• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

snel resultaat

cliff

Detailing addict
31 jul 2008
6
60
Nijmegen
Hallo mannen,
Ik poets nog wel eens een auto van handelaren ,
Dit mag uiteraard niks kosten
Dus het stappen plan is niet nodig bij die gasten, nu zoek ik één product waar hij heel snel mega van gaat glimmen, en swirls maskeert , dat is wat de handelaren willen.
Standtijd is niet van belang.
Dus snel wassen en dan met de flex of rupes erover en klaar.
Iemand product suggesties?
 
Kijk eens naar Black Hole of een andere glaze en aftoppen met Sonax Spray & Seal of iets dergelijks superglans en veel maskering.
Defecten gaan er niet van weg uiteraard.
 
Rupes UHS is in mijn ogen de beste 1 step systeem. Corrigeert behoorlijk en werkt mooi af ook.

Veel beter resultaat dan Scholl S20 die met het zelfde idee op de markt gebracht is.

Waxje erop een klaar is Kees ;)

De Menzerna ken ik niet, maar klinkt wel mooi ;)
 
Voor handelaren die een auto snel netjes willen hebben voor een paar knaken: GLAZE :p Ik heb een tijdje auto's op deze manier klaargemaakt tussen de grotere klussen door. Vaak er een budget van rond de €60,- en dan gaf ik aan dat de auto dan zeker niet volledig gepolijst zou worden. Allemaal SNEL SNEL SNEL. :p

Goed wassen en reinigen --> Kleien --> Glaze machinaal --> Waxje machinaal

(Voorbeeld)
114864


114863



Als het budget hoger is en het rendabel is om te doen: 1-step polish zoals hierboven al aangegeven, afgetopped met een waxje.
 
Bedankt voor jullie reactie,
De menzerna 3in1 lijkt me wel wat,
Welke pad zou ik gebruiken ?
Ik wil zo weinig mogelijk tijd en energie erin steken.
 
Het ligt er ook aan wat de handelaar van je vraagt. Ik deed zelf dus altijd de Glaze-Wax combinatie omdat de auto's veelal na mijn werk buiten bleven staan. Zo bleven ze redelijk lang netjes.

Ik zou een All-in-One zoals je noemt verwerken met een fijne of middel grove pad.
 
Als het low cost is zou enkel wassen en een behoorlijk glaze erop smeren zakelijk aantrekkelijk zijn.
Veel autohandelaren weten hoe ze een wagen het mooiste uit de verf laten komen, en dan doel ik op belichting binnen in dit geval.

Persoonlijk vind ik het sneu dat je min of meer in de maling genomen wordt tijdens een emotie-aankoop.
Maar zo gaat het nu eenmaal, als je niet je onderzoek doet kom je vaak bedrogen uit.

Voor auto's in een hogere prijs categorie, oldtimers en speciaaltjes zijn de prijzen meestal goed, kan een groter deel winst betekenen/vlottere verkoop, uiteraard.

Persoonlijk begin ik er niet aan voor een paar knaken en daarmee mogelijk iemand een rot gevoel geven na een x aantal wasbeurten.
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407