader heeft 10 jaar geleden eens een caravan gekocht, met het idee: 'Leuk om eens met mijn kinderen te camperen'.

Alleen in die 10 jaar hebben we er nooit wat mee gedaan....Heeft die altijd op het terrein gestaan waar die gestald was, en vorige week belde de eigenaar, met de vraag of wij niet van die caravan af wilde, aangezien er niks mee gedaan werd. Dus die hebben we nu daar gratis achter gelaten...

Was een Avento, uit 1986, met een oplooprem(noem je dat zo???) en dat ding had een jaar voor wij hem kochten een nieuwe voortent gekregen, met een extra aparte slaaptent eraan vast.

Maar in ieder geval wel gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, en ik hoop dat je er veel plezier aan beleeft. Hij is in ieder geval een heel stuk schoner geworden;) Wel geinige caravan, in de vakantietijd als nu zie je veel van dit soort sleurhutten op de weg;)
 
Leuk om te volgen dit :cool:

Een bijpassende caravan is wel zo mooi achter een oldtimer :party:

Ben zelf ook nog op zoek naar een bij mijn auto passende caravan :ja
 
Vanavond weer bezig geweest met de sleurhut.

Als eerst de reminrichting goed gangbaar gemaakt.Na wat WD40 was dit zo gepiept en werkt het weer zoals het hoort:cool: .

Vervolgens de wielen ervanaf gehaald en deze grondig gewassen.

DSCN4673.jpg


Banden 4x ingespoten met SD van Megs en pas bij de 4de x kwam er weinig zwarts meer vanaf.En ook nog ff de Iron-x erop gesprayed :

DSCN4675.jpg


hierna met een boortolletje en borsteltje erop de velgen schoongemaakt.Vervolgens de velg ontvet en de band afgeplakt :

DSCN4676.jpg


En in de primer :

DSCN4677.jpg


En later een zilvergrijze knikkerbusje erbij gepakt :

DSCN4694.jpg


Volgende keer kijken hoe het precies is geworden want de lak was nog nat.


En ondertussen aan de schrob geweest in het interieur , voor :

DSCN4679.jpg

DSCN4680.jpg


En wat 50/50 :

DSCN4682.jpg

DSCN4683.jpg


En de na :

DSCN4689.jpg

DSCN4690.jpg


Ook het keukenblokje aangepakt :

DSCN4684.jpg

DSCN4685.jpg


En na :

DSCN4686.jpg

DSCN4687.jpg


Van de week weer verder met de binnenzijde , nog zat te doen.Maar eerst weer wat schone doeken nodig8o :D
 
Ziet er goed uit en is flink wat schoonmaakwerk zeg!
Welke middelen gebruik je voor de schoonmaak van de binnenkant?

Daarnaast zie ik ook wat kussens en andere stoffen bekleding op de foto's. Zijn die niet half verteerd zo in de loop der jaren?
 
Afgelopen week een paar keer aan de sleurhut bezig geweest.

Zo is de rest van het interieur schoongemaakt , en gek genoeg was dit minder vuil dan de eerste helft8o :party: .

En zijn de velgen in de blanke lak gezet en de banden in de Perl Coat van Carpro :

DSCN5018.jpg


En er weer onder :

DSCN5019.jpg



En vandaag via de buurman aan een setje stoelen gekomen :

DSCN5031.jpg



En vanavond begonnen met wat polijstwerk.En na wat testspotjes uitgekomen op de een witte handpad met Poorboys Pro Polish2 vervolgd door een zwarte pad met Pro Polish.

een 50/50 :

DSCN5021.jpg


Alleen zware krassen willen niet echt :

DSCN5023.jpg


Totaal plaatje van het bovendeel wat gedaan is :

DSCN5026.jpg


Reflectie zit er weer aardig in :

DSCN5034.jpg


En onderaan zitten van die houten strips , deze hebben ook al hun beste tijd gehad.Dus er af gehaald :

DSCN5037.jpg

DSCN5038.jpg
 
Geweldig project!

Heerlijk om te zien hoe zo'n verweerde caravan weer tot leven kan komen in juiste handen.

(die stoelen die de buurman kwam brengen zijn geheel in stijl. Tof!)