• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

spaakwielen reinigen

Pakkie

Detailing addict
30 jul 2013
285
65
50
Ik heb het verzoek gekregen om me eens op onderstaande spaakwielen te werpen. Een aantal ideëen die bij mij opkomen qua producten: Belgom, Meguiars All Metal Polish, PB Professional polish en de Mothers Mag & Alu polish. Wat zijn de juiste producten om mee aan de slag te gaan en in combinatie met een pad/doek/mini brush? Je komt immers niet overal even gemakkelijk bij. Ze zijn in 2003 herspaakt dus het gaat te ver om ze nu alweer uit elkaar te trekken.

Ben benieuwd of iemand hier al ervaring heeft met dergelijke wielen. Op één van de foto's is een deel van de binnenzijde van velg al schoongemaakt in enkele seconden. De vervuiling daar lijkt wel mee te vallen, maar de spaken aan de buitenzijde hebben ook last van lichte oxidatie.

velgje1.jpg


velgje2.jpg


velgje3.jpg


velgje4.jpg
 
Eerst maar eens gewoon een sopje. Direct gaan poetsen geeft, door het mengen met het vuil, alleen maar schade.
Een verdunde APC (1:30 of 1: 20) kan ook en daarna Non-Ferro voor de roest. Wel goed afspoelen
Polish lijkt mij veelal overbodig, zeker als je niet om glimmen geeft :confused:
En kijk even of de splines nog recht zijn. Zou mij niets verbazen als dat niet zo is
Terugmonteren met een klein beetje kopervet op de splines
 
Dank voor je tips en ik had in eerste instantie hetzelfde voor ogen: uiteraard eerst maar eens met een gewoon sopje en daarna met een niet al te sterke concentratie APC en vervolgens Iron-x er overheen (heb nog het nodige staan). Vraag me wel of daarmee de vliegroest e.d. al voldoende weg zal zijn. Vandaar mijn vraag over een eventuele polish. Los van de noodzaak van polish wil ik ze als finishing touch nog afwerken met PB wheelsealant. Dat zou het schoonhouden in de toekomst wat eenvoudiger moeten maken lijkt me.

De eigenaar heeft aangegeven dat het ook geen showwielen hoeven te worden, maar zonder echt goed onderhoud gaan ze rap achteruit en dat proces wil hij nu een halt toeroepen.
 
Sealen zou ik met een spraysealant doen, scheelt een hele hoop tijd en zal ongeveer hetzelfde resultaat geven ;)
 
Die spraysealant is inderdaad een goede ipv de wheelsealant. Ook dat heb ik toevallig nog staan dus kan wel eens kijken in hoeverre dat werkt. Sowieso zal ik wel engelengeduld moeten hebben met deze velgen, maar ik zie het maar als een uitdaging :)

Stoomcleanen had ik nog niet aan gedacht, maar dat zou inderdaad ook wel eens een goede optie kunnen zijn. Ik zal me in die techniek eens verdiepen.