• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

"snelle" detail Megane RS 250 cup

schuurman92

Detailing addict
30 aug 2015
32
60
31
Nadat ik het Peugeotje heb verkocht is er een nieuwe aanwinst: De Megane RS 250 (eigenlijk 300 in dit geval:imp:)

De vorige eigenaar is er altijd erg zuinig op geweest en dat viel wel te zien, nooit door de wasstraat geweest en dus minimale krasjes door het wassen. Gelukkig kon ik haar (Maggy heet ze) nog wel verwennen met een detail beurtje.

Ik heb dr eerst gewassen met born to be mild en hierna de velgen ingespoten met IronX, hier heb ik ook de het plastic om de wielen meegenomen en omdat hier ook nog een aardige reactie op kwam de hele auto maar met het goedje ingespoten.
114865


Vervolgens is de auto gekleid met Monello klei en born to be slippery. De vervuiling viel me erg mee, alleen de onderzijde van de auto ging wat stroever.

De staat van de lak was een beetje lastig vast te leggen maar dit heb ik er van kunnen maken:
114873


114874


Voor het polijsten heb ik met de DAP samen met de witte pad en de middelste compound van Monello gebruikt, voor de diepere krasjes had ik nog wat grover gekund maar hier had ik geen tijd voor. Komt wanneer het lekker weer is in de zomer wel een keer.

Uiteindelijk Buttery wet wax van CG erop gedaan, echt een lekkere simpele en mooie wax.

Toen kon het viesmaken weer beginnen en een stukje gaan rijden om een paar mooie foto's te maken.
114866


114868


114871


114870


Voor meer mooie(re) foto's check Instagram, de vorige eigenaar is fotograaf.
 

Bijlagen

  • IMG_5004.jpg
    IMG_5004.jpg
    255,5 KB · Weergaven: 217
  • IMG_5009.jpg
    IMG_5009.jpg
    208,3 KB · Weergaven: 265
  • IMG_5033.jpg
    IMG_5033.jpg
    166,3 KB · Weergaven: 253
Ondanks mijn grote voorliefde voor duitse auto's heeft zon wagen als jij hebt mij bijna doen besluiten er ook voor een te gaan.

Prachtig ding, geluid is ook meesterlijk.
Veel rijplezier en mooie detail
 
  • Leuk
Reactions: schuurman92
Bedankt voor alle leuke reacties. De gele kleur vind ik ook echt dik. Bij andere auto's vind ik het "mwoah" of lelijk, maar bij dit model vind ik het de enige echte RS kleur. Zal ook zeker m'n best doen om m uit de soep te houden.
 
Mooie bolide!
Lijkt mij niet simpel om daar de snelheidsbeperkingen in Nederland mee te respecteren. Begrijpelijk dat je daarmee de Nordschleife mee afdweilt.
Veel plezier ermee!

Fijn, overigens, dat je haar een naam geeft. Ik doe dat ook. Het maakt het voor mij alleen moeilijker om ervan te scheiden. :pensive: Daarom probeer ik mijn voertuigen altijd te verkopen aan iemand die ik ken. Op die manier kan ik nog een beetje in contact blijven... :rolleyes:
 
Mooie bolide!
Lijkt mij niet simpel om daar de snelheidsbeperkingen in Nederland mee te respecteren. Begrijpelijk dat je daarmee de Nordschleife mee afdweilt.
Veel plezier ermee!

Fijn, overigens, dat je haar een naam geeft. Ik doe dat ook. Het maakt het voor mij alleen moeilijker om ervan te scheiden. :pensive: Daarom probeer ik mijn voertuigen altijd te verkopen aan iemand die ik ken. Op die manier kan ik nog een beetje in contact blijven... :rolleyes:

Dankje. Die snelheidsbeperkingen neem ik af en toe met een korrel(tje) zout, maar dan wel alleen op de plekken waar het kan. Met de vorige auto +/- 70 PK hoefde ik me daar weinig zorgen over te maken. De motor die ik heb (R1) is nog een tikkeltje erger dan de RS, topsnelheid van 160..... in de eerste versnellingo_O.

Ben zelf (nog) niet naar de Nordschleife geweest, dit was van de vorige eigenaar. Die heeft haar trouwens ook Maggy genoemd.
 
Prachtige wagen! Vooral in de typische RS kleur. Auto staat er netjes bij :)
Veel veilige kilometers gewenst!