• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Spelen met een 320d

2shiny

Detailing rookie
11 sep 2013
114
0
Een tijdje geleden zitten spelen met een bmw 320d. Deze auto is dagelijks gebruikt en dus was een verbetering van 70% voldoende.

zoals gewoonlijk:

* Velgen gekuisd met Meguiars all wheels and tyres
* Banden gereinigd met APC mi 20:1
* Voorwas met dodo Low on Eau via handspuit, 3-5 minuten laten weken
* Ondertussen alle rubbers en trim behandeld met APC 20:1
* Auto afgespoeld
* Gewassen met 2 emmer systeem met Meguias Gold Class shampoo
* Auto gekleid met een water-shampoo mix (10:1)
* Auto opnieuw gewassen
* Auto droog gedept
* Auto gedaan met Poorboys SSR2.5 en Groene Dodo Juice Fin pad (heavy polishing pad)
* Volgende stap met Chemical Guys V38 op Witte pad ( light polishing)
* Meguiars Dark wax gebruikt als glaze ( PB Black Hole was op :-( )
* 2 lagen Poorboys EX-P (elke laag 60 minuten laten inwerken)
* Trim gedaan met Simoniz Back to Black ( wat een slecht product )
* Banden kregen Meguiars Endurance Tyre Gel
* Velgen behandeld met Turtle wax Ice Liquid Polish ( moet toch op de een of andere manier op geraken)
* Interieur trim en tapijt gedaan met APC mix ( 20:1) en wat elleboogkracht, uitgestofzuigd
* Interieur behandelt met TW Ice Interior
* Lederen zetels gereinigd en verzorgt met Autoglym

Zo, dan maar enkele foto's

9774454312_93d56f4e9b_c.webp

9774433611_a9c92c2496_c.webp

9401309062_3bfbeabf76_c.webp

8995139716_b121eaf55c_c.webp

9401316990_294ec88666_c.webp

9049199289_640a68a546_c.webp

Zoals altijd, begint het dan te regenen, maar dat levert enkele mooie shots op

9402269238_12766974b2_c.webp

extra foto met de zon er mooi op. zoals reeds gezegd is dt een dagelijks gebruikte wagen en was ik enkel uit op een correctie van 70% :-b
8866775978_478411202c_c.webp

Zo, bedankt en commentaar is altijd welkom

Dark wax gebruiken als glaze lijkt me niet optimaal. Na de wax heb je EXP aangebracht. Gebruikelijk is om eerst een sealant (EXP) aan te brengen en deze te toppen met een wax. Juiste volgorde is dus (optioneel) glaze, sealant en dan eventueel een wax.
Maar je resultaat is er niet minder om. Ziet er weer netjes uit.

ja, je hebt gelijk. ik had er ook maar achteraf aan gedacht dat er inderdaad ook een waxlaag ging opliggen voor de sealant... my bad.

Denk er bij de Dark wax van Meguiars om dat deze cleaners bevat. Als je de combi EX-P => Dark Wax gebruikt, dan verwijder je de EX-P weer.
Verder mooi resultaat, staat er netjes bij.

ja, ik weet dat die cleaner heeft. maar maakte niet uit , want was idd voor de sealant. ik ging die nog aftoppen met Natty's blue, maar ik ben eigenlijk wel te vinden voor gewoon de sealant-look.
bedankt

ik begin inderdaad met het interieur. altijd makkelijker :-)
ik heb ook zoveel foto's staan dat ik wel eens durf missen :-)

ik weet heus wel hoe je de foto's plaatst. zoals ik al vriendelijk zei, heb ik ziveel foto's en iedereen kan wel eens missen denk ik dan. ik verwijder hem straks, want het is blijkbaar een doorn in je oog...

Ik, hahahaharofl
Ik breng een kritishe noot en direct neemt men aan dat het een doorn in het oog is:no

Ik zie gewoon de laatste tijd steeds meer show offs voorbij komen waar men "vergeten" is om een goede voor foto te maken.
Ook de na fotos laten te wensen over aangezien niet aangetoont wordt dat alle swirls of hologrammen uit de lak zijn.:rules

Maar goed, ik zal wel te kritisch zijn (is ook mijn werk, maar dat ter zijde:-" ).
Natuurlijk is het mooi om van anderen te zien hoe ze hun auto vertroetelen:ja

ik zeg ook dat ik tevreden ben met 70% van de krassen verwijderd te hebben, daar het een dagelijks ebruikte auto is. ik wens en beweer ik nergens dat ik een showroom shine heb gecreeerd. ik heb idd een foto met de zon erop. ik zal even moeten zoeken ernaar.
de voor foto ben ik vergeten. tis mijn eigen auto, en ik trok gewoon wat foto's ervan. bij een echte show-off zoals ik plaatste bij de Astra van 1998, trek ik voor foto's, tijdens van alle stappen en na foto's.