• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Spoiler verwijderen.

kelvin1990

Detailing chief
6 jun 2011
274
85
Detailers, hopelijk hebben jullie een idee. Ik heb halverwege mijn achterklep een middenspoiler zitten. Deze wil ik verwijderd hebben. Normaal zit het met 3m dubbelzijdig tape vast maar volgens de vorige eigenaar is deze gekit.

Hebben jullie enig idee hoe dit te verwijderen is ZONDER dat er schade wordt gemaakt aan de klep zodat die niet herspoten hoeft te worden?

Dank!
 
Als je aan de binnenkant zicht hebt zou ik eerst controleren of er geen boutjes / pinnetjes zijn.
Zo niet, dan kijken of er enige ruimte zit tussen spoiler en plaatwerk

Op het werk hebben we pasjes aan zo’n lijntje dat oprolt
Dat draadje heb ik vanmiddag nog gebruikt om een logo los te halen
Vislijn klan ook als je die hebt. Beetje heen en weer bewegen …
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Hij zit niet geschroefd. Alleen in hoeverre kan je de kitresten netjes verwijderen zonder dat je de lak beschadigd?
 
Iets verwarmen met een föhn of verf brander (laatste dan wel op lage temp instellen.). Zo zal de kit soepel worden en dan vervolgens er af "pulleken" met de nagel of een plastic kaartje.

Afhankelijk van welke kit soort, zou je ook wat alcohol er op kunnen laten weken, kijken of het daarmee soepel word.

Greetz Emiel
 
Voor de kit heb je diverse aanvalsstrategieën
- als het hard is, verwarmen en wegpulken. Als het warm gaat plakken, zie onder
- als het op schuim lijkt, nat maken met wasbenzine of terpentine (heel kleine beetjes en direct testen op effect)
- als het plakt, dan nat maken met WD40 oid om de hechting langzaamaan weg te nemen
 
Zou je eens een foto kunnen toevoegen aub?

Mocht de spoiler gekit zijn, dan gaat dat een hels klusje worden zonder vrees ik...
 
Betreft de spoiler boven het ford logo. Dus niet de vleugel bovenop, maar de spoiler halverwege. (Mocht daar onduidelijkheid over zijn).
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1532946437249.jpg
    FB_IMG_1532946437249.jpg
    82,7 KB · Weergaven: 82
Oke dankje, hoe groot is de kans dat je de achterklep dusdanig beschadigd dat je hem eventueel moet overspuiten?
 
Hoe groot die kans is, dat zal merendeels liggen aan je eigen kunde. ;)

Met beleid de lip deels verwarmen om de hechting te verminderen, flossen met bijv. visdraad/flosdraad.

De enige schade die ik mij dan kan voorstellen, is eventueel dat de kit/lijm de lak heeft aangetast. Dit zal je simpelweg moeten ondervinden. Ik betwijfel het, maar je weet natuurlijk niet wat er precies gebruikt is.
 
Nee oke, dan zou een gedeeltelijke respray misschien ook al helpen. Ik ga zo te werk zoals jij omschreven hebt @Quantoxx . Gelukkig heeft mijn vriendin meer rust, met z'n tweeën gaat het makkelijker
 
Inderdaad rustig tewerk gaan. Goed verwarmen met een fohn maar let hierbij erg goed op. De spoiler is van plastic vermoed ik? Dit kan wel eens fout gaan bij te hoge temperaturen. Een visdraadje kan ook een goed hulpmiddel zijn zoals aangegeven. Ik zou verder nog rondom de spoiler tape plakken zodat je zeker je lak niet raakt.

Verder is er inderdaad nog het risico zoals @Quantoxx al zegt, op ingevreten solventen e.d die in je lak zit waardoor je je lak kan mee lostrekken bij het verwijderen van de spoiler.
 
Durf wel te stellen dat de lak in zeer goede staat verkeerd. Auto heeft 68.000 km gelopen en altijd verwarmd binnen gestaan. Het kan natuurlijk altijd maar hoop dat de kans klein is.

De spoiler is idd van plastic. Dus ik probeer het zo te verwarmen dat je de spoiler "het minste" raakt.

In het ergste geval moet de klep plaatselijk overgespoten worden..
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Plaatselijk spuiten gaat niet zijn, ALS de klep dient gespoten te worden, dan gaat die compleet zijn, ZEKER bij rood. Veel rode tinten gebruiken bv. een 3 laags systeem ipv een 2 laags systeem, in sommige codes zit zelfs een soort inkt in verwerkt waardoor ''spotten'' niet mogelijk is gezien je iedere laag weer wat verder dient uit te spuiten, anders ga je 1 vlek zien die een totaal andere kleur/tint lijkt te zijn dan de rest van de lak.

Bij zwart of een donkere kleur kan je dit risico wel eens durven nemen, bij wit, grijs/zilver, rood, geel kan je het vergeten.