• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Spaakwielen van motor als nieuw maken

Geitekaas

Detailing addict
13 okt 2013
86
55
56
Mensen, Ik ben aardig bezig geweest met een soort staalwolletje om mijn spaken van mijn BMW GS weer mooi te krijgen. Is redelijk gelukt maar waar de spaak de velg raakt blijft een beetje zwart (randje) zitten. Ik kan daar slecht bij. Welke tips hebben jullie om die ook weer mooi te maken? Ook: wat is een betere methode dan die staalwolletjes om ze blinkend te krijgen. Moet ik ze daarna in de wheelwax zetten? Het is verchroomd! Dank voor uw tips!
 
Zoals RedCat zegt, en daarnaast je spaken polijsten met de Wheel Wax Metal Polish is niet direct bekend bij het publiek, maar werkt voortreffelijk. Het zijn namelijk geïmpregneerde katoenen linten die je erg makklijk langs je spaken kunt halen met de 'twee-emmertjes-water-halen-techniek' ;)
 
Geitenkaas, De wielen van je GS zijn niet verchroomd hoor! Ze zijn geanodiseerd, maar worden wel net zo vies. Duckmole
 
Beide dan maar gekocht... Ik moet die velgjes mooi krijgen! Koperen borsteltje voor de moeilijke plekjes waar de spaak de velg ingaat en die doekjes voor de spaken zelf, neem ik aan. Daarna in de wheelwax. Bedankt allen, ook Duckmole. Nooit geweten wat dat voor materiaal was, die velgen. Ik dacht dat de spaken gewoon chroom waren! Alleen Tim, wat bedoel je dan met die twee emmertjes? Ik ken alleen de twee emmer methode voor wassen? Bedoel je met die doekjes wrijven tot het stukje doek op is en dan met een schone nawrijven?
 
Je maakt een driehoek, een uiteinde in de linker hand, dan om de spaak, andere uiteinde in de rechterhand
En dan de ene hand vieren en de andere halen, dan wisselen zodat de doek om de spaak heen en weer gaat
Spreekwoordelijk bedoeld dus
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Geitekaas, De spaken van een GS wiel zijn staal verchroomd of RVS verchroomd. De velgen zijn van geanodiseerd alu. Ik dacht dat jij bedoelde dat de velgen ook verchroomd zijn. Het is een rotklus om de spaken schoon te maken, ik heb ze afgelopen winter ook weer eens gepoetst. Duckmole
 
Duidelijk verhaal, van beide! Dank. Ik ga er mee aan de slag. Als laatste vraag, toch even voor alle zekerheid: de velg zelf behandel ik dus niet met die wheel wax metal polish (als ik Tim goed volg zegt hij dat je dat wel kunt doen) en de spaken wel. Hoe clean je dan de velg zelf het beste?
 
Ik heb de velgen van mijn GS destijds gepoetst met Belgom Alu, maar ook wel met de metal polish van Autoglym. Beide gaat prima. Wat ik met RVS doe is poetsen met een Brillo sponsje en weinig water. Gaat ook uitstekend.