• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Spoiler bevestigen en wrappen over coating

expor

Detailing guru
14 mrt 2017
390
150
Omgeving Eindhoven
Goedemorgen allemaal!

Een vreemde vraag misschien maar ik weet niet goed wat ik hiermee moet. Ik overweeg de Golf GTI TCR spoiler lip op de spoiler van mijn R te plaatsen. De auto staat echter in Gyeon Cancoat met een regelmatig laagje Cure. Zou het afdoende zijn om de spoiler te reinigen met sopje (dreft :rolleyes:) om te ontvetten, en dan de spoiler te plaatsen (dubbelzijdige tape)?

Een vergelijkbare vraag voor een deel van de bumper dat ik wil wrappen (de-chrome), kan het kwaad om dat gewoon over de coating te plaatsen?

In beide gevallen, is het afdoende om gewoon met een sopje te ontvetten, of is het toch aan te raden de delen eerst te polijsten?

Spoiler is niet heel groot (gaat om de zwarte opstaande rand bovenop de grote spoiler):
750559490_TCRLIP.jpg.d33fbf9c1ade84cd4ef8fd620fb66e18.jpg
 
  • Leuk
Reactions: BlueRaccoon
Coating heeft een non-stick effect, deze werkt in de eerste weken/maanden na applicatie té goed om daar iets overheen te kunnen plakken.
(ja, helaas op de 'harde manier' geleerd...)
Dus inderdaad, coating verwijderen is de way to go
 
  • Verdrietig
Reactions: Aficior
De Cancoat is wel een jaar oud (met ~8000km), maar had zelf ook wel het idee dat polijsten beter zou zijn. Dan wordt het even wachten met wrappen/plakken tot de jaarlijkse polijstbeurt. Lokaal opnieuw coaten ben ik bang voor kleur verschil vanwege laagdikte na een jaar.
 
Ik denk dat je het nu een beetje overanalyseert.

Gewoon even snel een beetje polijsten.. en die bende plakken, en tijden je jaarlijkse beurt alles aanpakken.

Desnoods even een waxje voor tijdelijk.
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407
Eens met @Zluytr
Lokaal polijsten, ontvetten, uitdampen en plakken met die hap..
Sowieso, na 'n jaar heb je het non-stick effect echt niet meer 'als dag 1'...
 
Ok duidelijk, dan de volgende vraag. Dit wordt de eerste keer dat ik een bestaande coating wil weg-polijsten en vanaf het begin vraag ik me al het volgende af; Hoe weet ik of de coating eraf is? Ik kan prima een hit S30, of misschien S17, doen, maar is het duidelijk te zien of de coating eraf is?
 
Als ik het zo inschat vanaf de foto, komt er op absolute topsnelheid misschien een kracht van rond de 20 kg op de spoiler te staan, maar door de vorm zal de spoiler achterover willen kantelen en komt de lijm aan de voorzijde van de spoiler onder een aardige trekkracht te staan, die van voor naar achter de lijm/spoiler los wil trekken. Ik kan onvoldoende zien van de plakvlakken om daar een goede inschatting van de krachten op de voorste lijmrand te maken.
 
Mij is verteld door CC dat je middels polijst het flinterdunne laagje coating er echt wel af hebt. Dit kon ik testen door te wassen en te checken of er nog iets van beading aanwezig was. (Maar polijsten zou al meer dan voldoende moeten zijn) :D
 
  • Leuk
Reactions: expor
Als ik het zo inschat vanaf de foto, komt er op absolute topsnelheid misschien een kracht van rond de 20 kg op de spoiler te staan, maar door de vorm zal de spoiler achterover willen kantelen en komt de lijm aan de voorzijde van de spoiler onder een aardige trekkracht te staan, die van voor naar achter de lijm/spoiler los wil trekken. Ik kan onvoldoende zien van de plakvlakken om daar een goede inschatting van de krachten op de voorste lijmrand te maken.
De spoiler zelf loopt ook iets op, lijkt helaas onmogelijk om een OEM spoiler foto te vinden zonder performance pack / TCR / aftermarket lip erop waar het goed te zien is.
 
Mij is verteld door CC dat je middels polijst het flinterdunne laagje coating er echt wel af hebt. Dit kon ik testen door te wassen en te checken of er nog iets van beading aanwezig was. (Maar polijsten zou al meer dan voldoende moeten zijn) :D
Ok, dat idee had ik ook wel, maar dan had ik nog steeds het gevoel dat het bijv. met S30 wel gaat, maar Primer is dan wel heel erg optimistisch?
 
Ik wel wel eens issues gehad waar de coating niet goed uitgepoetst was.. op de harde manier geleerd.

En dan kan je wel goed zien wanneer het weg is ;)

Maar voor Mohs had ik een medium stap nodig. Mezzo/ s17.

Maar dat is een verse Mohs.

S30 zou ik jouw geval wel voldoende moeten zijn.
 
Bedankt heren :). Ik heb ook een paar kleine plekjes waar de Cancoat niet goed is uitgewreven, dat is inderdaad duidelijk te zien dus daar kan ik mij voorstellen dat het met polijsten heel duidelijk waar te nemen is.

Dan ga ik voor mijn initiele idee om gewoon die delen met S30+oranje te doen. Verder geen correctie nodig, de spoiler was in ieder geval volledig swirl vrij tot mijn verbazing.
 
Nog een korte aanvullende vraag. Mijn plan was om na het polijsten eerst me Prep te ontvetten voor inspectie, dan te reinigen met sopje van Nanolex Prewash en nog eens Prep voordat ik de spoiler ga plakken. Ik neem aan dat dit voldoende is?
 
Inderdaad de juiste verhouding aanhouden zodat het ook daadwerkelijk goed kan werken. (Overdoseren werkt vaak averechts)

Ontvetten tijdens/na het polijsten, vervolgens effe wassen en nalopen met Prep moet toch wel voldoende zijn.
 
Spoiler is eindelijk leverbaar en nu dus binnen. Van 't weekend spoiler polijsten en ontvetten, wassen, primer, ontvettten en plakken maar :). Is maar klein spoilertje maar doe meteen maar mijn hele spoiler, kan de waterspots toch al niet meer aanzien. Hopelijk volgende maand de hele auto opnieuw polijsten en nieuwe CanCoat. Merkte gisteren bij het wassen voor het eerst dat ik alle 'aanbreng-'banen van de CanCoat zag (met applicator blok gedaan). Dat was tot nu toe maar op een hele kleine plek. De liggende delen zijn nog perfect maar vooral de vertikale delen hebben weer aandacht nodig.

IMG_20190522_220542.thumb.jpg.e56d4d8acaaf4055e7f90c7041ea8007.jpg