• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sonax Polish & Wax color!

Volvorijdertje

Detailing chief
7 jun 2009
218
85
45
Dit is een beetje vergelijkbaar met de Turtle Color wax die iedereen wel kent, maar dan vele malen beter in mijn optiek.

Heb vandaag de zwarte variant uitgetest op mijn motorkap met vrij veel steenslag en ik moet eerlijk zeggen dat de motorkap er nu weer netjes uit ziet, de steenslag is voor een groot gedeelte gemaskeerd :)^

De grootste steenslag putjes had ik al opgevuld, maar de kleinere putjes worden hiermee mooi gemaskeerd.

Ik ben nu wel benieuwd of iemand ervaringen heeft mbt standtijd?
 
Houd topic van 2013. Maar ben ook benieuwd of er in de tussentijd nog ervaringen zijn opgedaan met dit product? Zelf van plan om deze ook aan te schaffen.
 
Onze ervaring is dat dit soort producten tot de eerste regenbui zijn werkt wel doet. Beter is het om met een saté prikkertje een klein beetje kleurlak in je steenslag putjes te doen. Dat is een heel stuk duurzamer.
 
Oke. Dan kan je beter zeggen om de gehele motorkap over te spuiten. Maar dan dit keer geen witte grondlaag, maar zwarte grondlaag aanbrengen. Steenslag zou je toch altijd blijven houden. Doormiddel van zwarte grondlaag, lijkt mij dat je die witte pittjes er niet meer in krijgt.
 
Ik zou inderdaad alleen de grotere puntjes doen die wit zijn. Je hoeft deze ook niet helemaal op te vullen, al zit er alleen maar een beetje lak op de bodem dan valt het van 1.5-2 meter al veel minder op.
 
Ja klopt. Grote vlekken steenslag zitten er niet echt op. Maar juist kleine pitjes. Met name als je van dicht bij kijkt 1mtr, valt het erg goed op! Wel jammer als je net gepoetst hebt haha.

Optie om de motorkap te laten spuiten ivm witte grondlaag, nu zwarte gebruiken? Zal dat helpen bij toekomstige steenslag?