• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sneeuw op komst... wat nu?

Gilster

Detailing guru
19 nov 2019
130
105
Met de sneeuw op komst... voor de mensen waar de auto buiten staat; wat is jullie strategie om het te verwijderen zonder de lak te beschadigen?
 
Wij hebben de auto de komende dagen niet nodig, strategie is sneeuw lekker op de auto laten liggen.
Auto op het garage pad ver van de weg zodat sneeuwballen gooiers de sneeuw niet van de auto halen.
 
Voor de auto van mijn vrouw die altijd buiten staat.. die vóór de (verwarmde) garage zetten waar mijn auto in staat.. :D
 
Ruitenwissers in de servicestand (zodat ze niet vast komen te zitten half onder de motorkap) en als ik weg moet met ouderwetse stoffer (stevig houten frame en dichte bos zachte haren) de sneeuw van dak en motorkap vegen, waarbij ik zorg dat de haren van de borstel een aantal cm's boven de lak blijven. De sneeuw plakt meestal voldoende om toch vrijwel alle sneeuw er zo af te vegen. Andere optie is dat het vastgevroren zit, en dan dooit dat onderweg los en vliegt er af en toe wat sneeuw los (of als je ineens moet remmen kan het van je dak op je voorruit belanden).

Eventueel voor de voorruit: een antivriesfolie er over heen, zodat je in één keer de voorruit sneeuwvrij en vorstvrij kunt maken.
 
  • Leuk
Reactions: Gilster
Net maar in de garage gezet. Altijd makkelijk dat je zo schoon naar buiten kan rijden. 2 weken geleden lag er ook een beetje sneeuw en toen met de kinderen sneeuw eraf gepakt en lekker sneeuwballen maken. Wel jammer dat als ze er niet meer bij kunnen tegen de auto gaan aanspringen maar ach moet toch weer wat te poetsen hebben in het voorjaar.
 
@MTyn goede tip!
@RoyR idd kan alleen via diagbox of stekkers los onder de deurpanelen en vochtbeschermer.
Ik heb van de 5 via de auto profiel de spiegels open kunnen laten. Hoop stiekem dat ie deze week gewoon lekker stil blijft staan.

Als laatste een vraagje voor de meer technische mensen onder ons...hoe zit het met de "gewone" accu van plug in hybrides? Word deze opgeladen als je de auto stekkert of moet deze door de motor opgeladen worden tijdens het rijden? Ik vraag dit omdat de 5 serie van mijn vader (530e) de laatste weken uitsluitend elektrisch is gereden. We hebben nog geen tekenen van leegrakende accu gemerkt maar ik was gewoon nieuwsgierig naar hoe dit werkt met de "gewone" accu.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Bij onze Toyota´s kan je het inklappen van spiegels regelen met een schakelaar in deurpaneel.. altijd uit, altijd in en automatisch..

@Cordoba, goede tip : ruitenwissers overeind zetten!
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Terug naar 2005.. mijn meisje in gevecht met de sneeuw op haar Toyota Liteace.. god wat mis ik dat geweldige gele boessie.. :sob:
 

Bijlagen

  • DSC01394.JPG
    DSC01394.JPG
    228 KB · Weergaven: 172
  • Leuk
Reactions: Zrobb en RoyR
@MTyn Niet overeind, maar in de servicestand (zodat de ruitenwissers van de ruit gehaald kunnen worden zonder dat de arm tegen de motorkap komt), zie foto hieronder:
IMG_20210206_161229.jpg
En afbeelding van de 'stoffer' om sneeuw van de auto te verwijderen:IMG_20210206_161655.jpg
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en MTyn
Frans natuurlijk.. :pensive: dan in de service stand en vrijhouden van de ruit om vastvriezen te voorkomen!
 
  • Grappig
Reactions: RoyR
Sneeuw; twee stukken karton en naar elkaar scheppend er af halen
En om te beginnen een schone auto zodat (als) schuivend sneeuw op (dan) een schoon oppervlak schuift
 
@MTyn Niet overeind, maar in de servicestand (zodat de ruitenwissers van de ruit gehaald kunnen worden zonder dat de arm tegen de motorkap komt), zie foto hieronder:
Bekijk bijlage 138879
En afbeelding van de 'stoffer' om sneeuw van de auto te verwijderen:Bekijk bijlage 138880
Oké, en ik mezelf afvragen hoe ik mijn ruitenwissers goed kon vervangen. Hier de oplossing. Voel me een beetje snugger nu:joy:
 
Net even alle rubbers ingesmeerd met een tire dressing, was het er wel weer af na de koude dagen. Maar plakken doen ze niet meer.
 
Ik heb eens zo'n sneeuwborstel aangeschaft, werkt prima! Inderdaad beetje boven de lak blijven. Verder ruitenvloeistof (antivries uiteraard ;) ) bijgevuld, De-icer, ijsdeken voor op vooruit, sneeuwborstel en een codensdoek gereed gelegd.

Oja.. De winterbandjes liggen er al op. Laat de sneeuw dus maar komen!:p