• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Solo Systeem geschikt om alle lakken Swirlvrij en glanzend te krijgen?

ThaMystery

Detailing addict
24 dec 2008
309
65
Ik heb hier en om het meguiarsforum wat gezocht over de solo systeem. Wat ik hier uit heb begrepen dat het vooral is voor shops e.d. en nieuwe auto's? Ik zie dat een aantal members op dit forum ook op andere auto's gebruik maken van het solo systeem. Heb je in principe wel genoeg aan dat systeem? ik bedoel, als ik een rotary aanschaf plus het solo systeem, heb ik voldoende om een auto te voorzien van een swirlvrije, hoogglanzende laklaag? :weetniet

Ik probeer me te verdiepen in het detailen maar heb vaak weinig tijd, daarom wil ik ook denken aan efficiënt tijdgebruik.

[MOD] topictitel aangepast voor de duidelijkheid[/MOD]

Het So1o systeem is alleen voor rotary's en werkt met het principe dat je met 1 product alles zou kunnen doen.
Mijn ervaring is dat je niet makkelijk hologramvrij kan finishen, zelfs niet met de M86 (Cut & Cream polish) en de finishing pad.

Wel vind ik de light wool met de M86 echt ideaal is om swirls te verwijderen. Deze combi laat véél minder swirls en hologrammen achter dan bijvoorbeeld M84.
De enige combi die roterend werkt en een finishing pad en Menzerna Final Finish/Nano Polish maar ook niet altijd en dan moet je met de DAP erachteraan.

Nadeel is dat deze 2 niet in de zon te verwerken zijn. Zaterdag nog getest maar helaas er moest echt een parasol bij komen, was niet te doen.

De DAP500 kan swirls en lichte krasjes verwijderen (zeker op Audi lakken) en is niet ontworpen voor diepere krassen e.d. daar is ie helaas te zwak voor maar tegelijkertijd wel weer een stuk veiliger.
Ook moet je met een wollenpad een padwasher kopen anders is het geen doen.

ik werk al een tijdje met meguiars solo systeem begonnen met de starterskit en als de fles leeg was overgeschakeld naar een gallon solo cream, ik gebruik niets anders om te polijsten, enkel de afwerking gebruik ik van poorboys, dodo juice en meguiars. vroeger had ik autoglym maar bevat fillers en vind het niet fijn werken. solo is uniek omdat je de hardheid van uw combo kan bepalen door de pads, echt uniek in zijn soort en heel voordelig qua prijs, dus ook ideaal.

dus voor de diepere krassen en swirls is het te doen, en afwerken kan ik het beste doen met een ander product...