• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Solution Finish

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.956
193
47
Den Haag
Solution_Finish_422.webp


Ik zag in de webshop (eindelijk) het merk Solution Finish on het merken overzicht staan:
www.carclean.com/nl/merken/solution-finish

Zelf heb ik het al een paar keer gebruikt en ik moet zeggen dat het kunststof echt zwart wordt.

foto 014.jpg


Voor:
20210429_142137.jpg


Schoon gemaakt:
20210429_144417.jpg


50/50:
20210429_150008.jpg


Resultaat:
20210429_150203.jpg


Belangrijk is het wel om iets van handschoentjes aan te trekken want je vingers worden kachelzwart.

20210429_151512.jpg


En het is een beetje opletten wat je met je pad en/of doek doet want het product bevat organische oliën die bij broei spontaan kan ontbranden.

20210430_080950.jpg


Zelf stop ik het padje in een flesje water...
20210430_091811.jpg


...en gooi ik het weg.

Zijn er mensen die SF al gebruikt hebben?
 
Yep, alweer wat tijd geleden naar aanleiding van een post van @Ric325i hier op het forum. Standtijd op zich is goed, het is alweer enige tijd geleden dat ik het gebruikt heb, maar het werkt niet op alle kunststof even goed, het werkt wel beter dan BLack Wow. Op dat soort rubberachtige sierstrip bleef het niet lang zitten, maar daar werkte geen enkel spul echt goed op behalve een coating.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Ric325i
Gebruik het al aantal jaar. De bumpers van mijn 1989 Golf gaan ermee van grijs naar zwart voor zeker een half jaar.
Ook al het kunststof van bumpers en zijbekleding van de C-HR doe ik 1x per jaar. Blijft mooi en egaal van kleur.
Geeft mooie zijdeglas finish en wat ook erg fijn is, geen zwarte strepen na regenbui.

Laatste keer stukje coating blok gebruikt van Ali.. (blauw blokje met 1-2mm schuim erop) en dat werkte wel prettig!
Ik laat de Solution Finish even kwartiertje intrekken en neem het dan af met oude washand of stuk handdoek.