• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Snelle Winter Prep Mazda6 GT-M Sportbreak...

arjanD300

Detailing addict
17 jun 2010
257
65
44
Na lang een beetje aan geklooid te hebben met ruwe lak en geen mooie beading gister dan de dag maar gepakt om de mazda zijn winter jas te geven...
Ben begonnen met vieze plaatjes, was inmiddels alweer een ruime twee weken geleden, kon er de zin niet voor krijgen met dit weer om hem bij te houden zoals als ik eigenlijk wekelijks doe.

DSC_0107_zps66ca1119.jpg


DSC_0109_zpsefdb35f6.jpg


DSC_0110_zps554e1c43.jpg


Als eerste gefoamed met de Gloria FM10 met een mengsel van ruim 1 liter lauw water en 8ml Monello Lavare shampoo, en uitlaten druppen.

DSC_0112_zps76d651ae.jpg


DSC_0113_zps6474686f.jpg


Daarna afgespoten met de tuinslang, om hem vervolgens te wassen met het twee emmer systeem, 10 liter lauw water met 20ml Dodo Juice Born To Be Mild.
Vervolgens weer afgespoten, en even laten staan zodat het meeste water er vanaf is gelopen.

Welke bescherming ?
DSC_0128_zps56972c88.jpg


Hierna een rondje met Iron-X gedaan op de velgen en de gehele auto ingespoten met Iron-X, dit vanwege de laatste keer de motorkap gekleid te hebben waar een gele/oranje achtige troep vanaf kwam.
Dus dacht aan iets van ijzer....helaas er kwam niet veel schokkends te voorschijn.
Achter de wielen heb ik Tar-X zijn werk laten doen...

DSC_0132_zps23cce5ff.jpg


DSC_0140_zps3cba5135.jpg


Daarna ben ik gaan kleien, heb daarvoor Poorboy's poly elastic clay gebruikt met heelveel Poorboy's spray & wipe welek 1:1 is verdunt met demi-water als klei-lube, en jawel dit was na het gehele dak, weer geel....

DSC_0144_zps081f8dcf.jpg


Na de gehele auto gekleid te hebben, weer gewassen en gedroogt met de Delirium droogdoek.
Ik had al geruime tijd wat zeer opvallende steenslag plekjes, deze een aantal keer aangetipt met een sateprikker en de juiste kleur.
Laten drogen en daarna met een stanley mesje het overbodige weg halen, dit kost even wat consentratie.....

Aangestipt:
DSC_0146_zpsca2e69e3.jpg


Overbodige weg gesneden met een stanley mesje:
DSC_0147_zpscc73ab4d.jpg


Alvast een preview, na het polijsten:
DSC_0151_zpsd6d30c97.jpg


DSC_0153_zps4d0009ea.jpg


Daarna dus de gehele auto gepolijst met een Lake country kompressor pad Light green en de DAP900.
Begonnen met Poorboy's SSR-1, maar hier ben ik heeeeeel snel van af gestapt en heb de rest van de wagen met Monello finale gedaan. (dus de Poorboy's SSR-1 maar eens weg doen)
Met Poorboy's had ik zeer snel dat het ging gummen, ook was de finisch echt niet het je van het, was zeer moeizaam af te nemen met een Poorboy's Deluxe Mega Towel koraal, en de lak bleef raar kleverig aan voelen.
Met de Monello finale kon ik lekker twee passen maken, en het was zeer eenvoudig af te nemen met een mooi glad resultaat !

Dus na het polijsten:
301890_508032549242128_96341555_n_zps9c2e962c.jpg


Daarna de lak verzorgt met Collinite 845, deze heb ik vor het eerst aangebracht met de DAP900 en een zwarte lake country pad.
En dat gaat snel !! met de hand alleen de plekjes nagelopen waar de DAP niet bij kan.
Dit gerust een 15 minuten laten curren en afgenomen met de Poorboy's Deluxe Mega Towel green.
Na 1.5 uur heb ik de gehele neus en dak nog een keer gedaan met de DAP en Collinite 845...

DSC_0164_zps5ca8697e.jpg


DSC_0167_zpsab1d358c.jpg


Vanwege dat ik in stappen heb gewerkt was de neus eerder klaar als de rest van de auto:

DSC_0168_zpsf888bd71.jpg


DSC_0170_zps5b44cf37.jpg


Maar we zijn lang doorgegaan totdat het echt donker werdt en het resultaat was weer netjes te noemen..

DSC_0171_zpsf6de4ad4.jpg


DSC_0185_zps60cb8a6c.jpg


Vandaag, Zondag even de puntjes op de I zetten, de trims behandeld met Smart-wax GEL en een Monello pad de bandjes met een Mequiars Banden applicator en Poorboy's Bold 'n Bright Gel behandeld.
De velgen opnieuw in de WheelwaxWheelwax met een Monello pad, een 30 minuten laten hazen en afgenomen met de Poorboy's Mega Towel.
DSC_0194_zps6464701c.jpg


Aangezien het vanacht hier echt heeft gespookt en veeeeel regen is gevallen was de beading gelijk te controleren:

DSC_0206_zpseb387f5d.jpg


164694_508436352535081_1593791224_n_zps9437a64e.jpg


En een totaal plaatje:

DSC_0211_zpsce37bb16.jpg


Reflectie:

DSC_0215_zpsbc1e3184.jpg


Thanks voor het lezen, Op naar volgend jaar waarbij hij Harder/Grover aan gepakt gaat worden om dan vervolgens de lak in te sluiten in een coating !!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Arjan je hebt echt een schitterende auto in een schitterende kleur! :heart_eyes:

Mooie show off met hele mooie plaatjes!
 
Dank U allemaal !
Voor de zeer positieve fead-back ;)

Ben er na ruim 3 jaar nog niet op uit gekeken, moet ook eerlijk bekennen dat ik er soms langs loop en er gewoon even naar sta te kijken, :heart_eyes:
 
Dank je corsewim, je zult zeker niet veel van dit model en type rond zien rijden ;)
Van de Mazda6 Sportbreak GT-M rijden er slechts 60 rond in NL..

Gewone 6sen zijn er daarin tegen ZAT...

*EDIT* ik zie net dat jij van België bent, tja hoeveel er daar rond rijden geen idee ;)
 
Mooie auto en mooie showoff! Niet iets wat veel mensen van een Mazda zullen verwachten (maar die hebben er geen verstand van :p)
 
Thanks !

In vergelijk met een standaard mazda6 is dut door het gehele pakket wat erop zit wel veel mooier, op deze manier vind ik het een schitterende familie bak..

De Mazda heeft de gehele week stil gestaan, de vrouw heeft zwangerschapsverlof

Ideaal want ik heb de gehele dag de bank liggend gezien.
Neus oren dicht en pijn in de kop...

Dus had totaal geen zin in schoon maken of de wekelijkse was beurt...
 
En idd collinite blijft een geweldige no nonsens wax !had hem nog nooit met de dap aangebracht, dit werkt helemaal ideaal.
Voor dat je het weet staat de gehele auto erin...

Nu ben ik me liggend aan het verdiepen in opti coat 2.0 en C-quartz....