• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

SN hybrid, kan daarna een layer normale wax?

denniST

Detailing rookie
5 nov 2010
106
0
Zoals de titel al aangeeft wil ik mijn auto vandaag in de dodo juice SN hybrid gaan zetten. Nu wil ik deze wax nog een extra laag dodo juice orange crush geven.

Maar, aangezien ik dit nog nooit heb gedaan, en ik niets kan vinden over de sn hybrid, heb ik er een paar vraagjes over.

Dat het op zich kan verwacht ik wel. maar heeft het nut? Ga ik er een mooiere / diepere glans door krijgen (ben zeer te spreken namelijk over de combo banana armour + orange crush) en tast de orange crush de hybrid niet aan? Dat de orange crush een minder lange standtijd zou kunnen hebben vind ik niet zo erg. Het gaat er mij om dat hij het komende weekend weer netjes op een meeting staat!

Of is 2 lagen sn hybrid ook een goeie optie?

Groeten Dennis

De SN Hybrid heeft een langere standtijd dan de gewone Dodo wax. Ik zou dan de gewone Dodo wax aftoppen met de SN Hybrid.

Review Dodo Juice SN Hybrid

Een wax voegt weinig tot niets toe aan de glans, het is juist de voorbereiding die ervoor zorgt dat de glans optimaal is.

;)

Een wax voegt zeker iets toe aan glans, zo krijg je een warme uitstraling door een wax (Carnauba is gelig), en een koele door een sealant.

Dat de basis al mooi glanzend moet zijn voor een optimaal resultaat is wel duidelijk maar om nu te zeggen dat een wax niets brengt gaat wel heel ver.

Normaal doe je een sealant onder een wax, niet andersom. Waarom zou dat bij Dodo anders zijn?

Daar ben ik me van bewust, maar ik meot het anders formuleren denk ik.

Het resultaat, vooral de "wetlook" als ik t zo kan noemen, vind ik belangrijk. Dat vond ik erg mooi met de combi banana armour / orange crush.
De voorbereiding die is hoe dan ook goed. (als t weer een beetje mee gaat zitten vandaag :( )

maar ik zou dus eerst een layer orange crush aan kunnen brengen? En daarna, na ong een uurtje een laag sn hybrid er op kunnen zetten :)

Doen we dat maar :)

Thanx!

Als je het perse wilt doen dan kun je eerst de SN Hybrid aanbrengen en daarna een pure non sealant wax. Er is iemand op het Dodo Juice forum die nu een testje doet met SN Hybrid en daarop een laagje SN2.0.

dus eerst de hybrid, en dan de orange crush?

Nou, ik hoop dat t een beetje droog is (en blijft) en dat ik dan zo aan de gang kan :)

Zal wat laten weten over het resultaat

Groeten Dennis

Zou ik wel aanraden maar probeer het eerst eens met alleen SN Hybrid.... schijnt dat de glans dan zelf al knal hard moet zijn :)

Ga m dit weekend aanbrengen op een uni rode Polo :party

hey hey,

ik heb toch nog een klein vraagje, ik heb nu (dik) 2 weken geleden de dodo juice supernatural hybrid aangebracht op mijn auto. Eerst alles gepolijst met finale en daarna nabewerkt met Lime Prime. En een laag Hybrid er opgezet. 2 dagen laten de auto volledig nagewerkt met Red mist topical. Nu heb ik de auto in die 2 weken 2x gewassen met Dodo Sn shampoo, en heb ik hem gisteren voor een meeting (ivm het slechte weer) snel afgespoten bij de wasbox. Daarna nog nabewerkt met osmose water.

Maar nu stond ik gisteren op de meet (heb helaas geen foto's gemaakt ivm het te donker zijn, en te veel regen t was namelijk een avond meet)
en de beading opde auto was werkelijk om te huilen :( er waren zowat gee nronde druppels te vinden, alles was raar gevormd alsof de lak wat schraler was. Maar op de ramen, rubberd en banden had ik dan wel weer perfecte beading :s (gedaan met dodo clearly mentol, SN trim sealant en PERL) ik vind t maar vreemd, en baal er wel een beetje van.

Heb ik misschien iets fout gedaan? Of is dit gewoon een eigenschap van de SN hybrid?

Groeten dennis

Ps: Nu wil ik volgende week, mits ik tijd heb, de auto voorzien van een 2e laag SN hybrid, en aftoppen met een laag orange crush.. Hopelijk geeft dat een beter/mooier resultaat! Want over de combi banana amour/orangecrush was ik zeer te spreken (ook na een wat langere tijd)

Dennis,

dat de beading niet meer zo mooi is, komt omdat er een waas van vuil over de auto heen ligt. Na het wassen en drogen zul je zien dat bij een regenbui er weer een hele mooie beading is. ;)

Het is niet alleen bij de SN Hybrid, maar bij alle waxen.

Ik heb vorige week zondag ook een verse waxlaag aangebracht, op de SSD was er niets meer van te zien van een mooie beading, waren een beetje vlakke plasjes...

Owkeej, hadniet verwacht dat de film na zo'n korte tijd al gevormt was. Ik heb m gisteren in de wasstraat goed afgespoten, en daar was de beading veel mooier/netter.. maar goed, dan breng je ook op een andere manier water toe op de auto.

Ik zal m dadelijk denk ik nog eens even met de hand wassen drogen. Kijken of dat idd een verschil maakt. Ik heb het al meer zo gedaan, en dit is namelijk eigenlijk de eerste keer dat ik het mee maak. Vandaar de zorgen ;)

Maar bedankt voor je snelle reactie!

Groeten dennis

Volgens PJ kan je eerst een wax aanbrengen en daarna de hybird. Andersom kan ook mits er maar minimaal 5 tot 7 dagen tussen de beide lagen zit.

Ik zou de volgende keer ook niet zo snel na het in de was zetten, de Red Mist gebruiken.
Red mist bevat solvents die een verse waslaag deels kunnen "opeten".

Gebruik Red Mist pas na de volgende wasbeurt, dan ben je er zekerder van dat de waslaag helemaal is uitgecured.

Ik heb idd wat shampoo gebruikt omdat ik een stukje met gewoon water niet schoon kreeg, met shampoo werd t trouwens ook niet veel beter, mar dit was alleen de zijkant bij de wielkuipen.

De red mist heb ik er eigenlijk altijd zo goed als na op aangebracht. Poets meestal 1 a 2 dagen voor een meeting de auto goed, en terplekke word de auto nog een keer met redmist en nog wat andere dingen behandeld.

Goed om te weten dat ik eerst de normale wax, en daarna de hybrid op moet zetten. Nu wilde ik het andersom gaan doen! Dan maar een 2e laag hybrid, en over een tijdje een geheel nieuwe laag.

bedankt allemaal weer!

Mvg Dennis

Die shampoo is heel erg ontvettend. Dus het zou heel goed kunnen dat je wax gewoon weg is. En de red mist lost ook je waxlaag op als jet het gebruikt na het waxen. Inderdaad ongeveer een week wachten met de redmist