• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Solubel's & Dender's Detail Team-up Day!

Denders

Detailing trainee
9 jun 2012
1.416
40
51
Zaterdag 27/4 was het dan een feit.
Nadat Lennerd en ik een bakje koffie en een praatje gemaakt hadden bij mij thuis, gingen we op weg richting Zeeland.
Aangezien we gebruik konden maken op het werkadres van Lennerd, het mooi weer was en we daar van alle voorzieningen gebruik konden maken,
nu dus de uitgelezen kans om samen eens de koppen en pads bij elkaar te steken voor onze auto-ergernissen!


Doel:
  • - De onlangs geconstateerde krassen, uit de rechterzijde van de Mercedes B van Lennerd krijgen.
    - De auto een full lak-detail geven waarbij Lennerd eigen kon worden met de DAP en de verschillende combi's uit onze (niet heel verschillende-) verzameling.
    - De TT kofferbak bekleding en twee vlekjes uit de wang van de passagiersstoel krijgen waarbij gelijk een how-to van de Karcher extractor van Lennerd krijgen voor een vervolg.

Aangekomen op lokatie, binnen in de hal alles klaargelegd en uitgestald. Na een prima koffie in de kantinekeuken, begonnen met voorbereidingen.
Als eerste de extractor van stal gehaald.

De bekleding van de TT ingespoten met een APC van Mequairs waarvan Lennerd al twee busjes met verschillende verhoudingen had gemaakt.
Deze ingewerkt met een borsteltje over de oppervlakken.
Voor de meesten is het nu wel duidelijk wat een extractor doet maar ik verbaasde me toch nog over het goede en frisse resultaat met eigen ogen op eigen bekleding!
Het was een prima zonnige dag dus kon alles ook even goed uitdampen hierna.


Duidelijk te zien na het stofzuigen: hardnekkige vlekken, vooral op de naad van het platte, vlies-achtige tapijt.
(de rest van het interieur is overigens voorzien van een veel dikker, ander tapijt wat erg makkelijk schoon te houden is..)


img5872q.jpg



pict2741.jpg



pict2742.jpg



En dit kwam er uit dat gedeelte..

pict2745g.jpg



De "donkere" vegen waren nog wat vochtig maar het eindresultaat was egaal en zal duidelijk zijn ;)

pict2743.jpg



Hieronder een van de stoelen (-met watervlekken) voor en na behandeling.
De gehele stoel oogt een stuk frisser en vooral als nieuw in dagbelichting!
hierbij gelaten ivm tijd en polijsten maar binnenkort zal ik dan ook graag het gehele interieur aan willen pakken!



pict2746.jpg


pict2750.jpg




Toen was het de hoogste tijd om de 4-deurs (krassen) Mercedes aan te pakken!
De volgende plaatjes tonen aan hoe de treurige situatie was van achterscherm via achterdeur naar voordeur (waarbij je nog niet eens echt alle krassen ziet):


img5867n.jpg


img5871ve.jpg


img5869p.jpg




Na inschatting van mijn kant en een combi testspots op het minst beschadigde paneel achter de achterdeur,
was te merken dat ook deze "Duitser" helaas echt een wolletje wenste op de meeste plekken icm de "Inizio".
Uiteraard daarna op oranje de "Mezzo" en het geheel afbouwend met de Finale op lichtgroen.
Het ene paneel was was meer werk als het andere maar het gaat om het resultaat waarbij we een positief resultaat bereikt hebben! :)^


Lennerd zag een onbewaakt ogenblik mijnerzijds denk ik... @work!

img5888v.jpg



Weg met die krassen...!

img5889r.jpg


img5895z.jpg



Hierna hebben we beiden de rest van de auto gedaan en de Poorboys Blackhole ingewerkt.
Na een halfuur curen afgenomen en de Poorboys EX-P opgebracht om vervolgens in de tussentijd nog even de Auto Finesse Revive te demonstreren:

img5911h.jpg


Lennerd had een handig sponsje gemaakt voor deze delen en heeft de hele auto er gelijk mee gedaan.
Nadat we de EX-P wat langer hebben laten curen, een boel gekletst en het werkje af hebben gemaakt,
was het inmiddels nacht geworden en hebben ook wij rustig afgebouwd, opgeruimd en huiswaarts gegaan uit het donkere Zeeland.


Rest mij nog, jullie de volgende foto's te laten zien:

pict2754.jpg


pict2772.jpg


img5919q.jpg


pict2769h.jpg


pict2762c.jpg


pict2758.jpg


img5913vr.jpg


img5922p.jpg





Lennerd nog bedankt voor de goede zorgen qua "innerlijke mens" en ook je vrouw. De kleine had het flink naar haar zin eventjes tussen de auto's toen ze langskwamen ;)
..ik ben overigens benieuwd wat "de buurman" met de MB-C klasse zal zeggen... 8-o



Bedankt voor het lezen allen!

Grtz, Dennis.
 
Dat is het werk, met twee man twee wagens (gedeeltelijk) aanpakken. De Mercedes ziet er weer heerlijk, zonder krassen en met een heel mooie metallic uit! :cool: Goed werk zo en een fijne locatie om lekker je gang te kunnen gaan. ,^^ Had Black Hole echt een half uur nodig om te hazen? Naar mijn ervaring "hazed" Black Hole best snel en zoals op de verpakking staat;'Let haze en wipe off', doe ik dat netjes.
 
Is weer erg mooi geworden!
Kan dat hazen van black hole niet ook te maken hebben met de temperatuur? Ik vond het nog niet echt lekker warm vandaag.
Misschien daarom langer nodig om te hazen?
 
Was een top dag / avond (en stukje nacht) :-b Alletwee behaald wat we wilden!
En natuurlijk staat de extractor altijd voor je klaar..
 
Dat hazen doe ik met een vinger-wipe testje als het nog een veegje achterlaat is het niet goed maar ik doe dat minimaal een halfuurtje vanaf opbrengen idd.

Echt prettig resultaat behaald idd! en alvast dank voor het aanbod waar ik zeker gebruik van ga maken ;)

En maar kijken vandaag die Solubel naar de auto :heart_eyes:
 
Hier ook nog even plaatsen wat je ook gewoon op de auto los kunt laten.. werkt net zo goed vooral die pen, daaaag detail producten... w^^w
mjaahhh was al zo laat geworden dat we melig werden denk ik!


pict2779i.jpg
 
Thanks voor de compli's! Leuk te horen.

Is na de toenmalige clinic de 2e auto waarop ik met DAP "oefen" want die krassen waren voor mij de uitdaging zonder als een malle de pads op te slijten ;)
Blijft een dankbare hobby en vind het erg leuk om te doen!

Leuk om ook eens wat andere producten te zien naast eigen verzameling.