• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sonax Profiline Glass Polish - Ruiten polijsten toch mogelijk!

sj0ertum

Detailing chief
15 mei 2011
535
75
Hi detailers!

Jaren geleden las ik actief mee op het forum, tegenwoordig wat minder, maar ik wil dit resultaat toch even met jullie delen.
Ik kocht een jaar geleden een nette V60, alleen kwam ik er al snel achter dat de voorruit erg (licht) beschadigd was. Vooral bij laagstaande zon en in het donker zorgen de micro krasjes ervoor dat ieder lichtpuntje een enorm sterretje werd.
Ik had al vaker gezocht op het zelf polijsten van een ruit, maar het resultaat gaf me weinig vertrouwen. Totdat ik een positieve review las over de Sonax glass polish.
Ik vond het voor die paar tientjes aan materiaal het proberen waard, de ruit was immers al lelijk en zou anders toch vervangen moeten worden, want deze situatie was gewoon gevaarlijk.

Maar.....het resultaat is verbluffend. Ik heb er een Flexipad Glass polishing disc bij gekocht en met mijn oude PRO900 van de eerste generatie aan de slag gegaan.
De pad is gemaakt van een soort vilt/scotch brite achtig materiaal en maar enkele mm's dik. Mijn gevoel zei dat ik boel goed nat moest houden, en heb de pad dan ook totaal ingesmeerd met zo'n 6 'dotjes' pasta. Een pufje detailer spray en gaan met die banaan. Eerst op standje 2 (1200tpm), maar daarbij hapte de machine teveel, dus ik ben door gegaan naar standje 3 (1600 tpm).
Zo ben ik begonnen met de helft aan de bijrijderskant om het eerst eens te proberen. Ik zag resultaat, dus ik heb uiteindelijk 5 hits gedaan om tot het gewenste resultaat te komen. In de avond een rondje gereden om te kijken of ik geen vervorming in de ruit had gebracht. Dit was niet zo, dus de dag erna ook de bestuurderskant gedaan. Ook weer 5 hits. En dit is het veschil.....
Ik ben enorm tevreden en stoor me niet als ik savond de weg op moet. Het is het verschil tussen de ruit moeten vervangen of niet. 100% perfect is het nog niet, maar ik ben tevreden. Wellicht pak ik hem over een tijdje nog een paar keer mee. Het waren bij mij wel echt hele lichte fijne krasjes. Diepe krassen ga je er mee verminderen, maar niet weghalen denk ik.
Doe er je voordeel mee :) Groetjes Sjoerd

Voor na Ruit polijsten.jpg
 
Dat is een heel eind opgeknapt, zelf heb ik dit probleem ook gehad met een vorige auto. Ben toen naar de Glasgarage in Apeldoorn gegaan en daar mijn voorruit laten polijsten door een robot. Dit is de enige die ze toen hadden. Gaat een heel apparaat op je voorruit die in ik meen 2uur tijd je voorruit polijst. Hierna totaal geen last meer van de kleine krasjes. Koste iets van 75euro.
 
Dat is een heel eind opgeknapt, zelf heb ik dit probleem ook gehad met een vorige auto. Ben toen naar de Glasgarage in Apeldoorn gegaan en daar mijn voorruit laten polijsten door een robot. Dit is de enige die ze toen hadden. Gaat een heel apparaat op je voorruit die in ik meen 2uur tijd je voorruit polijst. Hierna totaal geen last meer van de kleine krasjes. Koste iets van 75euro.
Daar heb ik inderdaad ook nog naar gekeken als alternatief. Volgens mij is het bij die machine in Apeldoorn gebleven. Ik kan er voorlopig weer even tegenaan, maar dat is anders een goed alternatief
 
  • Leuk
Reactions: schaef