• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Soort shampoo

Black Lion

Detailing addict
16 mei 2008
404
65
Ik heb op dit moment de Nxt tech shampoo en de Soft Wash gel van Meguiars, maar ik merk het verschil niet echt tussen de beide shampoo's behalve dat de Soft lekkerder ruikt dan de nxt.
Ik hoorde ook van anderen dat ze maar weinig verschil merken tussen de verschillende shampoo's.

Nu is mijn vraag of er nu echt verschil zit tussen bijvoorbeeld een Meguiars shampoo en een Turtle shampoo en waar het verschil nu aan te merken is (en dus ook waar de verschillen zitten tussen goede shampoo's zoals bijvoorbeeld de nxt en soft, en dus ook waar dat aan te merken is)
 
Er zit zeker verschil tussen de shampoo's!

Een goede shampoo is sterk voor vuil en voert deze dan ook veilig af (door middel van glijmiddelen of vuilinsluiters), maar laat de waxlaag met rust. Een goedekope shampoo zou teveel kunnen ontvetten en kan door bepaalde zuren je waxlaag juist weer aantasten. :bad

Daarom moet je bijvoorbeeld ook nooit je auto wassen met Dreft of Dubro. Daar zitten wel leuke glansmiddelen in, maar die overleven de volgende regenbui ook niet en bieden al helemaal geen bescherming tegen weersinvloeden. Wel breken ze je wax af, dus je houdt geen bescherming meer over. Op glas is het dan ook ellendig. Stroeve ruiten en daardoor piepende of klapperende ruitenwissers. 8o

Een goede shampoo schuimt ook beter en het schuimt blijft langer in tact. Een goede shampoo weekt vuil ook beter los en vlekt minder op je lak.

Sommige shampoo's hebben meer conditioners dan andere. Deze geven bijvoorbeeld extra glans aan de auto (op een veilige manier) en/of zorgen ervoor dat je auto makkelijker droogt. In de Soft Wash gel zitten, uit mijn hoofd, geen bijzondere conditioners die in de NXT wel zitten. De verschillen vind ik persoonlijk erg klein.

Een dure shampoo hoeft trouwens niet perse een goede shampoo te zijn. Er zijn verschillende dure shampoo's op de markt die niet veel beter zijn dan bijvoorbeeld shampoo van Valma terwijl je er soms 5 keer meer voor betaalt. :weetniet

Groeten,

Tim
 
Oke dat is dan ook weer helder. Bedankt Tim.

Wat zijn naast de Meguiars shampoo's uit de consumenten, detailler en proffesionele lijn verder nog zeer goede shampoo's?
En wat is eigenlijk de beste van Meguiars?
 
De 'beste' van Meguiar's is denk ik persoonlijke voorkeur. Meguiar's zelf wijst er in ieder geval geen een aan.

Maar als je een Carnauba wax gebruikt zou ik de Gold Class nemen, gebruik je iets uit de NXT lijn dan kan je kiezen voor de NXT shampoo's.

Hoewel alle Meguiar's producten met elkaar werken, is de ene wel meer op de andere afgestemd.

Verder is de shampoo van Wolfgang heel erg goed, maar wel duur. Dat geldt ook voor de Pinnacle shampoo. De Poorboy's World shampoo wordt goed gewaardeerd en ruikt tevens erg lekker!
 
Ik gebruik de M16 wax van Meguiars.
Ik maak eerst de nxt en soft op en dan wil ik toch eens gaan kijken naar een andere shampoo.
Ik zat zelf te denken aan de shampoo uit de professionele lijn van meguiars, maar als er goede alternatieven zijn dan heb ik daar zeker wel ooren na.
 
Tim zei:
De M00 Hi-Tech wash is ook prima!
De 00 wash is echt voor het wetsanden gemaakt, dan kan je beter gaan voor de M62 dat is wel een shampoo gemaakt voor een normale wash.
 
tangerine mean machine zei:
Ik gebruik de M16 wax van Meguiars.
Ik maak eerst de nxt en soft op en dan wil ik toch eens gaan kijken naar een andere shampoo.
Ik zat zelf te denken aan de shampoo uit de professionele lijn van meguiars, maar als er goede alternatieven zijn dan heb ik daar zeker wel ooren na.

staar je niet blind op het feit dat het een shampoo is uit de pro lijn van meguiars en dat het dan ook daadwerkelijk beter is...

bekijk eerder naar hoevaak je het gebruikt en wat je uiteindelijke kosten dan zijn.... kun je mooi terugkoppelen naar onderstaand staatje:

shampoovergelijkuq6.jpg
 
Dat is een beetje persoonlijk vind ik zelf, de NXT vind ik een heerlijke shampoo, maar als deze op is dan gaat er shampoo plus of hyper wash voor komen. Shampoo plus heeft veel conditioners. Op de Audi meeting hebben we met de shampoo plus de watervlekken uit de audi gekregen, alleen maar door te wassen dus!
 
De prijsverschillen tussen de shampoo's (op de M00 na) zijn minimaal dus voor de prijs hoeft je niet echt te gaan. Vind zelf de NXT en Shampoo Plus erg fijn. Ben wel benieuwd naar de M62 hoe die werkt.
 
Tim zei:
De 'beste' van Meguiar's is denk ik persoonlijke voorkeur.

ik denk dat dit de beste raad is :cool:

als jij tevreden bent met het werken met de nxt of de goldclass of weet ik veel welke waarom daar dan vanaf stappen???

net als met een wax, de een prefereert deze, de ander vind hem minder fijn werken en kiest voor een ander... heb je alsnog 2 keuzes waar je uiteindelijk je gevoel laat beslissen....
 
Omdat ik het verschil niet echt merk tussen de nxt en soft wil ik wel eens een keer wat anders proberen om wel te zien wat het verschil is tussen diverse shampoo's.
 
Zelf gebruik ik de California Gold van Mothers.
Heb je iets meer van nodig als van bijv. Gold Class shampoo van Meguiars, 60cc per 8 ltr water, maar daar staat tegenover dat ie toch wel flink goedkoper is.
12,50 voor 1,9ltr tegen 28 euro voor de Meg's GC.

Shampoo bevalt mij prima, genoeg schuim, ruikt lekker en een lekker glad oppervlak.
Ook de glans nadien is erg mooi.




Just my 2 eurocents...