• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sneeuw op dak

JC-Chris

Detailing rookie
10 jan 2011
33
0
Alvast een vraag voor als de sneeuw gaat vallen.

Vorig jaar heb ik het sneeuw van het dak van mijn wagen afgehaald met een bezem, maar lijkt mij niet de meest krasveilige oplossing.
Waarmee kan ik het beste de sneeuw van het dak verwijderen én zo min mogelijk krassen maken?
 
Ja, daar dacht ik ook al aan. Ik kan alleen niet helemaal bij het dak komen.
De wagen is namelijk 1,80 meter hoog en dat gaat nét niet :sob:
 
Dat is wel een leuke, Art 5 WVW = gevaar of hinder veroorzaken......

Ik laat het althans wel zitten, waait er wel af :)
 
Naar mijn weten moet je het eraf halen, vandaar ook de vraag.

Of een stok vol met opgerolde microvezel doeken? Een idee?? :grinning:
 
Ik haal het ook altijd weg, al is het maar voor de veiligheid van de persoon die achter me rijdt. Liever een swirl erbij, dan een ongeluk doordat een blok ijs de persoon achter me plotseling het zicht ontneemt.

Ik haal het wel altijd voorzichtig weg met een washandschoen. Misschien is het inderdaad een goed idee om de bezem of een dweil te wikkelen in één of meerdere MF doeken.
 
grandscenicman zei:
foto van die borstel??

Ik gok deze:
520052.jpg


@Mod's als dit niet mag zeg ik sorry :p en haal gerust mijn post weg
 
bij ons halen vaak de kinderen de sneeuw er wel af om sneeuw ballen te gooien

ik hou me hart weer vast deze winter :confused:

even als ''sneeuwbalnaarautogooiers'' :no
 
Ik heb ook dit idee borstel/krabber. Gewoon alleen de losse laag eraf vegen en hopen op het beste :)^
 
volgens mij maakt het niet veel uit met welke zachte doek of borstel of andere... je de sneeuw weghaalt : als je auto vuil is krast het immers

altijd denk ik toch :-"
 
grandscenicman zei:
volgens mij maakt het niet veel uit met welke zachte doek of borstel of andere... je de sneeuw weghaalt : als je auto vuil is krast het immers

altijd denk ik toch :-"

Maar als je gaat rijden en het hele pak sneeuw veegt van je dak af heb je geen ander effect ;).



Zelf veeg ik het grootste deel van de sneeuw eraf met mijn hand waarbij ik niet tot op mijn lak veeg, de rest gaat onderweg wel. In Duitsland is het zelfs verplicht om de sneeuw van de auto te verwijderen voor ermee gereden wordt.
 
Misschien is dit of dit een oplossing?

Feit is en blijft dat er onder de sneeuw wel zand o.i.d. kan liggen en de kans op swirls toch aanwezig is als je met een borstel de sneeuw verwijderd.
 
Ik vind niet verwijderen geen optie,
Of de persoon achter me heeft een plaatselijke sneeuwbui voor zich en ziet niks meer,
Of ik rem hard, en het hele pak ligt plotseling op me vooruit.(1x gehad op een 80 weg na hard geremd te moeten hebben!)

Hoe het beste te verwijderen ben ik nog nie over uit.
ik had vorig jaar een dun zeiltje over het dak liggen, en die trok ik dan in 1x (al rollend) van het dak met sneeuw en al :)