• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sonax Profiline Polymer Netshield

Jdb

Detailing chief
27 feb 2017
280
88
Na positieve reacties te hebben gelezen, heb ik Sonax Profiline Polymer Netshield afgelopen week besteld.
Het verwerken van het product is makkelijk, maar nu is mijn vraag aan jullie of een wax aanbrengen ook noodzakelijk is?

Waarom zou je dit willen? PNS is al een volwaardige bescherming en de beading is bizar. Het is dus zeker niet noodzakelijk.

Het enigste wat ik als nadeel beschouw van het product is dat de lak stroef aanvoelt ipv glad. Maar dit heeft te maken met het product.

• Leuk
Reacties: Jansen
Waarom zou je dit willen? PNS is al een volwaardige bescherming en de beading is bizar. Het is dus zeker niet noodzakelijk.

Het enigste wat ik als nadeel beschouw van het product is dat de lak stroef aanvoelt ipv glad. Maar dit heeft te maken met het product.

Van stroeve lak weet ik. Ik las door te googlen dat men ook wax er over heen aanbrengt voor nog meer glans en een gladde lak. Dacht stel daarom hier de vraag hoe de mede detailers het doen :). Het tast de PNS niet aan?

Zelf nooit geprobeerd. Maar het zou de PNS niet aan tasten. Ik zou zeggen probeer het.

Alleen kan je net zo goed een wax nemen met goede hydrofobische eigenschappen. Dan heb je alles in een applicatie.

Ik vind dat "extra glans" gedoe ook altijd wel geinig om te horen. :p
Waarom? Een wax kan een andere glans geven dan andere lsp's of andere waxen, is toch niks mis mee?
Ik zie bij sommige waxen ook verschil in glans, enkel zijn dit gradatie's ipv duidelijke verschillen op een afstand. "Gedoe" vind ik het zeker niet...als je het allemaal niet zit zal het voor jou niks uitmaken maar als je wel de tijd en moeite neemt en het wel ziet dan zie het vaker naarmate je vaker test en verschillen probeert te herkennen.
Echte glans op een verwaarloosde autolak waar je gewoon wat oo smeert komt niet uit een potje, ben ik met je eens maar verschil in glansgraad of algehele look is er zeker wel.

Ik vind PNS een fijn product maar de glans is wat vlak, belaalde waxen geven meer heldere of hardere glans maar winnen vaak niet met het omgaan met water (beading/sheeting) van een synthetisch product.
Ik zou de PNS dan ook zo laten en af en toe wat Brilliant Shine Detailer aanbrengen om de boek weer op te frissen. De wax geeft je misschien meer of andere glans maar vaak een kortere standtijd dus geniet je niet van de voordelen van PNS.

Ik vind dat "extra glans" gedoe ook altijd wel geinig om te horen. :p

Waarom? Een wax kan een andere glans geven dan andere lsp's of andere waxen, is toch niks mis mee?

De nadruk ligt hier vooral op ''IK VIND...'' en ik zeg toch op geen enkele wijze dat LSP's geen verschil in looks kunnen geven en al helemaal niet dat er iets mis mee is? :D

Anyways... Er werd gesproken over waxen over PNS. Recent in andere topics werd ook al gesproken over bepaalde waxen over SiO2-caotings om een bepaalde look van een wax terug te laten komen op de coating. DAT is wat ik geinig vind en DAT is het enige wat ik aangaf? Ik zei geen Boe of Bah en geen Hiep of Hoera wat betreft de lijst van dingen die jij allemaal aanhaalt, toch? :p

Ik ben het eens met @tembaco en @Al-bundy. Ik zou zelf niet voor bijv. een coating kiezen, en de bijhorende eigenschappen zoals goede hydrofobische eigenschappen en veelal een glasachtige glans, om vervolgens deze eigenschappen weer teniet te doen door er een wax over te smeren met de hoop dat ik toch die lekkere vette wetlook / warmte ga krijgen die ik eigenlijk wilde. Ook zou ik niet voor een coating kiezen, vanwege zijn lange standtijd, om vervolgens een wax te smeren om die standtijd nóg verder uit te rekken. :P

Greeeetz

• Leuk
Reacties: Jdb
Er ontstaat nu een beetje verwarring denk ik. PNS is geen coating maar een sealant. Een wax kan heel goed over een sealant.
Ik zei ook niet dat het een coating was, maar dat er in een ander topic werd gesproken over coatings en aftoppen...

Ik begrijp dat een wax over een sealant gelegd kan worden, maaaar.....

• Leuk
Reacties: CarJunkyXL
Ik kan je de Sonax PNS ook van harte aanraden op je velgen.
Heb deze sinds kort op mijn velgen als bescherming en ben er zeer tevreden over.
Zeer makkelijk aan te brengen en houd langer dan een wax.

Over Sonax PNS kun je inderdaad heen waxen. Je zou een extra wet look kunnen creëren door er een vette carnauba wax overheen te smeren.
Uiteraard zal de standtijd dan kort zijn, maar is wel leuk om af en toe na een wasje te doen als het mooi weer wordt.
Sonax PNS heeft volgens mij een best lange standtijd, het houd zich uitstekend op velgen en deze worden meer belast dan je wagen zelf.

Zie hier:

De nadruk ligt hier vooral op ''IK VIND...'' en ik zeg toch op geen enkele wijze dat LSP's geen verschil in looks kunnen geven en al helemaal niet dat er iets mis mee is? :D

Anyways... Er werd gesproken over waxen over PNS. Recent in andere topics werd ook al gesproken over bepaalde waxen over SiO2-caotings om een bepaalde look van een wax terug te laten komen op de coating. DAT is wat ik geinig vind en DAT is het enige wat ik aangaf? Ik zei geen Boe of Bah en geen Hiep of Hoera wat betreft de lijst van dingen die jij allemaal aanhaalt, toch? :p

Dan begrijp ik je (wederom) verkeerd denk ik.
Je reactie "Ik vind dat "extra glans" gedoe ook altijd wel geinig om te horen. :p" komt voor mij over alsof je het onzin vind, maar dat zal ik dan verkeerd geïnterpreteerd hebben denk ik.
De TS heeft inmiddels zijn antwoord dus verder discussie lijkt me onnodig. :)

• Leuk
Reacties: Quantoxx
Maar door dit in een topic te gooien zonder enige toevoeging op de vraag van de TS zijn we dus weer 5 berichten verder en had je het dus gewoon weg kunnen laten en niet reageren.
Jep, dat was een optie. Toch zie ik mijn opmerking als mijn mening op de vraag van de TS en de reacties die al gegeven waren.

Dus... ''Het is zonde om een wax over de sealant te leggen, want de hydrofobische eigenschappen doe je daardoor teniet.'' Mijn mening is dus dat ik het geinig vind dat mensen er een wax overheen willen leggen voor looks of standtijd. (Over dingen die bij uitstek die eigenschappen erg goed in huis hebben)

Daarbij zijn wij niet door mijn opmerking zoveel berichten verder. De TS heeft mijn punt al begrepen en anderen lezen dingen / interpreteren ze nét wat anders. Geeft verder niet, uiteraard. Maar bij de reactie van @Altos werden al dingen opgehaald die helemaal niet ter sprake kwamen en werden in mijn mond gelegd en jij geeft aan dat ik de PNS een coating noemde i.p.v. een sealant en een wax kan hier prima overheen kan.

De leidraad is dat het allemaal prima kan, maar het een beetje zonder is omdat...>

Waarom zou je dit willen? PNS is al een volwaardige bescherming en de beading is bizar.

... en daar ben ik het dus mee eens. :P

@Altos - Hey, we zijn allemaal maar mens. :P De TS snapt de punt al sinds enige berichten terug al, dus da's mooi! :D Mooi voorbeeld van mensen en hun meningen, interpretatie, grammatica, pindakaas, zinsbouw, emoties, enzvoooortsssss... XD

• Leuk
Reacties: Jdb
Over Sonax PNS kun je inderdaad heen waxen. Je zou een extra wet look kunnen creëren door er een vette carnauba wax overheen te smeren.
Uiteraard zal de standtijd dan kort zijn, maar is wel leuk om af en toe na een wasje te doen als het mooi weer wordt.

Ik begrijp dat standtijd van wax korter is. Bij PNS geven ze aan dat standtijd circa 6 maanden is (uiteraard afhankelijk van allerlei factoren). STEL ik breng een wax erover heen aan, waarvan de standtijd circa 3 maand is. Verkort ik dan de standtijd van de PNS ook tot die 3 maanden? Of kan ik na die 3 maanden een nieuwe wax erop aanbrenge als die PNS nog aanwezig is?

Nee, je verkort de standtijd van de PNS niet, je verlengt hem zelfs.
Je beschermt het laagje PNS namelijk met een wax.

Daarom adviseer ik jou ook om een vette carnauba show wax te gebruiken.
Dat is tenminste nuttig om over de PNS heen te smeren, omdat je dan een lekkere wet look maakt die PNS zelf niet heeft.

• Leuk
Reacties: Quantoxx
Nee, je verkort de standtijd van de PNS niet, je verlengt hem zelfs.
Je beschermt het laagje PNS namelijk met een wax.

Daarom adviseer ik jou ook om een vette carnauba show wax te gebruiken.
Dat is tenminste nuttig om over de PNS heen te smeren, omdat je dan een lekkere wet look maakt die PNS zelf niet heeft.

Kun je een voorbeeld noemen van een vette wax? Daar heb ik nog niet zoveel verstand van, haha