• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sonax Xtreme Polish and Wax 3

DubbelO

Detailing rookie
3 jun 2012
36
0
Ik vroeg me af wat jullie mening/ervaring is over/met Sonax extreme polish and wax 3. Dit hebben ze me namelijk 3 weken geleden aangesmeerd bij de halfords toen ik nog niet bewust was van het bestaan van carclean. Ik heb het nog niet gebruikt maar vraag me af of het verstandig is om te gebruiken? Wat zeggen jullie?

scaled.php?server=832&filename=img1974ti.webp

Volgens mij is deze wax helemaal niet nodig voor mijn auto aangezien hij voor matte en sterk verweerde lakken is. Dacht dat mijn lak niet sterk verweerd is: https://forum.Carclean.com/cc_postst13944/DubbelO.aspx

Probeer maar uit zou ik zeggen :lol Des te eerder ga je carclean producten gebruiken. :-d

Om op jou vraag terug te komen: Deze Sonax is een polijstmiddel en was in 1. De was die er inzit zal denk ik 1a2 weekjes blijven zitten.Thats it. En die doekjes?? servetten zijn het.x-]

Denk dat sammax refereert naar de "Sonax saga" over het alcantra interieur van een Audi S8. ;-) Wil natuurlijk niet direct zeggen dat alle producten ondeugelijk zijn, hoewel ik denk/zeker weet day er betere producten verkrijgbaar zijn. Heb in het verleden, ook voor Carclean.com, deze Xtreme Polish and Wax wel een geprobeerd. Beviel mij toen prima. Volgens Sonay (bron; sonax.nl)

SONAX Xtreme Polish & Wax 3 progressive politoer voor matte en verweerde lakken. Met 5-voudige polijstwerking. Voor alle laksoorten. Speciaal voor matte en verweerde lakken en gelakte kunststof delen. Effectief slijpmiddel verwijderd de aangetaste laklagen zeer gemakkelijk. De grauwsluier verdwijnt. Voor een lakoppervlak met nieuwe diepe glans en optimale kleuropfrissing. Beschermt voor meerdere weken.

Als ik het zo lees haal ik eruit dat het gaat om polijstmiddel met een wax. Je kunt het gewoon gebruiken, moet geen probleem zijn. Zou wel aanraden een aparte wax te gebruiken. De duurzaamheid van deze is niet lang. De doeken zijn ik niet gebruiken, deze zou ik gebruiken voor onder de motorkaap, maar zelfs daar pluizen ze te veel voor.. Overstappen op mf-doeken. Ach, je kunt de Polish&Wax gebruiken voor velgen o.i.d.

Ik heb deze al gebruikt. Is bedoeld voor handmatig gebruik en als ik me niet vergis heb ik deze aangebracht met een witte handpad. Niet te veel produkt op de pad aanbrengen en ik ga altijd kruisgewijs te werk i.p.v. cirkelvormig. Niet te lang laten drogen (5 min.) en dan afnemen met een mricrofiberdoek.
Er bestaat ook een versie 1 (voor nieuwe wagens) en een versie 2 (voor licht verweerde lak) van, de 3 (diegene die je nu hebt) is idd. voor verweerde lakken.
Je moet dit produkt zien als een all-in-one- produkt en zou aftoppen met een leuke wax uit de Carclean-winkel.

Oke bedankt voor de adviezen, 5 minuten dus in de halfords zeiden ze 15 maar volgens mij is deze wel agressief met cleaners er in?

Al heb ik zelf geen ervaring met beide producten wil ik best mijn gedachtengang plaatsen:
fleske met polish&wax laten voor wat het is, de doeken kan je mijns inzien best gebruiken voor de wat minder plekjes ( maw zou niet op je goede lak doen ) cq goed uittesten op veilig stukje

KLIK

Kon jij niet weten, maar om die reden zal ik nimmer meer SoNIX kopen.

Welkom hier en we zijn benieuwd naar wat je gaat doen en vooral hoe!

Sorry voor de offtopic, maar ik heb dat hele verhaal van Sven S8 doorgelezen en wat een horror8-o Nu vroeg ik me af wat de uitkomst uiteindleijk is geworden?