• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Snelheid bij polijsten (cm/sec.)

Dennis Blomaard

Detailing addict
21 jan 2009
341
62
35
Goeiemiddag allen,

Ik bekijk en lees een heleboel show-offs en daarbij zie ik regelmatig meerdere stappen voorbij komen (dus bijv. van Inizio afbouwen naar Finale en dan ook nog eens een Glaze aanbrengen, getopt met Sealant en/of Wax).
Nu kan ik dat zelf ook wel, maar ik ben er erg lang mee bezig 8-())
Ik vermoed dat ik veel te langzaam met de machine over het plaatwerk ga dan dat mogelijk is (om toch een goed resultaat te blijven houden).

Ik ben dus benieuwd hoe "snel" jullie polijsten?
Zou je het uit kunnen drukken in centimer per seconde bijvoorbeeld?

Hiermee heb ik een goede indicatie kan ik dus zelf ook meer stappen uitvoeren in dezelfde beschikbare tijd :-)^

Alvast bedankt!

Bij mij verschilt het per auto, bij de BMW moest ik vrij langzaam over de lak heen (Denk zo'n 2-3 cm per seconden) maar bij de onlangs gedane Demio kon het een stuk sneller (4-5cm per seconde), die lak was behoorlijk zacht (ook de reden dat hij er zo slecht aan toe was.)

'geen idee,
meestal rond een cm of 4 per seconden, en dan een keer of 3 tot 4 over een stukje.
rotary iets sneller

Hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar hoe de meeste detailers alhier dat doen.

Voor eigenlijk zowel roterend als excentrisch.

Ik geloof dat ik op zo'n 3 a 4 cm per seconde zit en ga vooruit en 50% overlappend terug. Vervolgens nog naar links en weer 50% overlappend terug naar rechts.
Deel voor deel.

Ik hoop dat dit duidelijk is zoals ik het omschrijf. Wel een interessant topic dit ;-)

Ik zou het eigenlijk eens moeten timen, maar ik ga echt heel langzaam met de DAP over de lak. Het verschil tussen de 'overlappende'cirkels is maar 5-10 milimeter schat ik zo.

Ik vlieg met de dap over de lak heen:lol
Nee denk dat dit een kwestie is van hoe erg is de lak welk polijstmiddel je gebruikt en hoevaak je over hetzelfde stuk heengaat (dambord)
Moeilijk te zeggen wat je nu standaard zou moeten doen lijkt mij.